Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 129 van de 183 [ 4569 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 183  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

 
Profiel   

Wat houdt de "beschikbaarheid" van forken in bij LTS? Betekent dat dat je de fork voor niks kunt ruilen met een nieuwe maat of moet je wel gewoon een nieuwe fork aanschaffen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 12:51 



 
Profiel   

Volgens mij houdt het in dat je ze wel gewoon moet kopen... maar dat je de garantie hebt dat ze verkrijgbaar zijn, mocht er iets aan het zadel veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-19 15:23 



 

Wat vinden jullie van de ligging van dit zadel?

Een half jaartje geleden heb ik de shims onder mijn fork 5 vandaan gehaald. Mijn merrie is niet super rond of plat maar begin nu een beetje te twijfelen of ze inmiddels toch niet toe is aan een maatje 6 }:0

Eind december met een fork 4 (5 met shims)
[ img ]

Eind december met fork 5
[ img ]

Vandaag met fork 5
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 18:59 



 
Profiel   

Daar is zo van de foto's vrij weinig over te zeggen.
Even een forkmeter bestellen en je weet het zeker ;)
Sowieso erg fijn om te hebben om af en toe de maat te controleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 20:54 



 
Profiel   

Hallo iedereen,

Ik stuit toevallig op dit topic en zou graag mijn probleem eens voorleggen aan andere Freemax ruiters.

Zijn er hier nog mensen die gewerkt hebben met het systeem van een testzadel en op basis daarvan een nieuw zadel hebben gekocht? En ervoeren jullie dan ook zo een groot verschil tussen testzadel en nieuw zadel? In mijn geval lag het testzadel heel mooi, paard liep er goed onder en de zweetafdrukken waren ook mooi egaal. Het nieuwe zadel vond ik vanaf het begin lang niet zo mooi liggen als het testzadel (maar goed, wat weet ik van zadels passen), maar volgens de verkoopster was het dezelfde maat en moest het zadel ingereden worden. Ook de zweetafdruk is niet mooi egaal (droge plekken achter de schoft) en de laatste keer dat ik ermee gereden heb (derde keer) was mijn paard ook helemaal niet blij meer...

Kan het zijn dat het zadel gewoon moet ingereden worden en dan echt even mooi gaat liggen als het testzadel? Of lagen jullie nieuwe zadels van in het begin goed?

Mijn paard is wel ongelooflijk gevoelig wb zadels, als er iets niet goed ligt naar zijn gedacht laat hij dat zeker blijken.

Voor de duidelijkheid, ik sta ook in (goed) contact met de verkoopster, die ook constructief meedenkt over een mogelijke oplossing. Aanbod is nu een grotere fork te laten steken, dit zou een fork 5 worden, maar ik zie hierboven een trekpaard met fork 5? Mijn paard is een volbloed arabier... Wel een breed exemplaar, maar toch. En ik denk dan direct verder, als het zadel met de nieuwe fork nog steeds niet goed is voor mijn paard, is het wellicht met zo een grotere fork moeilijker verkoopbaar? Natuurlijk wil ik liever een goed passende freemax ipv verkopen omdat ik daarop sowieso veel geld ga verliezen, maar met mijn geluk doorgaans :n zal ik dat risico alvast incalculeren.

Twijfels, twijfels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 11:18 



 
Profiel   

Ik had een Freemax buffel, toen kocht ik een Freemax cow, deze moest ik zeker weer opnieuw inrijden. Het heeft wel even geduurd voordat deze net zo fijn zat en lag, maar dit is zeker goedgekomen.

Mijn paint heeft een maat 4 van Fork maar ik heb een forkmaat 5 erin zitten met edges, een maat 5 is zeker ook veel voorkomend, daar zou ik me niet zo druk om maken. Een forkmaat is geheel afhankelijk van de bouw van je paard ook, er zijn genoeg kleine paarden met een brede forkmaat. Zo ook tinkers en quarters.

Als ik jou was zou ik zeker de grotere forkmaat eens proberen hoe dat zit en ligt.. en ja, het leer moet wel even 'ingereden' worden zodat het mooi aangepast is naar je paard.. Lange stapritjes willen daar ook goed bij helpen, maar ben bang dat het, in ieder geval voor jullie, iets langer duurt dan 3x rijden. Neem aan dat je er een goede pad onder hebt liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 11:33 



 
Profiel   

Zat er nog veel tijd tussen het rijden met het testzadel en het ontvangen van je eigen zadel? Kan het ook niet zijn dat paard een stukje van vorm veranderd is in die tijd? :)

Sowieso kan een nieuw zadel heel anders liggen dan een ingereden zadel en Arabieren kunnen vaak erg rondgeribt zijn terwijl sommige trekpaarden juist ook weer een beste schoft kunnen hebben waardoor ze wat smaller uitkomen dan maatje wijnvat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 11:39 



 
Profiel   

Mijn tinker heeft fork maat 6 nodig.

[ img ]

[ img ]

misschien moet inderdaad eerst ingereden worden ik had mijne 2e hands maar was zo goed als nieuw.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 14:18 



 
Profiel   

Die van mij had ook droge plekken achter de schoft in het begin. Nu niet meer. Ik had wel de round ipv de short (testzadel), dus dat was wel iets anders.
Lag bij mij ook heel erg aan de pad die er onder lag overigens. Met de Kifrapad loopt hij ook minder en minder mooie zweetplekken dan met de Lakota die ik nu heb (budgettechnisch geen probleem :)) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 16:03 



 
Profiel   

Hier heeft het zeker twee maanden geduurd voordat de nieuwe Zadels echt fijn lagen en zaten. Hierna zaten ze top en nog steeds erg tevreden mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 16:40 



 
Profiel   

Elfie schreef
Hallo iedereen,

Ik stuit toevallig op dit topic en zou graag mijn probleem eens voorleggen aan andere Freemax ruiters.

Zijn er hier nog mensen die gewerkt hebben met het systeem van een testzadel en op basis daarvan een nieuw zadel hebben gekocht? En ervoeren jullie dan ook zo een groot verschil tussen testzadel en nieuw zadel? In mijn geval lag het testzadel heel mooi, paard liep er goed onder en de zweetafdrukken waren ook mooi egaal. Het nieuwe zadel vond ik vanaf het begin lang niet zo mooi liggen als het testzadel (maar goed, wat weet ik van zadels passen), maar volgens de verkoopster was het dezelfde maat en moest het zadel ingereden worden. Ook de zweetafdruk is niet mooi egaal (droge plekken achter de schoft) en de laatste keer dat ik ermee gereden heb (derde keer) was mijn paard ook helemaal niet blij meer...

Kan het zijn dat het zadel gewoon moet ingereden worden en dan echt even mooi gaat liggen als het testzadel? Of lagen jullie nieuwe zadels van in het begin goed?

Mijn paard is wel ongelooflijk gevoelig wb zadels, als er iets niet goed ligt naar zijn gedacht laat hij dat zeker blijken.

Voor de duidelijkheid, ik sta ook in (goed) contact met de verkoopster, die ook constructief meedenkt over een mogelijke oplossing. Aanbod is nu een grotere fork te laten steken, dit zou een fork 5 worden, maar ik zie hierboven een trekpaard met fork 5? Mijn paard is een volbloed arabier... Wel een breed exemplaar, maar toch. En ik denk dan direct verder, als het zadel met de nieuwe fork nog steeds niet goed is voor mijn paard, is het wellicht met zo een grotere fork moeilijker verkoopbaar? Natuurlijk wil ik liever een goed passende freemax ipv verkopen omdat ik daarop sowieso veel geld ga verliezen, maar met mijn geluk doorgaans :n zal ik dat risico alvast incalculeren.

Twijfels, twijfels...


Hey ook op bokt zie ik. Heb je mijn mailtje van gisteren al gezien?
Een ingereden zadel zit en ligt anders dan een nieuw zadel. Dit kost echt tijd en veel rijuren. Dit merk je voornamelijk aan de skirts vooraan. Ondanks dat een zadel ingereden moet worden moet wel de pasvorm goed zijn. Ik heb je een aanbod gedaan om er kosteloos een fork 5 in te zetten. Geen zorgen met edges erin wordt het gewoon weer een 4. Ik denk dat er hier genoeg mensen met ervaring zitten van het inrijden van een Freemax. Ik zie je mailtje wel verschijnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 18:20 



 
Profiel   

Kan je niet iemand laten langs komen( Kitty of Ella) om het echt te controleren of je zadel/fork goed ligt en zit?

Het duurt natuurlijk wel even voor een zadel goed is ingereden, een testzadel kan je dan ook niet vergelijken met een gloednieuwe!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 22:13 



 
Profiel   

BellaSharon1 schreef
Kan je niet iemand laten langs komen( Kitty of Ella) om het echt te controleren of je zadel/fork goed ligt en zit?

Het duurt natuurlijk wel even voor een zadel goed is ingereden, een testzadel kan je dan ook niet vergelijken met een gloednieuwe!


Ik ben bij haar geweest :-) ( denk nu een jaar geleden? Correct me if i'm wrong ) we wisten van te voren al dat het geen gemakkelijk paard was qua zadels. Voordat ik kwam was er maar 1 (dressuur) zadel waar hij goed onder liep. Nadien ook het Freemax (test) zadel. Het blijft een uitdaging maar die ga ik niet uit de weg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 22:34 



 
Profiel   

Oef, veel reacties zie ik, leuk!

@Eveyy Ik heb er een Kifrapad onder liggen. Samen met het zadel aangekocht, dus ik denk dat deze zeker goed is. Bij het testzadel zat dezelfde pad en hij had bij het testzadel met deze pad ook mooie egale zweetafdrukken.

@pmarena Er zat inderdaad best veel tijd tussen. Denk dat er tussen testrijden en ontvangen nieuwe zadel wel een aantal maanden zaten. Ik heb het nieuwe zadel volgens mij eind december ontvangen. De pech is dan geweest dat ik er begin januari maar een keer mee heb kunnen rijden en dat paard dan uitgevallen is met een blessure. Ik heb toen ook direct een mailtje gestuurd naar de verkoopster dat het zadel niet zo mooi lag als het testzadel en kreeg toen snel reactie dat het zadel nieuw was en nog moest ingereden worden en daarna even mooi zou liggen als het testzadel. Volgens mij is mijn paard evenwel niet van vorm veranderd, hij is al 12 jaar en zijn dressuurzadel ligt nog wel goed. Hij is zeker wel rondgeribt, maatje wijnvat is wel van toepassing denk ik.

@SecretLIN Zoals jouw zadel ligt op je tinker, zo mooi lag het testzadel ook op mijn paard. Nu heb ik meer het gevoel dat het zadel bovenop mijn paard ligt. Ik heb ook al foto's naar de verkoopster gestuurd en zij zei dat het zadel nu niet in balans ligt en heeft voorgesteld om de fork te veranderen.
[ img ]

@Amanda Ik zou wel eens een nieuwe pad kunnen proberen maar die zou ik dan moeten aankopen want ik heb maar 1 pad momenteel. Maar ik denk dus niet dat het probleem aan de pad ligt. Ik hou de Lakota pad in mijn achterhoofd alvast.

@horsii Bedankt voor je ervaring! Probleem is een beetje dat mijn paard niet echt meer wil lopen onder het zadel. Hij gaat steeds stilstaan en omkijken en ik moet de zweep wel flink gebruiken om hem vooruit te krijgen. Dus het zadel inrijden wordt moeilijk op die manier, vandaar ook de vele twijfels.

@Kitty_ Ah, jij zit ook op bokt :D Ja ik heb je mailtje ontvangen, moet nog even antwoorden maar ik was weer beginnen twijfelen of het nu wel zo een goed idee was om de fork te laten veranderen :oo
Eeuwige twijfelaar hier en alweer wat slapeloze uurtjes erop zitten om te bedenken wat het verstandigste is...

@BellaSharon1 Bedankt voor je ervaring, Kitty is dus vorig jaar reeds bij mij geweest voor het passen van zadels.

Mijn paard is inderdaad geen simpele wb zadels, hij is heel duidelijk als een zadel hem niet zint. Ofwel bokt hij me eraf als hij een zadel echt niks vindt of hij is niet meer vooruit te branden...

Bedankt trouwens iedereen voor de reacties! Ik heb nu weer moed dat het misschien toch nog goed kan komen met de Freemax!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 07:01 



 
Profiel   

Ik heb eventueel een lakota voor een spotprijsje te koop. (Is wel de roze ;) )

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 08:31 



 
Profiel   

Die ligt inderdaad wel hoog aan de voorkant. Ik zou als ik jou was lekker een fork een maatje groter proberen, dikke kans dat hij dan meteen al een stuk beter ligt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 08:39 



 
Profiel   

ik zou ook aanbod van kitty aannemen wbt de fork.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 08:56 



 
Profiel   

Yep idd, even een maatje 5 proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 11:59 



 
Profiel   

En geen zorgen over dat fork 5 erg groot zou zijn. Zowel mijn volbloed Arabier, als mijn nrps’er (80% ox) hebben een fork 5.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-19 19:10 



 
Profiel   

hier een donker roze kifrapad western te koop zo goed als nieuw

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 11:35 



 

Zijn hier mensen die dit zadel echt voor lekker recreatief rijden gebruiken zonder dat je echt western gericht rijdt?
Mijn Engelse dressuur boomzadel is verkocht voorlopig ga ik met een ghost madriana rijden.
Maar wellicht is een freemax tzt een leuke optie ( erbij?).
Ik rijd recreatief en “ gewoon dressuurmatig” in de bak..
Nooit op een westernzadel gezeten voor langere tijd ( wel even puur voor t zitten), dus geen idee of t wat zou kunnen zijn...
Dan laat ik kitty komen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 10:08 



 
Profiel   

Ja wij rijden alleen maar recreatief en altijd buiten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 10:38 



 
Profiel   

Ik rij ook alleen maar buiten, heerlijk zadel hoor, na een lange tocht nog steeds geen kontpijn, wel spierpijn haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:05 



 
Profiel   

Hier ook recreatief, weliswaar western georiënteerd maar zoveel verschilt dat niet van dressuur in de mate waarin wij rijden. Mijn vorige pony reed ik ook recreatief met western zadel puur omdat ik het fijner vind zitten en ik had toen nog nooit een westernles gehad. Dus net wat je zelf en wat je paard fijn vindt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 11:33 



 
Profiel   

Hier ook recreatief buiten en dressuur matig. Ook afentoe een sprongetje. Heerlijk
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 21:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 129 van de 183 [ 4569 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132 ... 183  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen