Western Experience 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
s_lisaa
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-12-21

Western Experience 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 23:41

Hi allemaal,

Is de Western experience het enige western evenement in nederland?

Ik lees verschillende reviews over dit evenement en ik zou graag nog even verder willen kijken wat er in nederland word georganiseerd.

Belgie/Duitsland zou eventueel ook nov een optie zijn.

Groetjes !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101761
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Western Experience 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 09:05

Ik ben alleen van deze op de hoogte ja. Ik ga op de zondag eind januari 2024. Maar dan alleen naar de paardenshow.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:55

Is te zien waarom je juist naar de western experience gaat. Is het voor de line dance dan zijn er verschillende andere evenementen in belgie. Het grootste is volgens mij het country festival Middelkerke in augustus.
Is het voor de barrel race wedstrijd dan zijn er in belgie ook verschillende wedstrijden.
Of voor pleasure enz ook daar organiseren er instanties wedstrijden in belgie.

De combinatie is in belgie zelden aanwezig. Meeste line dancers hebben nog nooit een paard van dichtbij gezien en de meeste ruiters hebben nog nooit een line dance meegedaan. :')
Ik denk dat ik een uitzondering ben. }>

s_lisaa
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 00:41

Wat ontzettend jammer dat dit allemaal niet gecombineerd kan worden met 1 groot evenement haha. Ik heb zelf een aantal rodeos mee gemaakt in canada, en ik heb familie die dat natuurlijk fantastisch vinden. Ik wou ze graag verassen met een evenement waarbij inderdaad een barrel racing o.i.d. werd georganiseerd en wat kraampjes met hoeden etc, en misschien leuke bandjes en line dancing.. Maar dat gaat dus niet lukken ben ik bang.


Fotsy schreef:
Is te zien waarom je juist naar de western experience gaat. Is het voor de line dance dan zijn er verschillende andere evenementen in belgie. Het grootste is volgens mij het country festival Middelkerke in augustus.
Is het voor de barrel race wedstrijd dan zijn er in belgie ook verschillende wedstrijden.
Of voor pleasure enz ook daar organiseren er instanties wedstrijden in belgie.

De combinatie is in belgie zelden aanwezig. Meeste line dancers hebben nog nooit een paard van dichtbij gezien en de meeste ruiters hebben nog nooit een line dance meegedaan. :')
Ik denk dat ik een uitzondering ben. }>

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Western Experience 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:45

Ik zou sparen voor de grote westernbeurs in Duitsland, de Americana.
Die is pas weer in 2025, maar is wel alles wat je zoekt.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 15:39

Ik weet niet wat je verwacht te vinden op de Western Experience, maar dat is meer een verkleedpartijtje dan een westernevent. Met vooral veel standhouders met Chinese rommel en mensen die verkleed zijn in Cowboys en Indianen. Veel linedancers, dat wel.
Als je sport wil zien, ga je beter eens naar een grote internationale show. Bv Equita Lyon heeft een uitgebreide western'afdeling' met sport op hoog niveau en leuke stands. Geen linedance.
Of een groten AQHA/APHA allround show? Daar staan ook dikwijls toffe standjes. Ook geen linedance.