*De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:34

Ik meen dat je daarvoor een lease-contract moet kunnen overleggen.... ?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:41

Zover ik weet kun je geen paard leasen en dan starten in de rijklasses bij de aqha.(alleen halter) Althans zo was het 2 jaar geleden.

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:48

@Halloway:

Citaat:
Nu dacht ik dat dit geld wel weer terug vloeit naar ons Nederlands reining-team, maar niets is minder waar.
Als je een top paard beschikbaar stelt voor een van de ruiters krijg je geneens een kaartje om de wedstrijd bij te wonen als eigenaar, en voor alle kosten moet men zelf opdraaien.
Het enige wat de KNHS doet is goedkeuren.


Het geld vloeit wel terug, maar dan naar de andere takken van sport, springen en dressuur. De reiners zijn een leuke bijkomstigheid om nog een extraatje binnen te krijgen. En zo ook de rest van western rijdend Nederland. Die zullen moeten betalen. In principe was dat al bekend dat het extra gaat kosten, alleen van het beloofde terugvloeien is vandaag de dag geen spraken meer.

De kaartjes zijn er voor anderen Halloway, western is bijzaak voor het KHNS een door de FEI opgedrongen kindje.

Goedkeuren, maar alleen als er dik voor betaald wordt. Daar staan ze toch om bekend.


Nieuwe regels WRAN, prima aanzet, goed werk afgeleverd van de regelcommissie. De uitvoering ervan zal de minpuntjes aan het licht brengen en dan kan men daar de nodige veranderingen in aan brengen.

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:52

AQHA eligibility

405(A) Novice eligibility amateur & youth
(h) Novice amateur and novice youth members may apply for up to ten permits which allow them to compete in one AQHA-approved show per permit with non-owned horses in novice division classes only.

ja Blaze, je rulebook moet je goed lezen!

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:53

Hm, over eigen paard regel bij de Novice Amateurs staat er het volgende:

Novice Amateur and novice youth members may apply for up to 10 permits that allow them to compete in one AQHA-approved show per permit with non-owned horses in novice division classes only.

Bij gewone amateur/jeugd mag t niet.

*edit*.. stond er dus al, excuses...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 12:55

Juist goed lezen,niet zomaar schreef ik.En dat kan dus ook niet.
eerst ff een formulier invullen en netjes aan de AQHA vragen of het mag,rustig afwachten op antwoord en dan mag je pas starten.
En dat is echt niet wat jij schrijft
Oja en voor de volgende show weer hetzelfde liedje
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 27-03-06 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:56

nee het mag idd niet 'zomaar' want er moet wel goedkeuring etc voor zijn... maar dat stukje heb ik er niet bijgeschreven...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 12:59

Bovendien mag je wel 10 keer starten op een niet eigen paard, maar het mag ook niet 10 keer hetzelfde paard zijn.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:01

Je moet in bezit zijn van een Novice card, niet meer dan 25 pt of 5000 dollar gewonnen hebben bij welke paardenorganisatie dan ook.
Waar dat staat van verschillende paarden kon ik zo snel niet vinden.
Je mag wel op een show een een aanvraag invullen, maar of die dan ook gelijk geldig is, kan ik niet vinden..

maar goed, daar ging het hier niet over... toch?

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:02

verder in hetzelfde artikel staat :
apllications for permits shall be directed to the AQHA show department on application forms provided by AQHA or an application may be filled out at an AQHA-approved show and be granted as AQHA , in its sole discretion , determines.

inderdaad Blaze, goed lezen!!

het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn , het is trouwens ook geen kernfysica

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:05

er staat nergens dat je niet 10 x met hetzelfde non-owned horse mag meedoen.

als je meer dan 25 punten of 5000$ verdiend hebt ben je namelijk ook geen novice of beginner meer dus daar kan het probleem niet zitten.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 13:09

dofuzz schreef:


het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn , het is trouwens ook geen kernfysica

Dat is het probleem,dat is het wel.
trouwens dit topic gaat over de wran regels en niet over de AQHA.

Dus als ik schrijf dat je als beginner op een paard wat niet je eigendom is mag starten.
Ben ik niet goed bezig.
Want het moet zijn:Je mag als beginner op een paard starten wat niet je eigendom is mits blablabla.

Zeker wat dit soort regels betreft moet je volledige informatie geven en niet de helft weg laten omdat het dan zo leuk klinkt.

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 13:25

je kan dus wel gewoon een formuliertje invullen op het wedstrijd secretariaat en gelijk starten Blaze.

het gaat hier inderdaad over WRAN regels, maar wat is er zo verkeerd aan even bij de buren kijken om te zien of daar wat op te steken valt of een goed idee te copieeren. of moet ik dit interpreteren zoals eerder op mijn posts gereageerd werd dat "nederlanders de rest van de wereld niet hoeven achterna te lopen want wij weten het zo veel beter"

trouwens, deze opmerking gold als reactie op de stelling dat de steeds grotere evenementen geen goede ontwikkeling zijn. ik onderschrijf deze stelling deels dwz alleen grote evenementen zou een verarming betekenen als er niet op kleinere evenementen voor de basis kan gewerkt worden. ik merk alleen op dat de intersse voor die kleinere shows door de beoogde doelgroep zeker niet massaal is.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 14:10

Zoals Blaze zegt, laten we het bij de regels van wran houden. Daar is al discussie genoeg over mogelijk zonder bij de buren te kijken.

Frayba
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Papenburg

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:34

dofuzz schreef:
"nederlanders de rest van de wereld niet hoeven achterna te lopen want wij weten het zo veel beter"

Dat wisten wij zelf natuurlijk allang. Gelukkig is dat nu ook wetenschappelijk aangetoond

OT: Maar het gebrek aan deelname aan een wedstrijd heeft veel meer oorzaken dan alleen maar motivatie van de doelgroep, toch? Wat te denken van (on)bekendheid, het bekende "als jij niet gaat, ga ik ook niet" (wat Nederlanders in het buitenland vaak bindt), andere evenementen op hetzelfde moment (in eigen land bv), noem maar op. Het gaat mij wat te snel om aan de tegenvallende deelname van dit Belgische evenement voor Nederland conclusies te verbinden.

Groeten,

Chris.

dofuzz
Berichten: 1272
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: woonachtig in vlaanderen

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:42

1 zwaluw maakt de zomer niet !

deze wedstrijd was echter de 2e editie en vorig jaar was er ook al niet veel volk.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 15:45

Mensen, graag ontopic!

PeterV
Berichten: 2301
Geregistreerd: 07-03-03

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:41

Links en rechts hoor ik, dat sommige onder ons zich nog al storen aan het feit dat de indelingscategorieën met de letter L van level begint. Ondanks ik daarover in dit topic nog niks heb kunnen vernemen, wil ik het toch even in de groep gooien.
Deze aanduiding is natuurlijk bekend van het dressuur.
Wetenschappelijk is natuurlijk ook aan getoond dat wij als western of een groot deel daarvan, daar niet teveel mee geassocieerd willen worden, dus als er suggesties zijn op dit gebied?

Peter

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 16:51

HUH?? wat maakt die létter nou uit! L van Level... lijkt me simpel... wat willen ze dan.. N van niveau, G van groepje, W van western, K van klasse (leuk als je in K3 rijdt >;) ) Nah.. vind L wel lekker bekken dus Laat maar Lekker zo

Oh, en wat die associatie met 't engels betreft...
Las toevallig vandaag een interview met Anky in de Spits of ander soortgelijk krantje.. in dat interview vertelde ze dus dat ze Ricky om advies vraagt over het leren stilstaan van de paarden... was haar opgevallen dat die westernpaarden zo goed stil kunnen staan. Omdat dat een van de probleempuntjes is van Salinero was ze dus bij Ricky te rade gegaan. Zo'n mooi voorbeeld hoe twee takken van sport prima kunnen samenwerken!! Als dat op topniveau kan, moet dat toch zeker helemaal op ons burgertruttenniveau kunnen alsjebieft! Dat gezeur over engels v.s. western...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 17:06

Het feit dat men zich een beetje stoord aan de L heb ik inderdaad ook gehoord.
Maar ook ik ben van mening dat die L prima is.
Wat je eventueel kunt doen is niet wennen aan L1 maar aan Level 1
(dus gewoon het woord uitspreken )

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 17:12

Ach dat komt omdat in de dressuur de L nogal eens de L van Levenslang is. Als zijnde de klasse waar je nooit uitkomt als minder goede ruiter.

Maar goed de betekenis "licht" is echt een heel andere dan "level"

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:18

Hm, zo had ik er nog niet eens over nagedacht... *voordeeltje van blond zijn*.. Ik vond Level nogal voor de hand liggend...

DubbelFun

Berichten: 88807
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:52

Ik vind Level prima, klinkt western genoeg

vrolijk
Berichten: 1822
Geregistreerd: 17-06-03

Re: *De nieuwe WRAN regels*Vragen-Discussie-Antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:47

vind het er prima uitzien zo
van mij mag het ingevoerd worden

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: WRAN-D show 19 Maart 2006 in Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:33

Halloway schreef:
Weer zo'n slappe regel.
Waarom mag geen Duitser of Belg Nederlands kampioen worden bij de WRAN, bang voor een beetje competitie ofzo.

??


Misschien omdat een duitser of belg geen Nederlander is????? Gokje hoor....

Bij de fasna werkt het precies zo (int endurancewedstrijd waar tegelijk het NK verreden wordt), daar wordt de beste NL Nederlands Kampioen, al eindigt die NL onderaan