Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gezocht! Goed passende (zebra) vliegendeken voor quarter

 
Profiel   

Hi!

Ik heb een quarter met een lastige dekenmaat, voor regendekens heb ik momenteel amigo bravo die het best passen. Ondermaat heb ik 185 (6.0) maar de deken moet een smalle hals / borst hebben ivm smalle hals met hoge hals aanzet. Ik heb de Bucas buzz off full neck geprobeerd. Deze was voor de hals/borst goed naar mijn idee maar verder te ruim en lang qua bovenmaat, halsstuk en het was net een jurk bij mijn merrie :'). Echter valt een maat kleiner waarschijnlijk te kort qua ondermaat (ze heeft wel quarter billen ;) ), Paardendrogist raadde mij deze deken af (goede service overigens! Helaas alleen niet de deken voor mijn quarter in het assortiment).

Iemand advies welke merken geschikt zouden kunnen zijn en welke maat (groot uitvallende 175 of klein uitvallende 185)? Bij voorkeur een zebra omdat ik daar goede verhalen over hoor.

Tips zijn zeer welkom!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 11:29 



 
Profiel   

Voor onze fries (dus geen quarter) heb ik een deken met zebra print van het eigen merk van Kramer, dit past een stuk beter dan bijv bucas.
Regendeken heeft ze ook amigo (geen bravo).
Het is een ouderwetse brede fries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 11:33 



 
Profiel   

Ok! Alleen jouw fries heeft denk ik een brede hals en borst? Dat heeft mijn merrie (nog) niet.

Heb je een link naar de vliegendeken van kramer? Dan kan ik het eens bekijken :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 13:32 



 
Profiel   

Ik heb precies dezelfde vraag. Ben ook op zoek naar een zebra vliegendeken voor mijn paint.
Hij had van de winter een merkloze deken maat 175 maar die ging schuren bij zijn borst. Dus denk dat ik nu een 185 nodig heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 14:43 



 
Profiel   

Ik heb er nu 1 van qhp die zijn wat hoger misschien dat dat lukt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 14:59 



 
Profiel   

Mijn Quarter doet het goed met een Premierequine lite rug (geen zebra maar super bleek) en dat in de maat 198 (hij is 148 groot)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 15:51 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn Quarter een QHP, maar die vind ik ook niet optimaal. De 185 is qua ruglengte iets de krap, borst is te ruim. Ik heb ook nog een 195 liggen, die ga ik komende week even passen om 'm aan te passen, zal wel even foto's maken dan

Edit: ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een andere vliegendeken (met hals) waar ik niet aan hoef te naaien, maar ik heb ook geen zin om veel geld uit te geven en er dan steeds achter te komen dat het toch niet past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 15:55 



 
Profiel   

Voorheen had ik weatherbeeta (genaaid) en harry's horse maar die gingen niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 15:59 



 
Profiel   

Noor1986 schreef
Ok! Alleen jouw fries heeft denk ik een brede hals en borst? Dat heeft mijn merrie (nog) niet.

Heb je een link naar de vliegendeken van kramer? Dan kan ik het eens bekijken :-)


https://www.kramer.nl/Vliegendekens-acc ... &ci=257025

Klopt fries is helemaal breed

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 16:05 



 
Profiel   

friesam schreef
Noor1986 schreef
Ok! Alleen jouw fries heeft denk ik een brede hals en borst? Dat heeft mijn merrie (nog) niet.

Heb je een link naar de vliegendeken van kramer? Dan kan ik het eens bekijken :-)


https://www.kramer.nl/Vliegendekens-acc ... &ci=257025

Klopt fries is helemaal breed


Bedoel je die thermo master dekens? Die zijn wel fijn geprijst

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-17 16:37 



 
Profiel   

2a54z6e45r6r schreef
Mijn Quarter doet het goed met een Premierequine lite rug (geen zebra maar super bleek) en dat in de maat 198 (hij is 148 groot)


Waar heb je deze gekocht? Als ik op die naam zoek krijg ik UK sites alleen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 09:13 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik heb voor mijn Quarter een QHP, maar die vind ik ook niet optimaal. De 185 is qua ruglengte iets de krap, borst is te ruim. Ik heb ook nog een 195 liggen, die ga ik komende week even passen om 'm aan te passen, zal wel even foto's maken dan

Edit: ik ben dus eigenlijk ook op zoek naar een andere vliegendeken (met hals) waar ik niet aan hoef te naaien, maar ik heb ook geen zin om veel geld uit te geven en er dan steeds achter te komen dat het toch niet past.


Ja, daarom heb ik de Bucas ook terug gestuurd. Het is een dure deken, als deze dan ook niet goed lijkt dan ga ik het ook niet verder uitproberen. Volgens mij heb ik thuis nog een Sectolin, die heeft ze vorig jaar op gehad en die lag volgens mij wel redelijk (175). Ik ga die nog eens passen en zal jullie informeren of dit iets is. Deze is wel kapot en nu te klein vermoedelijk maar dan zal een nieuwe Sectolin in maat 185 misschien wel wat zijn. Helaas alleen geen zebra print.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 09:18 



 
Profiel   

Dan een zo licht mogelijke bestellen en zelf stroken verven wellicht? Er is vast wel een crea oplossing te bedenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-17 14:16 



 
Profiel   

Hilary schreef
Dan een zo licht mogelijke bestellen en zelf stroken verven wellicht? Er is vast wel een crea oplossing te bedenken.


Prima idee inderdaad maar helaas sowieso nog niet de vliegendeken gevonden met de juiste pasvorm!

Sectolin ligt wel goed maar hals gedeelte is te strak... deze heeft namelijk gaten voor de oren maar de deken kan om haar brede quarter kaken niet dicht. Sowieso is de hals erg smal maar dekenmaat is ook 175 dus net een pony maatje misschien.

De zoektocht gaat dus verder...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 22:24 



 
Profiel   

Je zoekt dus met hals? Ik had hetzelfde probleem (zonder hals) en nam bij de schouder altijd een klein stukje in. Klein vouwtje erin, vast stikken en klaar...
Hoe dat werkt met hals weet ik niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-17 22:49 



 
Profiel   

ClauH schreef
Je zoekt dus met hals? Ik had hetzelfde probleem (zonder hals) en nam bij de schouder altijd een klein stukje in. Klein vouwtje erin, vast stikken en klaar...
Hoe dat werkt met hals weet ik niet.

De QHP die ik heb is met hals, maar die maak je zelf aan de deken vast (en kan er dus af). Mijn stalgenootje is handig met naald en draad, dus wel hebben gisteren even staan meten / proberen. Ze maakt idd een vouwtje om de halslijn iets in te nemen. Ik ben benieuwd of het dan wel goed past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 07:03 



 
Profiel   

Ik heb een bucas zebradeken big nek

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 09:01 



 
Profiel   

Ik heb een goed deken te koop voor een Quarter maat 6"3 Super lite fly rug Premier equine

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 17:04 



 
Profiel   

Ja, zoek met hals inderdaad. Ze reageert behoorlijk op beten / steken. Ik zal eens kijken dan inderdaad voor het innemen, dan zou ik er een moeten nemen waar de hals vanaf kan denk ik?

2a54z6e45r6r schreef
Ik heb een goed deken te koop voor een Quarter maat 6"3 Super lite fly rug Premier equine


6.3 is te groot helaas... Ze heeft een grote 5.9 of kleine 6.0 nodig.

Ik zag iemand in de buurt die van horse&ride en globaal verkocht, iemand hier ervaringen mee toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 18:26 



 
Profiel   

_Melanietje_ schreef
Ik heb een bucas zebradeken big nek


Helaas heeft mijn merrie maar een smalle hals dus big neck is juist net niet wat ik nodig heb. Misschien als ze straks uitgegroeid is *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 18:29 



 
Profiel   

Wat is je budget? Eerder 2dehands? Ik heb zelf een hele goeie ervaring met de Harry's Horse flyprotection set. Maar die houd ik zelf aan voor mijn jaarling volgend jaar. https://www.agradi.nl/harrys-horse-fly- ... oChsTw_wcB
Bij Agradi moet je niet kopen want die zijn meestal veel te duur vergeleken met andere shops. Maar is als voorbeeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 22:58 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Ik heb een zebra vliegendeken van qhp liggen maat 185. Hals en vliegenkap nooit gebruikt.

Weet alleen niet hoe deze valt. Heeft wel op een smalle Fries gelegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-17 23:30 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn beide een Fedimax zebra.
Die is imo kwa pasvorm fijn voor Quarters, helemaal als ze niet super breed zijn. Mijn superbrede Paint heeft ook een Fedimax, maar daar heb ik even aan moeten knutselen om het goed te krijgen.

Mijn brede Paint met de Fedimax (zo uit mijn hoofd maat 140. In Duitsland gebruik men de ruglengte als dekenmaat niet de onderlengte zoals in NL). Die heb ik doorgeschoven naar mijn Quarter, die een stuk slanker van figuur is :D :+ en zij heeft toen die deken een maat groter gekregen. Deze was voor haar wat krapjes bij de hals en niet lang genoeg.
[ img ]

Op mijn QH ligt hij mooi ook om de hals. En het halsstuk is lang genoeg als ze grazen om alles te bedekken. Ik heb ook nog een Waldhausen zebra, die lag ook op een QH met de normaal/slank postuur. Maar die vond ik te krap aan de voorkant en heel hoog gesneden. En daarvan is het halsstuk ook niet lang genoeg als ze staan te grazen.
Heb helaas geen foto van de QH in de Fedimax, en ook niet van de andere QH in de Waldhausen. Zat al te zoeken in mijn foto's, maar heb daar blijkbaar nooit geen foto's van gemaakt. Is ja ook niet veel paard meer te zien met die dekens op :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 00:32 



 
Profiel   

2a54z6e45r6r schreef
Wat is je budget? Eerder 2dehands? Ik heb zelf een hele goeie ervaring met de Harry's Horse flyprotection set. Maar die houd ik zelf aan voor mijn jaarling volgend jaar. https://www.agradi.nl/harrys-horse-fly- ... oChsTw_wcB
Bij Agradi moet je niet kopen want die zijn meestal veel te duur vergeleken met andere shops. Maar is als voorbeeld :)


Prijs vind ik minder belangrijk dan pasvorm :) sluit deze dan wel goed om de kaak? De Sectolin krijg ik namelijk niet dicht om haar kaken.

rina schreef
Ik heb voor mijn beide een Fedimax zebra.
Die is imo kwa pasvorm fijn voor Quarters, helemaal als ze niet super breed zijn. Mijn superbrede Paint heeft ook een Fedimax, maar daar heb ik even aan moeten knutselen om het goed te krijgen.

Mijn brede Paint met de Fedimax (zo uit mijn hoofd maat 140. In Duitsland gebruik men de ruglengte als dekenmaat niet de onderlengte zoals in NL). Die heb ik doorgeschoven naar mijn Quarter, die een stuk slanker van figuur is :D :+ en zij heeft toen die deken een maat groter gekregen. Deze was voor haar wat krapjes bij de hals en niet lang genoeg.
[ Afbeelding ]

Op mijn QH ligt hij mooi ook om de hals. En het halsstuk is lang genoeg als ze grazen om alles te bedekken. Ik heb ook nog een Waldhausen zebra, die lag ook op een QH met de normaal/slank postuur. Maar die vond ik te krap aan de voorkant en heel hoog gesneden. En daarvan is het halsstuk ook niet lang genoeg als ze staan te grazen.
Heb helaas geen foto van de QH in de Fedimax, en ook niet van de andere QH in de Waldhausen. Zat al te zoeken in mijn foto's, maar heb daar blijkbaar nooit geen foto's van gemaakt. Is ja ook niet veel paard meer te zien met die dekens op :+


Die fedimax ziet er wel fijn uit! Waar is deze te bestellen? Op een Duitse site neem ik aan? Ze vallen dan krap begrijp ik?

gett schreef
[ [url=m/WD5BQ4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zKuhlJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb een zebra vliegendeken van qhp liggen maat 185. Hals en vliegenkap nooit gebruikt.

Weet alleen niet hoe deze valt. Heeft wel op een smalle Fries gelegen.


Ik stuur je even een Pb :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 10:07 



 
Profiel   

Noor1986 schreef
Die fedimax ziet er wel fijn uit! Waar is deze te bestellen? Op een Duitse site neem ik aan? Ze vallen dan krap begrijp ik?


Idd te bestellen bij Fedimax. En grinnik ja Duitse webshop. En nee vallen niet krap, alleen op een breed paard ;) :+ Hij valt bij een normaal model QH erg mooi, alleen is peerd op de foto de brede uitvoering ipv de normale smalle. Die zwarte op de foto is maatje tank, en mijn andere merrie is veel slanker en smaller. Heb alleen geen foto van haar met de zebra op.

https://www.fedimax.de/zebra-fliegendecke/a-1174/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-17 10:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen