Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 166 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 183  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

 
Profiel   

Als het deel óp de ruggengraat beduidend dunner is dan de panelen er naast zou het moeten kunnen, maar de meeste 'gewone' pads hebben niet die ruggengraatvrijheid die je bij boomloos wilt zien.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:36 



 
Profiel   

Maar bijvoorbeeld zo’n pad
https://www.foderluckan.se/western/sadd ... vefeltpad/

Hier lijken de twee delen los aan elkaar te zitten zegmaar en dus vrij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:50 



 
Profiel   

Jammer dat je nergens een voorbeeld van de onderkant kunt zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:54 



 
Profiel   

Is er ook een bepaalde dikte wat ze minimaal moeten zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 15:55 



 
Profiel   

Het ene paard heeft wat meer nodig dan de ander, het ligt er ook aan wat er al onder een zadel zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-21 16:11 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Jammer dat je nergens een voorbeeld van de onderkant kunt zien.


Dit is de onderkant, zou het te gebruiken zijn?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 09:53 



 
Profiel   

Nee, die pad geeft geen ruggengraatvrijheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-21 12:40 



 
Profiel   

tjaakje schreef


Een jaar geleden heb ik deze beugels besteld. Ze hebben een neck-wijdte van 3 inch en mijn fenders zijn 2,5 inch. Het ging wel, maar het zat toch een beetje los. Samen met m'n broer ben ik gaan kijken of we zelf beugels konden maken, aangezien ze echt nergens in europa te krijgen zijn. En ik ben toch wel van het spullen zo lokaal mogelijk kopen. Lang verhaal kort: ik rij nu al een tijd met mijn eigengemaakte beugels en er zijn nog een paar mensen die er ook mee rijden. Zie onderschrift *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-21 21:43 



 
Profiel   

@tjaakje: wat een super initiatief !!
Misschien als aanvulling op het assortiment ook een 2" versie maken en een breder voetbed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:31 



 
Profiel   

Wauw Tjaakje! Wat gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:46 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik heb gister mijn nieuwe veiligheids beugels aan mijn zadel gehangen. Verjaardagscadeau van mijn vriend, alleen wel drie of vier maanden leertijd dus lang moeten wachten. Gister bij het verwisselen zag ik dat het ook echt nodig was want de schroef was er bijna uit dus wel goed om zo nu en dan eens te controleren.

Het enige wat ik nu mis is zo’n draai erin. Ik heb wel beugel draaiers gehad maar die prikten dan in mijn been waardoor ik blauwe plekken kreeg. Ik ben altijd erg onrustig met mijn voeten merk ik, dus ik verplaatst ze constant in de beugel, iemand dit dat herkent ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 08:55 



 
Profiel   

Dat onrustige in m'n voeten herken ik wel. Tot ik dus twisted-slanted beugels ging gebruiken. Het was net alsof mijn oude beugels gewoon scheef en niet passend waren. Voet glijdt automatisch in de beugel en ik hoef geen moeite te doen om m'n onderbeen in een fijne positie te houden.

Dubbelfun, zijn er ook fenders met 2" neck? Dan kunnen we die zeker ook gaan maken. Breder voetbed moet ook wel kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 09:10 



 
Profiel   

Met de standaard Freemax beugels had ik dat onrustige ook. Het voegde echt niet en ik raakte vaak mijn beugels kwijt. Beugeldraaiers werkten ook niet, ik kreeg ook veel last van drukplekken net boven mijn wreef op mijn onderbeen.
Ik heb alweer een tijdje de twisted stirrups bij de cowgirlstore vandaan en dat gaat veel beter. Wel zou slanted beter zijn naast twisted als ik naar positie van mijn voeten kijk op foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 09:15 



 
Profiel   

@tjaakje: de Bob Marshalls hebben 2" beugelriemen en er zijn meer boomloze zadels die dat hebben.
Persoonlijk vind ik een 3" voetbed prettiger aanvoelen. Geeft meer ondersteuning en rust op de enkels.
Als ik mijn Wall's niet gehad had was ik daar zeker voor in de markt geweest. Prijstechnisch zijn ze ook erg interessant al was het alleen al voor de verzend/invoerkosten die er nu bij kwamen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 09:22 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
@tjaakje: de Bob Marshalls hebben 2" beugelriemen en er zijn meer boomloze zadels die dat hebben.
Persoonlijk vind ik een 3" voetbed prettiger aanvoelen. Geeft meer ondersteuning en rust op de enkels.
Als ik mijn Wall's niet gehad had was ik daar zeker voor in de markt geweest. Prijstechnisch zijn ze ook erg interessant al was het alleen al voor de verzend/invoerkosten die er nu bij kwamen.


Goed om te weten! Dan gaan we kijken of we ze ook 2" kunnen maken. Sowieso willen we geen dingen niet aanbieden. Als mensen specifieke wensen hebben, gaan we kijken wat er kan. 3" voetbed is dus zeker ook mogelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-21 09:31 



 
Profiel   

Super gaaf Tjaakje +:)+

Zaten jullie al in het aluminium....?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 19:06 



 
Profiel   

Dank je! Mijn broer zat al in de metaalbewerking en aluminiumbewerking inderdaad. En ik had al ervaring in leerbewerking. Ideale combi dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 19:54 



 
Profiel   

Super leuk zo samen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-21 20:14 



 
Profiel   

Ik heb nu dus ook een freemax en vind het voor geen meter rijden _O- hoelang duurt het om eraan te wennen? Anders ga ik lekker zonder zadel verder :=
Ik had eerst mn beugels wat langer maar dat zat niet lekker, en korter zit ook niet goed, ik vind het vooral heel irritant dat die beugels terug draaien zegmaar en dat het veel vaster zit als bij een engels zadel. Maargoed, moet er misschien gewoon aan wennen..
[ img ]
[ img ]
med dank aan berdien die wat pads verkocht, anders moest ik nog langer wachten voordat ik het kon testen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 06:26 



 
Profiel   

Graag gedaan hoor :D

Ik was zelf zo gewend, maar ik kwam dan ook al uit een ander boomloos zadel, de Bob Marshall.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 06:50 



 
Profiel   

Ik heb ooit een westernzadel voor faros gehad, maar die heb ik na 4x rijden verkocht omdat ik het dus niks vond :') dus we zullen zien hoe dit zal gaan _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 07:04 



 
Profiel   

Die standaard Freemax beugels vind ik ook echt niet fijn rijden. En jouw zadel ziet er nog heel nieuw uit, de fenders zijn ook nog niet voorgedraaid. Weghangen met een bezemsteel door je beugels zodat je fenders gedraaid blijven hangen, helpt al. En beugels die voorgedraaid zijn, twisted beugels, helpen je ook hiermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 07:34 



 
Profiel   

@anoukwendy: op de foto te zien zou ik hem ook wat te klein vinden voor je. In een maat ruimer zul je je ook minder opgesloten vinden zitten.
En als je de binnenkant van de fenders iets nat spuit en dan draaien en een bezemsteel oid er door, werkt nog beter :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:08 



 
Profiel   

Dat ie iets te klein is kan wel kloppen. Maar het is meer de bedoeling dat mn vriend ermee gaat rijden dus daarom heb ik naar zijn maat gezocht, ik heb er te lange benen voor. Maar ik voel me trouwens niet opgesloten bij mn kont, daar voelt het evengoed dat ik alle ruimte heb, het is meer die beugels/fenders wat het doet
En jaa hij is nog heel nieuw ik heb hem nu plat op de grond liggen met de beugels gedraaid, pony is ook vrij breed waardoor ie echt nog op haar ligt ipv rond haar, dus hoop dat ie iets vormt zo. Ik kan er ook niet aan wennen om het erop te leggen met zo’n dikke pad, dat ben ik helemaal niet gewend door altijd een dressuurzadel te hebben gehad

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 08:18 



 
Profiel   

beugeldraaiers zijn een topuitvinding!

en kifra zegt ook altijd dat je de zadels moet inrijden en hoe langer en meer je rijdt, hoe beter ze zitten :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 09:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 166 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169 ... 183  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen