De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 14:39

Ik rij met mn jonkie vaak in het bos, lekker kilometers maken, het kortste ritje is een half uurtje maar de andere wegen duren al gauw 1,5/2 uur of langer. Dus ik wil inderdaad iets hebben wat voor haar goed is, en geen schuurplekken geeft.

En dat over een schaap dat dood moet, misschien een gekke vraag of opmerking maar word die niet al gedood voor het vlees? Ik bedoel dat ie niet alleen voor zn velletje dood gaat..

Qua scheerwol kan ik misschien wel iets laten maken van onze alpacka’s :P

Ik ga nog eens goed inlezen en kijken wat voor pad ik ga kopen. Geloof dat er 5 tot 7 weken levertijd op mn zadel zat dus heb nog even de tijd

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:24

Ik heb voor mijn 's winters wollige trekpaard een pad met sympanova, de CSF pad glijdt dan alle kanten op. 's Zomers ligt die CSF pad dan weer beter op zijn kortere vacht. En ik heb bij mijn huidige paard en mijn vorige paard nog nooit schuurplekken gehad van de sympanova.

Over de fenders: ze konden voor mij lang genoeg (jeansmaat lengte 36), maar ik vond het er niet mooi uit zien, dat zweetblad gedeelte wat zo hoog al eindigt, dus ik heb de langere fenders na een jaar los bijbesteld. Daarmee rij ik nu op gaatje 4.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 06:43

Ik heb ook lengte 36, eerst maar wachten tot het zadel komt haha.

Ik ga nog even kijken wat ik bestel voor pad..

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:07

Welke singel gebruiken jullie met de freemax om naar voren trekken door een bolle buik te voorkomen?

Ik gebruik al een anatomische, maar is helaas momenteel niet afdoende..

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:26

Ik heb de leren banaanvorm van Kiffrahorse. Hele fijne stevige singel.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:33


belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:43

MalaQ schreef:
Welke singel gebruiken jullie met de freemax om naar voren trekken door een bolle buik te voorkomen?

Ik gebruik al een anatomische, maar is helaas momenteel niet afdoende..


Ik gebruik bij mijn bollie met singelplek in de oksel, de fra supersingel. Die werkt bij ons goed.

MalaQ

Berichten: 1399
Geregistreerd: 23-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 18:46

belindaap88 schreef:
MalaQ schreef:
Welke singel gebruiken jullie met de freemax om naar voren trekken door een bolle buik te voorkomen?

Ik gebruik al een anatomische, maar is helaas momenteel niet afdoende..


Ik gebruik bij mijn bollie met singelplek in de oksel, de fra supersingel. Die werkt bij ons goed.


Die ziet er best goed uit en goed betaalbaar! Klinkt ook wel logisch dat het netjes blijft liggen door de elasticiteit. Dankje voor de tip!

Soniek
Berichten: 43
Geregistreerd: 09-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 22:42

Ik heb ook een fra singel en een lederen anatomische curved van kifra...moet zeggen dat ik steeds naar de fra grijp...zadel ligt als een huis...

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 10:26


Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-21 11:00

Ik gebruikte een mohair roper singel. Dat was de enige die goed bleef liggen bij mijn haflinger.

Soniek
Berichten: 43
Geregistreerd: 09-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:28

Kan je in de western kifrapad ook dubbele inlages steken of kunnen er deze niet in wegens te dik?

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:19

Hoe zitten jullie in de freemax als een paard een keer besluit om zijn billen op te gooien en te bokken? Blijft de zadel goed zitten of glijdt hij snel?

Ik ben gisteren van mijn paard gevallen ivm schuivende barefoot zadel.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:25

Ik heb nog maar 1x echt last van een schuivend zadel gehad en dat was toen ik in het bos was afgestapt, niet aan had gesingeld en weer op wilde stappen. Toen hing het zadel ineens op zijn buik :+

Maar genoeg jolige acties als onderstaande gehad. Of opzij springen met schrikken. Zadel bleef prima liggen :j
Afbeelding

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:36

Nooit gaan schuiven hier bij gekkigheid :) in het verleden veel gedoe gehad met schuiven gezien zijn ronde lijf, maar de Freenac blijft top liggen.

Jets

Berichten: 3551
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:49

Mijn jonkie vond galop nogal lastig en wilde als hij overkruist zat nog wel eens een bok geven om het op te lossen, zadel blijft dan prima liggen :)
Afbeelding
Afbeelding

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:55

Daihyo schreef:
Ik heb nog maar 1x echt last van een schuivend zadel gehad en dat was toen ik in het bos was afgestapt, niet aan had gesingeld en weer op wilde stappen. Toen hing het zadel ineens op zijn buik :+

Maar genoeg jolige acties als onderstaande gehad. Of opzij springen met schrikken. Zadel bleef prima liggen :j
[ [url=m/O3K6oy.jpg]Afbeelding[/url] ]


:wow: is dat Jim? Die doet zoiets toch niet? := ik heb blijkbaar vn ieder ander paard het beeld dat het engeltjes zijn behalve mijn paard die duivel :D


Ik wil echt zo graag een freemax, maar ik. Wil hem ook goed kunnen testen en zover zijn wij helaas nog niet :( wat is wijsheid...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:58

Hahaha Jim is niet altijd zo braaf en makkelijk geweest :D
Gebruiksaanwijzing in het Chinees en achterstevoren. Heeft ruim 10 jaar gekost om die te vertalen _O-
Maar nu is hij (meestal :)) ) een engeltje O:)

Kun je geen passer laten komen en een week (of langer) het zadel testen? Ik heb ook 2 weken kunnen testen en dat was echt wel fijn :j

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:04

Ja, ik denk dat ik Kitty weer een keer bericht doe. Ze is al een keer geweest, maar toen waren wij echt nog niet zover en hij is inmiddels ook wat overbodige kilo's kwijtgeraakt, dus wij zullen waarschijnlijk bij een andere forkmaat uitkomen.

10jaar, ja? Wat een tijd haha... Maar goed ik heb Nervi nu ook al 4 jaar en wij beginnen nu pas het rijden weer op te pakken :+

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:06

Volgende maand heb ik hem alweer 13 jaar :j

Ik zou het zeker een keer doen. Of Ella, dan heb je nog meer keuze uit verschillende merken. Ik weet niet of zij testzadels heeft. Maar die optie zou ik in jouw geval zeker zoeken :j

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:50

Veriye schreef:
Hoe zitten jullie in de freemax als een paard een keer besluit om zijn billen op te gooien en te bokken? Blijft de zadel goed zitten of glijdt hij snel?

Ik ben gisteren van mijn paard gevallen ivm schuivende barefoot zadel.

Ik heb al een beste boksessie type rodeo uitgezeten, zadel schoof niet en ik bleef makkelijk zitten

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 08:18

Ik heb ook al een aantal boksessies gehad, de meesten uitgezeten, 1 keer eraf gegaan en behoorlijk aan 1 kant van het zadel gehangen voor ik op de grond lag. Maar het zadel bleef op z'n plek.

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:55

Fijn dat er zoveel rwacties komen, voor jullie niet natuurlijk :+ voor mij wel want dat bevestigd wel mijn wens haha.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:57

Zodra mijn jonkie onder het zadel is, wil ik ook weer een Freemax. Juist omdat ze zo fijn zijn :j
En dan de cow. Cognac <3
Maar goed, dat duurt nog een paar jaar :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:03

Ze zijn echt fijn. Vanavond weer een heerlijk buitenritje gemaakt op mn jonkie. Ik heb nu edix veiligheidsbeugels. Die zijn echt fijn, stuk fijner dan de originele die eraan hangen en ik vond het wel zo veilig.