*De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-06 23:32


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 23:43

Ik vind het er erg positief uitzien!
(for the record, ik ben geen WRAN lid en was natuurlijk dus ook niet aanwezig, maar hoop wel spoedig WRAN lid te worden...$$$ moet er eerst zijn )

Ik zou het leuk vinden als de regel 4 en ouder onder het zadel en 2 en ouder aan de hand er door zou komen, maar zou het nog leuker vinden als er dan ook voor 2 en 3 jarige de In Hand Trail zou komen. Mijn "motto" is dat zolang men wel "wat" kan doen met hun paard, ze niet zo snel erop zullen gaan klimmen. Uiteraard kun je een regel maken betreft het nivo en/of de aantal wedstrijden en 2 en 3 jarige niet aan een NK mee laten doen, zodat er geen grote trainingsdruk ontstaat.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:04

Even een blont vraagje... Zijn de nieuwe regels nu aangenomen of is dit een opzetje en word het verder nog bekeken?

Ik vind de opzet prima, een duidelijker systeem qua niveau en ook fijn dat je met een jong paard een niveau lager mag starten.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:16

bedankt blaze!

geloof dat ik me wel kan vinden in deze regels
moet het nog wel een keertje goed wakker lezen en op mijn gemakkie
als ik het goed begrijp verandert er voor mij niet zo veel

ik vind het prima wat betreft de begin leeftijd van 4 jaar

CC dat haal ik er niet uit, dat je een niveau omlaag mag met een jong paard

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:27

Dat staat er wel ergens... zal even zoeken... Het kan dat ik het verkeerd interperteer...

Citaat:
Als eerste instap adviseert de commissie als volgt:
B -> in principe naar L4, of naar keuze L5 of L3
G -> in principe naar L3, of naar keuze L2 (na aangetoonde wedstrijdresultaten)
A -> in principe naar L2, of naar keuze L3 (bijv. jong paard) of L1 (na aangetoonde
wedstrijdresultaten)
P -> in principe naar L1, of naar keuze L2 (bijv. jong paard)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:32

wat ik er van begrijp is dat dit alleen van toepassing is bij de ingebruikneming van het systeem
als je eenmaal in bijvoorbeeld L2 zit kun je niet meer terug naar L3, tenzij je degradeert maar dat duurt 3 jaar, als ik het goed begrijp

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:36

Daar kan je best eens gelijk in hebben, maar het zou toch wel mooi zijn als het zou kunnen nietwaar.. Dat er ook een beetje naar het niveau van het paard gekeken werd.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:48

Die degradatie zou zelfs nog veel langer duren als je al punten in dat level hebt gereden. Dus bijvoorbeeld je hebt al twintig punten en je degradeert als je op -15 staat, dan duurt het 4 + 3 = zeven jaar.

De mogelijkheid om nu met een jong paard te 1 level lager te starten, is administratief nu niet te doen, maar zou op termijn in dit systeem wel ingebouwd kunnen worden. Daar heeft Chris het expliciet over gehad.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:49

belangrijk punt is dus dat professionele ruiters nu een niveau lager mogen instromen(oude amateur niveau)
en dat amateur ruiters(L2) nu moeten doorstromen naar een hoger level(L1) als ze genoeg gewonnen hebben , met andere woorden- punten gehaald hebben

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:51

anya dat van die jonge paarden, zou wel mooi zijn!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:52

@Spatter: ja en ja
En een even belangrijk punt is dat er een walk en jog klasse voor nieuwe instroom zou zijn.

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 00:53

en dat op de late avond

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 14:09

Prima regels en heel uitgebreid voor al het Trail gedeelte.
Ik heb er geen gekke dingen in kunnen ontdekken; 1 klein tikfoutje
Citaat:
Aan Barrelrace, Polebending en Team Penning mag ieder level meedoen, maar
deze onderdelen worden niet per level georganiseerd (voor adm. doeleinden zou men
L2 en L

2

kunnen toekennen, maar ook zonder punten is men hier startgerechtigd).

Dat moet waarschijnlijk "1" zijn.

Ik hoop dat ze als zodanig aangenomen worden.

Wat ik me wel afvraag is: nu de Ama- en Prof -kreten losgelaten worden lopen de AQHA-starters geen kans om in overtreding te zijn bij de AQHA in de AMA als ze in de WRAN-L1 starten??

En hoe geldt dit bij het lesgeven??
L2 (Ama) mag wel lesgeven bij de WRAN, maar niet bij de AQHA.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 16:17

Ik, als "niet WRAN-lid", heb de nieuwe regels gelezen en heb het idee dat het er zeker op vooruit gaat!
De L-indelingen vind ik erg goed en ook dat de regels voor lesgeven/paarden trainen vervallen een vooruitgang voor de "basis"sport. Daarmee worden een aantal euvels/vraagstukken, waar het afgelopen jaar over gesproken is, opgelost.
Nou, een compliment van deze kant dus!

*edit*
nog even een vraagje.
in welk level zal ik moeten starten, met een jong paard (4 jaar), op 2 handen en trens?Ik heb voorheen nauwelijks Wran gereden.
(ter vergelijk: voor NRHA ben ik Rookie-pro)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 18:10

@JJ


P -> in principe naar L1, of naar keuze L2 (bijv. jong paard)

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 22:33

Ziet er heel goed uit allemaal!!
Lekker duidelijk en overzichtelijk, misschien heb ik er overheen gelezen hoor maar wanneer gaan deze regels gelden?

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 23:34

Ik heb het ook eens even doorgelezen en het ziet er goed uit En ook een motivatie om eens buitenwedstrijden te organiseren aangezien in level 4 en 5 geen reining zit

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: agenda ALV WRAN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-06 11:34

Sugarmiss schreef:
Wat ik me wel afvraag is: nu de Ama- en Prof -kreten losgelaten worden lopen de AQHA-starters geen kans om in overtreding te zijn bij de AQHA in de AMA als ze in de WRAN-L1 starten??

En hoe geldt dit bij het lesgeven??
L2 (Ama) mag wel lesgeven bij de WRAN, maar niet bij de AQHA.


Het is de verantwoordelijkheid van de ruiters of zij problemen krijgen met de rassen verenigingen.
Je mag in L2 les geven ,als je dat doet(deed) ben(was) je in overtreding wat betreft de AQHA als je amateur wil starten.
Wat het starten betreft is er geen probleem ,net omdat de kreet Amateur en Prof in weze niet meer bestaat.

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:52

Weer zo'n slappe regel.
Waarom mag geen Duitser of Belg Nederlands kampioen worden bij de WRAN, bang voor een beetje competitie ofzo.

Het kan alleen maar het antaal goede deelnemers verhogen in mijn ogen.
Verder word het er alleen maar gezelliger op toch??

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:56

Het staat je altijd vrij om (als je tenminste lid bent) een wijziging van het regelboek voor te stellen. Het is dan de ALV die hierover besluit.

Anoniem

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:03

Halloway schreef:
Waarom mag geen Duitser of Belg

Nederlands
kampioen worden bij de WRAN, bang voor een beetje competitie ofzo.


Geeeeeeeeeen idee

Halloway

Berichten: 371
Geregistreerd: 25-03-04

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:24

Sonja schreef:
Halloway schreef:
Waarom mag geen Duitser of Belg

Nederlands

kampioen worden bij de WRAN, bang voor een beetje competitie ofzo.


Geeeeeeeeeen idee


Mijn gedachte loopt alweer vooruit naar de nieuwe regelgeving.
Als er alleen maar L1 en L2 ruiters mogen starten op de WRAN NK (wat ik tenminste aanneem) dan worden het zeer kleine korte wedstrijdjes zonder voorrondes.
Hoe zit het eigelijk met de paint/appie/arabieren NK kunnen daar ook alleen maar Nederlanders kampioen worden??

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 15:43

Halloway schreef:



Mijn gedachte loopt alweer vooruit naar de nieuwe regelgeving.
Als er alleen maar L1 en L2 ruiters mogen starten op de WRAN NK (wat ik tenminste aanneem) dan worden het zeer kleine korte wedstrijdjes zonder voorrondes.


Nu mogen ook alleen amateurs en profs starten op het NK.
Wat ik wel vervelend vind (en wat inderdaad voor minder starters gaat zorgen,en niet alleen op het NK) is dat je als L2 ruiter alleen in de L2 mag startenen niet in een ander level.(nu mag een amateur ook in de open starten,wat dus ook heel veel gebeurd)
Dus door alleen L1 en L2 op het NK te laten starten is in beginsel geen verandering.

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:45

Halloway schreef:
Mijn gedachte loopt alweer vooruit naar de nieuwe regelgeving.
Als er alleen maar L1 en L2 ruiters mogen starten op de WRAN NK (wat ik tenminste aanneem) dan worden het zeer kleine korte wedstrijdjes zonder voorrondes.

Zoals de commissie nu heeft voorgesteld zullen (zeker de eerste paar jaren) in de L1 en L2 globaal dezelfde ruiters rijden als nu in de A en O. Dat zijn dus de klassen die nu ook op het NK worden aangeboden. Hooguit zou het effect dat amateurs nog maar 1x kunnen starten (dus of in L2 of in L1, en niet zoals nu in A én O) parten kunnen spelen, maar ik meen dat dat in lijn is met de discussie over de (te?) zware belasting van paarden door in veel onderdelen te starten.

Merkwaardig hoe dan het beeld kan ontstaan dat het NK "zeer kleine korte wedstrijdjes zonder voorrondes" wordt. Ik ben dan ook benieuwd naar je motivatie voor deze gedachte, zodat we bij het verwoorden van onze ideeen de volgende keer deze misverstanden kunnen voorkomen.

Groeten,

Chris.

DubbelFun

Berichten: 88712
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:52

Ik ben het helemaal eens met Frayba, niet alleen vanuit het oogpunt van te zware belasting voor de paarden (zeker als er ook een gekombineerde rassenshow wordt aangeboden), maar ook vanwege het voordeel wat de A's altijd hadden op de P's (dus vaker kunnen starten).

Wel kan ik me indenken dat een L2'er zich graag eens wil meten met een L1'er. In die zin zou er misschien eens een gekombineerde L2/L1 wedstrijd gehouden kunnen worden. Of is samenvoegen van deze klasses sowieso al mogelijk bij weinig inschrijvingen ??