Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 167 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 183  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De FreeMax Western, boomloos westernzadel

 
Profiel   

@anoukwendy: dus eigenlijk heb je geen probleem ;)
Wat je ervaart is het verschil tussen een Engels en een Western zadel :D

@Amigo_tje: voor sommige zadels zal dat waarschijnlijk zo zijn (inrijden), maar op alle Bob Marshals die ik gehad (en verkocht) heb voelde het als 'thuiskomen' zodra ik er op zat :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 09:20 



 
Profiel   

haha nouja probleem is dus dat ik het te vast vind :P en een keer met zadel rijden is ook niet verkeerd tussen al het zonder zadel door, maarja, dan moet ik er wel een kunnen wennen.
ik ga wel eens kijken voor beugeldraaiers..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 09:36 



 
Profiel   

Een westernzadel is kwa zit ook totaal niet te vergelijken met een dressuurzadel. De steun van het zadel is heel anders, je zit heel anders.

Mijn buffel heb ik nu een jaar, ik rij niet zo heel fanatiek maar het heeft wel even geduurd voordat "mijn vorm" in het zadel zat. Als ik nu ga zitten voelt het heel vertrouwd.waar het in het begin wel wat breed en stug voelde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 11:50 



 
Profiel   

ach, ik ga er nog wel een paar keer mee rijden en dan zullen we zien of het beter word :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 12:51 



 
Profiel   

Op mn oude paard rijdt hij ook heel anders dan op mn tinker vind ik. Persoonlijk op die 2de veel beter. Ik vond hem na een tijdje veel fijner dan mn dressuur. Ik heb toen ook een 2de hands dressuur erbij gekocht maar die ligt al een jaar onder het stof

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-21 18:29 



 
Profiel   

Ik kom alweer met een vraag, is deze te gebruiken onder een freemax?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 10:15 



 
Profiel   

Beetje afhankelijk van de ruggengraat van je paard, maar ík zou hem er iig niet voor gebruiken; niet de juiste rugvorm, te smal op de schoft/schouders en de randjes lijken me te scherp op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 11:24 



 
Profiel   

Weet niet of het hierop te zien is, maar dit is haar rug
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 14:52 



 
Profiel   

Het is net geen geultje, maar er zit genoeg spek op om het met deze pad eens te proberen. Al blijf ik wel benieuwd naar de zweetafdruk na een flinke rit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 16:14 



 
Profiel   

Ze wilde er 100€ voor hebben dus denk niet dat ik het dan ga gokken. Maar die filten pads leken me fijn qua schokdemping, maar misschien heb ik dat ook mis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 22:20 



 
Profiel   

Over vilt zijn de meningen verdeeld (maarja, waarover niet := ). Ik vind het in theorie een heel mooi materiaal. Zeker echt wol-vilt. Ik ben ook een enorme liefhebber van natuurlijke materialen en vooral wol.

Had hoge verwachtingen van vilten inlages toen ik er daarvan jaren geleden een paar probeerde....maar zowel Rena als ik vonden het 3x niks, veel te hard / plankerig. Wij houden dan toch meer van inlages die een beetje vering hebben.

Maar anderen zweren weer bij vilt en ervaren het heel anders :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 06:58 



 
Profiel   

Oh echt? Goed om te weten! Ik heb er zelf dus geen ervaring mee, meer een idee wat ik in mn hoofd had :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 07:48 



 
Profiel   

Hoe 'plankeriger" hoe meer gewichtsverdeling ;)
Maar ik heb in mijn Skito ook een kombi van vilt en memoryfoam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:06 



 
Profiel   

Mwoah, dat hoe plankeriger hoe meer gewichtsverdeling gaat niet altijd op natuurlijk. We zijn niet voor niets liefhebber van boomloos / flexibel ;)

Maar daarom ben ik zelf ook zo'n groot fan van de Heavy Duty inlages: die kern van een drukverdelend flexibel plaatje dat eventuele puntdruk uitvlakt, maar daar zit dan wel aan alle kanten "moosgummi" omheen waardoor je ook een veerkrachtige laag tussen paard en ruiter hebt en het niet zo honkebonkerig voelt zoals bij stevige inlages met weinig vering / schokdemping zeg maar :)

Maargoed zo is er voor ieder wat wils natuurlijk :j

Zat er bij de BM zadels ook niet een soort moosgummi / neopreen / schuimrubber achtige laag tussen....?

Toen de eerste Barefoots met VPS op de markt kwamen vond ik dat veerkrachtige gevoel van de VPS helemaal niet fijn tijdens de eerste proefritten. Maar na een poosje wilde ik het eigenlijk niet meer missen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:43 



 
Profiel   

Ja, de BM is idd gebouwd op één groot neopreen 'kussen' wat naar de rug gevormd is met 'ingebouwde schoftvrijheid (hoeveelheid afhankelijk van de mate van 'Peaked').
De stevigheid is wat afhankelijk van de leeftijd van het zadel; BM is wat aan het 'experimenteren' geweest met de stevigheid door de jaren heen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:49 



 
Profiel   

Ja precies :)

Dan heb je natuurlijk al die betreffende schokdemping in het zadel zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 10:18 



 
Profiel   

Ik gebruik al jaren een echte wolvilt westernpad. Wolvilt is ademend, neemt langzaam veel zweet op en staat het langzaam weer af, de drukabsorbtie is het beste met wolvilt. De vorm past zich aan aan de paardenrug. Niet meteen, maar na een paar keer gebruiken kom je al een eind.
Mijn zadel heeft door kussens al ruggegraatvrijheid en ik heb een rond paard met een klein geultje ;)
Ruggegraatvrijheid is altijd een must!

Het is wellicht anders als inlage in een pad, want dan ligt het vilt niet op het paard. Dan zit er nog een laag van de pad tussen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 09:31 



 
Profiel   

Is er ergens een lijstje met merken/modellen pads die te gebruiken zijn? Dan hoef ik het niet steeds te vragen hier, ik vind het zo moeilijk inschatten. Bij de lakota pads vind ik het ook niet lijken of de ruggengraat vrij ligt maar zijn blijkbaar wel goeie pads voor de freemax?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-21 05:16 



 
Profiel   

Sinds enige tijd heb ik een freemax voor mijn paardje, met de standaard bijbehorende beugels en fenders. Hiervoor reed ik op een veelzijdigheidszadel met verende beugels. Nu ik wat langer met de freemax rijdt en merk dat het goed bevalt (ik pak het andere zadel vrijwel nooit meer :') ) zou ik graag ook weer verende beugels willen. Ik ken de barefoot soft step. Maar passen deze op de freemax fenders? Zijn er nog andere opties?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 10:11 



 
Profiel   

Ik heb er van edix met leren korfje en zo n schuimpad in de beugel, ik kwam ook van verende beugels. Dit vind ik fijner dan de standaard die erbij zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 17:50 



 
Profiel   

ik heb de barefoot soft step aan mn freemax hangen met de beugeldraaiers van Barefoot. En dat gaat heel goed! Ook heel tevreden van de beugels :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-21 20:48 



 
Profiel   

Super, dankjewel Cemlys en Amigo_tje! Dan ga ik voor de softstep. Korfjes vind ik esthetisch helaas niet zo mooi (wel veilig, i know :j ..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 10:39 



 
Profiel   

Je treft het wel, de Soft Steps zijn een hele poos niet leverbaar geweest maar nu net weer binnen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 12:19 



 
Profiel   

Hier helaas na drie dagen vierdaagse rijden een singelwondje. Het wondje zit niet op de plek van de singel, maar een paar cm ervoor. De singel schuift ook iets naar voren door zijn dikke buik (wordt aan gewerkt). Ik denk dat een anatomisch gevormde singel het beste is, maar ik wil graag een dubbele rol gesp. Iemand tips?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 09:45 



 
Profiel   

Is een mohair roper een optie? Heb ik jaren mee gereden. Ook lange ritten. Nooit problemen gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-21 10:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 167 van de 183 [ 4568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170 ... 183  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen