De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjer
Berichten: 1579
Geregistreerd: 18-03-05

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:37

Ik vroeg me af of er ook freemax forken bestaan zonder knop. Ik heb een keer op facebook gezien dat iemand de knop eraf gezaagd had, dat vind ik wel een beetje een te groot project. Maar ik heb die knop nou een aantal keer in mijn maag gehad en echt fijn is dat niet. Eerste keer kwam het doordat mn paard struikelde, de laatste twee keer doordat ik diep moest bukken voor een lage tak. Maar ik vind het dus best een beetje gevaarlijk (en dan hebben we het nog niet over jassen of truien die er achter blijven haken bij afstappen). Aan gezien de knop voor mij verder geen functie heeft zou ik best een pommel zonder knop willen.

Hebben jullie misschien een idee of een creatieve oplossing?

Sanniesan
Berichten: 22
Geregistreerd: 05-10-22

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:26

Heeft iemand toevallig een dark pink kifra pad western die je wilt verkopen? Afbeelding

Deze kleur

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:27

Ik ga rustig m'n ogen en oren open houden voor een tweedehands Freemax zadel, dus mocht iemand hier het model kwijt willen die ik zoek, let me know!

Ik ben op zoek naar een 16" Cow in Choco, voorkeur Round, maar Short evt ook prima. Fork verwacht ik 5 of 6, maar geen probleem als dit niet de goede is. Zal er sowieso nog een passer naar laten kijken. :)

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:36

Weet iemand welke Freemax zadelmaker in de regio Brabant (Breda) komt? Ik had de vlaamse gecontacteerd, al enkele weken terug, maar nog steeds geen reactie. Ik wil graag een zadelpasconsult met Freemax westernzadels inplannen voor volgend jaar :)

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:55

Ik heb dezelfde vraag als Monody…

Zijn er zadelpassers/verdelers die in België zitten of naar België komen regio Antwerpen?

Susan_078
Berichten: 45
Geregistreerd: 30-07-20

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 22:16

Op de website van Freemax staan een aantal zadelpassers vermeld, ik dacht ook een in België?

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:18

Ik geef dit topic weer even een schopje omhoog :D
Helaas is de kast op mijn nieuwe stal te klein voor de freemax -O- Ik ben nu op zoek naar een zadelkar om het heen en weer brengen naar de auto wat makkelijker te maken tot er een andere oplossing is. Nu heb ik voor westernzadels met boom deze wel gebruikt:

Afbeelding

Maar dan ligt hij dus op 2 stangen en ik weet niet of dat bevorderlijk is voor een boomloos zadel. In de woonkamer wil ik hem ook op de kar bewaren. Een 'standaard' zadelkar vind ik te lomp, hij moet opvouwbaar zijn en makkelijk in de auto passen. Hoe doen jullie dat met je zadel? Zou iets met een enkele stang in het midden beter zijn?

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:33

Ik heb precies dezelfde kar voor mijn BM, wel heb ik de stangen omwonden met isolatieschuim.

beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-24 13:20

DubbelFun schreef:
Ik heb precies dezelfde kar voor mijn BM, wel heb ik de stangen omwonden met isolatieschuim.


Ohja isolatieschuim is wel een goed idee inderdaad, dankjewel!

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:45

Ik heb twee concho's liggen voor de Freemax. Ik heb zelf geen Freemax meer. Iemand interesse? Omgeving Nijmegen/ Venray.

Afbeelding

Afbeelding

Monody

Berichten: 213
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 20:45

Ik ben momenteel aan het sparen voor een Freemax zadel. Er zijn natuurlijk 2 varianten en ik neig zelf meer naar de Freemax buffel maar ik ben benieuwd of jullie deze ook bij ons vinden passen. Momenteel heb ik nog een Wintec HART veelzijdigheidzadel waar ik over twijfel of ik deze wil houden of verkoop. Mochten jullie de Freemax cow beter bij ons vinden passen dan zal ik wel mijn Wintec verkopen, ook om de kosten een beetje te drukken.
Ik ben rond de 50 kilo, Marnix weegt rond de 415 kilo op dit moment. We rijden, als we veel rijden, zo'n 4 keer in de week. In de zomer gaan we voornamelijk naar buiten, ritduur is dan maximaal 2 uur maar veel vaker zit ik rond de 1,15 u. We willen deze zomer ook vaker de trailer pakken, sommige buitenritten kunnen dan oplopen tot 2,5 uur.

Ik zag bij de cow variant 'intensieve lange ritten' staan, maar wat valt dan onder intensief en lang?

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:16

Hier even een vraag

Na het overlijden van mijn haf mijn Freemax altijd bewaard

Nu een nieuw paardje Maar deze heeft extreem korte rug helaas past dus mijn freemax hier niet op wat ik natuurlijk heel jammer vindt. Zadel is te lang

Nu had ik alwel Ella bericht gestuurd maar blijkbaar is ze gestopt

Graag zou ik dus mijn Freemax inruilen voor een passend westernzadel of weer een freemax of andere

Heeft iemand tips.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 08:58

Welke Freemax heb je nu? Round of short?

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:06

Daihyo schreef:
Welke Freemax heb je nu? Round of short?


Ik hen de round en dan de cow

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:11

Heb je de short al eens gepast?

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:14

Ik heb de cow short op mijn extreem korte pony en dat gaat super :j
De round was voor hem ook te lang.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:23

Daihyo schreef:
Heb je de short al eens gepast?

Daarvoor zal ik dan een passervice moeten laten komen

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: De FreeMax Western, boomloos westernzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 11:40

Dat is sowieso een goed idee.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:31

Als er iemand is die een nette 16 inch Cow short verkoopt met een fork maat 5, dan houd ik me aanbevolen.

Westerntrail

Berichten: 1744
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 21:16

Vandaag een andere vork vork 5 met edges in mijn Freemax gedaan, zo dat was nog een hele klus
Nu dus een vork maat 4 in de verkoop