Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 363 van de 368 [ 9189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366 ... 368  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] 'Show je tack'-topic

 
Profiel   

XxChelsey1xX schreef
Iemand dé tip tegen roestige bitten?
Ik heb zo'n heel leuk zwartkleurige snaffle die enorm roest en oranje uitslaat in de mondhoeken. Mondstuk zelf is niks mee aan de hand
waardoor het met rijden elke keer lijkt alsof de mond van mijn paard bloedt :')

Schuursponsje?
Wat in de mond ligt krijgt waarschijnlijk wrijving van de tong e.d. de rest wordt nat, en dus rood.
Maar die zwarte bitten zijn niet voor niets de goedkoopste, alles is van ijzer. Beetje vet er op wil ze wat roestvaster maken. Dus na schoonmaken zou uierzalf misschien helpen. Niet giftig, wel vet.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:26 



 
Profiel   

XxChelsey1xX schreef
Iemand dé tip tegen roestige bitten?
Ik heb zo'n heel leuk zwartkleurige snaffle die enorm roest en oranje uitslaat in de mondhoeken. Mondstuk zelf is niks mee aan de hand
waardoor het met rijden elke keer lijkt alsof de mond van mijn paard bloedt :')


Dat hoort zo. Als je een sweet iron bit koopt, weet je dat die dat gaan doen en doe je echt niks tegen. Het is ook ooit bedacht dat paarden dit lekker vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 14:22 



 
Profiel   

Zwartkleurige bitten in ieder geval niet in de cola leggen. Dat heb ik ooit getest :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 14:28 



 
Profiel   

[quote="8nnemiek"]Zwartkleurige bitten in ieder geval niet in de cola leggen. Dat heb ik ooit getest :))[/quote

Hahaha, nee. Sweet iron wacht er juist op om nat te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 14:35 



 
Profiel   

Nee sweet iron is het dus niet.
Is inderdaad een wat goedkoper zwart bit :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 15:14 



 
Profiel   

XxChelsey1xX schreef
Nee sweet iron is het dus niet.
Is inderdaad een wat goedkoper zwart bit :Y)


Heb je dan een foto?

Ik heb 2 snaffle's die ook zwart waren. Horen echt te gaan roesten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 16:08 



 
Profiel   

Zwarte bitten zijn van sweet iron en die gaan roesten. Ik heb er nu ook eentje van geheel zwart metaal, ik ben dus ook benieuwd of die toonbaar blijft of niet. Meestal zijn de mondstukken van sweet iron (zwart dus) en de rest van rvs. Maar omdat ik dus een billy allen probeer heb ik de goedkoopste bij cowgirlstore gekocht en die is geheel van zwart ijzer en zal dus geheel gaan roesten ben ik bang voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 20:30 



 
Profiel   

Nou zal ik mijn trots aan tuig ook maar eens tonen?

2 mooie zadels en inmiddels 3 hoofdstellen waaronder 2 showhoofdstellen, maar 1 heb ik zelf meegenomen uit Amerika voordat ik überhaupt over westernrijden nadacht. Mijn paard was even model voor beide zadels, maar 1 past helaas niet op haar. Die is voor een ruin die ik mag rijden, maar wat niet mijn paard is. Ruintje is nog erg groen en net onder het zadel. Ik kan nog niet zeggen of hij Engels of Western gereden gaat worden. Dat zie ik later wel. Eerst balans en wat meer kracht.

Zadel 1 wat niet op mijn paard past en hoofdstel 1.
[ img ]

Zadel 2 wat past en hoofdstel 2
[ img ]

Hier het tuig in actie.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En nog even mijn showhoofdstel (hoofdstel 3) uit Amerika wat ik ooit knhs proof heb laten maken, maar ik ben nooit tevreden geweest met de op maat gemaakte neusriem, duur, te klein, te slap, terwijl ik exacte maten had doorgegeven en er zelfs foto's van gemaakt had met meetlint er bij. Maar het geeft wel even weer hoe mijn hoofdstel er uit ziet. Het is nooit gebruikt tot eind vorig jaar. En inmiddels is het ook iets donkerder geworden door gebruik.
[ img ]

Qua bitten heb ik een showsnaffle wat op de onderste foto te zien is. En verder nog 2 billy allens, 2 mylers (voor engels rijden gebruikt, maar kan ook voor western), een simpele enkel gebroken sweet iron snaffle en een bit met shanks (nooit mee gereden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-21 21:08 



 
Profiel   

germie schreef
Nou zal ik mijn trots aan tuig ook maar eens tonen?

2 mooie zadels en inmiddels 3 hoofdstellen waaronder 2 showhoofdstellen, maar 1 heb ik zelf meegenomen uit Amerika voordat ik überhaupt over westernrijden nadacht. Mijn paard was even model voor beide zadels, maar 1 past helaas niet op haar. Die is voor een ruin die ik mag rijden, maar wat niet mijn paard is. Ruintje is nog erg groen en net onder het zadel. Ik kan nog niet zeggen of hij Engels of Western gereden gaat worden. Dat zie ik later wel. Eerst balans en wat meer kracht.

Zadel 1 wat niet op mijn paard past en hoofdstel 1.
[ [url=m/OPDD6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zadel 2 wat past en hoofdstel 2
[ [url=m/BJBZHE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier het tuig in actie.
[ [url=m/b7XEF0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rpa1o9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bhPoer.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even mijn showhoofdstel (hoofdstel 3) uit Amerika wat ik ooit knhs proof heb laten maken, maar ik ben nooit tevreden geweest met de op maat gemaakte neusriem, duur, te klein, te slap, terwijl ik exacte maten had doorgegeven en er zelfs foto's van gemaakt had met meetlint er bij. Maar het geeft wel even weer hoe mijn hoofdstel er uit ziet. Het is nooit gebruikt tot eind vorig jaar. En inmiddels is het ook iets donkerder geworden door gebruik.
[ Afbeelding ]

Qua bitten heb ik een showsnaffle wat op de onderste foto te zien is. En verder nog 2 billy allens, 2 mylers (voor engels rijden gebruikt, maar kan ook voor western), een simpele enkel gebroken sweet iron snaffle en een bit met shanks (nooit mee gereden).


Oehh dat showhoofdstel <3

Even terugkomen op mijn bit probleem:
Voor het rijden
[ img ]

Na het rijden
[ img ]

Krijg dus nog behoorlijk vaak te horen: "eh chels, je paard bloedt bij zijn mond :+ "

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 13:44 



 
Profiel   

jouw bit is te smal voor de mond van jouw paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 14:16 



 
Profiel   

sevke schreef
jouw bit is te smal voor de mond van jouw paard.


Dat wilde ik ook zeggen. Aan beide zijden moet er een vingerdikte tussen passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 14:27 



 
Profiel   

XxChelsey1xX schreef
germie schreef
Nou zal ik mijn trots aan tuig ook maar eens tonen?

2 mooie zadels en inmiddels 3 hoofdstellen waaronder 2 showhoofdstellen, maar 1 heb ik zelf meegenomen uit Amerika voordat ik überhaupt over westernrijden nadacht. Mijn paard was even model voor beide zadels, maar 1 past helaas niet op haar. Die is voor een ruin die ik mag rijden, maar wat niet mijn paard is. Ruintje is nog erg groen en net onder het zadel. Ik kan nog niet zeggen of hij Engels of Western gereden gaat worden. Dat zie ik later wel. Eerst balans en wat meer kracht.

Zadel 1 wat niet op mijn paard past en hoofdstel 1.
[ [url=m/OPDD6Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zadel 2 wat past en hoofdstel 2
[ [url=m/BJBZHE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier het tuig in actie.
[ [url=m/b7XEF0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Rpa1o9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bhPoer.jpg]Afbeelding[/url] ]

En nog even mijn showhoofdstel (hoofdstel 3) uit Amerika wat ik ooit knhs proof heb laten maken, maar ik ben nooit tevreden geweest met de op maat gemaakte neusriem, duur, te klein, te slap, terwijl ik exacte maten had doorgegeven en er zelfs foto's van gemaakt had met meetlint er bij. Maar het geeft wel even weer hoe mijn hoofdstel er uit ziet. Het is nooit gebruikt tot eind vorig jaar. En inmiddels is het ook iets donkerder geworden door gebruik.
[ Afbeelding ]

Qua bitten heb ik een showsnaffle wat op de onderste foto te zien is. En verder nog 2 billy allens, 2 mylers (voor engels rijden gebruikt, maar kan ook voor western), een simpele enkel gebroken sweet iron snaffle en een bit met shanks (nooit mee gereden).


Oehh dat showhoofdstel <3

Even terugkomen op mijn bit probleem:
Voor het rijden
[ [url=m/zsbn0g.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na het rijden
[ [url=m/VikIAi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Krijg dus nog behoorlijk vaak te horen: "eh chels, je paard bloedt bij zijn mond :+ "


Bit lijkt niet lekker te passen. maar verder is dat helemaal normaal, die roest. Dat hoort echt zo. Nooit gehoord dat het op bloed lijkt eigenlijk. Helaas weleens bloed bij de mond gezien en dat is toch echt rood of roze als het zich mengt met schuim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 16:18 



 
Profiel   

Het bit lijkt smal. Ik zie verder geen bloed. Het oranje komt van het bit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-02-21 21:00 



 
Profiel   

Nee het is ook geen bloed, maar het lijkt vaak zo (volgens anderen)
Bit vind ik zelf niet te smal, hij heeft er ook geen last van en met een groter bit gaat hij spelen en pakt hij de ringen vast

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 14:27 



 
Profiel   

Bit hoeft ook niet heel veel groter meteen. En je hebt ook andere modellen. Een goed passend bit is wel belangrijk.
Ik heb bij mn ene ruin echt lang gezocht tot we een bitje hadden waar hij het goed op deed. Die is super braaf, heel makkelijk, maar liet duidelijk merken wat hem wel of niet aanstond.

Ik heb dit soort snaffle's ook en die zijn vrij standaard. Maar niet elk paard is standaard, dus dan moet je soms verder kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 17:01 



 
Profiel   

superpony schreef
Bit hoeft ook niet heel veel groter meteen. En je hebt ook andere modellen. Een goed passend bit is wel belangrijk.
Ik heb bij mn ene ruin echt lang gezocht tot we een bitje hadden waar hij het goed op deed. Die is super braaf, heel makkelijk, maar liet duidelijk merken wat hem wel of niet aanstond.

Ik heb dit soort snaffle's ook en die zijn vrij standaard. Maar niet elk paard is standaard, dus dan moet je soms verder kijken.



Heb je zeker gelijk in!
Gelukkig doet hij het op dit bit gewoon prima. Mijn haflinger bijvoorbeeld kan dus echt niet op dit bit, die rent er dwars doorheen. Maar Boots doet het prima en hij is niet de makkelijkste dus als iets prima is wil ik het niet zo snel meer veranderen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 17:31 



 
Profiel   

Doc is weer thuis, hij heeft een aantal maanden bij Anne Grether in training gestaan voor het inrijden. Nu was het tijd voor een “nieuw” zadel!
Het is een 2e hands bob’s avila geworden. Wat een heerlijk zadel!
Natuurlijk heeft hij ook nieuwe oortjes van ARhorsetack gekregen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 08:00 



 
Profiel   

Prachtig zadel!
En mijn favo hoofdstel van Billy Cook hihi

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 13:05 



 
Profiel   

ik heb net hetzelfde zadel :)
Is overgegaan naar mijn man. Ik zat er echt niet comfortabel in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-21 14:47 



 
Profiel   

XxChelsey1xX schreef
Prachtig zadel!
En mijn favo hoofdstel van Billy Cook hihi


Thnx! Ja klopt, ook mijn favo haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 20:06 



 
Profiel   

sevke schreef
ik heb net hetzelfde zadel :)
Is overgegaan naar mijn man. Ik zat er echt niet comfortabel in.


Grappig is dat hè.
Ik vind deze juist heel erg lekker zitten!
Ik had er hiervoor een waar je meer ingesloten zit, vond het verschrikkelijk haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-21 20:08 



 
Profiel   

Daar issie! Ons nieuwe Ranchman zadel met equitation seat! <3 *\o/*

(Joy is er ook zoooo blij mee! :o :') )
[ img ]

Mooi he 8-)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 19:39 



 
Profiel   

Heel gaaf die ranchman! Zijn fijne zadels! Op naar veel rij plezier! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 21:34 



 
Profiel   

Heel mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-21 10:58 



 
Profiel   

prachtig zadel! Daar zul je veel plezier van hebben!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-21 10:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 363 van de 368 [ 9189 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 360, 361, 362, 363, 364, 365, 366 ... 368  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen