Bit twisted wire discussie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:18

LOL, ik vond het wel een 'luchtige noot'.....

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 20:21

:) was idd wel grappig...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 22:36

kleinvosje schreef:
Okee, leuk deze discussie maar daar heeft TS niks aan. TS, ik woon in Canada en hier zijn heel veel van dit soort bittten verkrijgbaar. Ik vlieg woensdag naar Nederland, als je wilt dat ik er een meeneem moet je even een PB sturen. Ik kan dan nog voor je gaan shoppen!


Waarom zou je hieraan willen meewerken?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:31

Echte liefhebbers onder elkaar denk ik

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:06

Nou, ik rij al bijna 25jr western en heb heel veel gezien en meegemaakt. Ik kom altijd op voor mn sport en de paarden en wil ook nog wel wat goedpraten, maar ene twisted nooit. Er zijn echt tientallen andere oplossingen als je verstand hebt van paarden en een echt goede trainer hebt.

Misschien juist wel fijn dat de ts nu leert wat een twisted is en dit niet de oplossing is voor de problemen die ze misschien hebben.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 01:11

Citaat:
Waarom zou je hieraan willen meewerken?


Gelukkig weten jullie allemaal precies waarom ts dit bit wil hebben, niet dus. Net als ik dat niet weet. Wie weet is het niet eens voor haarzelf, wil ze onderzoek ergens naar doen of is het voor een project.

Waarom ik iemand wil helpen is mijn zaak en niet die van jullie.


Billy schreef:
Echte liefhebbers onder elkaar denk ik


Bedankt voor je 'compliment'. Als je mij een beetje zou kennen weet je dat ik een Engelse rijder ben en geen Western.

Ik heb erover gedacht om ts via pb te melden wat ik uiteindelijk gewoon in het topic gepost heb. Stom, had kunnen weten dat dit geneuzel erop zou volgen...

Fijn dat iedereen meteen zijn oordeel klaar heeft zonder alle details te weten...

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 03:47

Kleinvosje: ik heb ruim 5 jaar in Canada gewoond en geen enkele goede coach laat je met zo'n bit rijden. Engels of western maakt geen drol uit. Dat ze overal te koop zijn, klopt maar je kunt ze ook makkelijk in Nederland krijgen. Als ze het nodig heeft voor een onderzoek dan hangt ze het er nog steeds in, anders heeft ze geen specifieke maat nodig. Om op een forum met paardenliefhebbers naar zo'n bit te vragen dan kun je deze reacties verwac

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 03:50

Maar dan is het toch nog steeds haar goed reecht om naar zo'n bit op zoek te gaan? Hoe kun je een onderzoek doen zonder alles zelf te ondervinden? Anders krijg je geen volledige onderzoeksresultaten. TS geeft aan dat ze die maat niet kan vinden in NL.

En nee, ik vind het ook absoluut geen geschikt bit, laat ik dat voorop stellen. Er zijn helaas ook nog veel ergere bitten verkrijgbaar...

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:01

Ik vind het heel onwaarschijnlijk dat het voor onderzoek is. Dan had ze het er neem ik aan wel bij gezet.
Maar voor wat voor een onderzoek schaad je bewust een paard? Ik neem aan dat de fabrikant van het bit onderzoek heeft gedaan naar de werking. Dus ik kan me geen enkel zinvol onderzoek voorstellen.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:03

Tja, daar gaat dit topic toch niet over? Ze vraagt waar ze dat bit kan krijgen en ik geef antwoord. Erg jammer dat IK daar dan op veroordeeld word...

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:11

Ik veroordeel jou helemaal niet. Ik reageerde alleen op jouw bericht, dat is een groot verschil. Als jij dat bit voor haar wilt halen, moet je zelf weten. Alleen zou ik het niet doen, want ik wil niet mee werken aan zulke praktijken. En ik snap eerlijk gezegd niet dat jij dat als coach wel doet. Ik ben ook coach en trainer en ik zou mijn reputatie daar niet door laten aantasten.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:14

Oef.. dat dit soort marteltuigen nog gemaakt worden en verkocht worden.. bah!
TS ik hoop echt dat je door dit topic je keuze voor dit bit laat gaan. Zoiets hoort niet in een paardenmond.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:16

Tja, feit is wel dat ik antwoord geef en daar vervolgens behoorlijk negatief op gereageerd wordt, nu ook door jou. Zolang TS niet reageert weet niemand waarvoor ze het bit wil gebruiken en wordt niemands reputatie geschaad. Ik heb hier ook een hele serie bitten liggen die ik gebruik voor educatieve doeleinden en niet voor in de mond van een paard. Wat is daar verkeerd aan?

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:28

Volgens mij ben ik aardig netjes gebleven naar jou toe? Mijn Nederlands is er in de jaren wel op achteruit gegaan en mijn telefoon wilt alles naar het Engels overzetten dus ik hou mijn berichten kort.
Ik ben vrijwel zeker dat ts haar doel is om het bit in een paardenmond te hangen, anders heeft ze geen specifieke maat nodig. Dat is wat anders dan waar jij je bitten voor gebruikt.

Caatje87

Berichten: 1262
Geregistreerd: 10-07-08
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:28

En wat is dan de educatieve waarde? Hoe het niet moet? Oprechte vraag, geen sneer ;)

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:34

Vivian, jij gooit het op mijn reputatie als coach, dat ik medewerking verleen aan dit soort praktijken. Dat vind ik toch echt best persoonlijk worden.

Caatje, we kunnen allemaal zien wat voor bit het is, maar voelen doet wonderen. Dat geldt voor meerdere bitten. Ik heb deze niet in mijn assortiment, ik ben geen westernrijder. Heb bijvoorbeeld wel een Waterford liggen, ook niet echt een fijn bit, hoewel de meningen daar ook over vredeeld zijn.

Maar nogmaals, het gaat hier niet om mij of mijn reputatie, maar om antwoord op de vraag van TS. Die heb ik haar gegeven. Laten we het dan lekker niet meer over mij hebben...

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:49

Dus we mogen nooit meer op een ander reageren want dat maakt het gelijk persoonlijk? Het is toch een discussie forum? Ik heb toch nooit gezegd dat jij een slechte coach bent? Ik weerleg (in mijn ogen) alleen jouw argumenten.
Als je niet wilt dat mensen op jou reageren omdat het off topic is, dan moet je dat zelf ook niet doen natuurlijk. Begin bij jezelf.

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 05:53

Tja, en zo kunnen we heerlijk door blijven gaan. Op het moment dat iemand gericht zegt dat ik meewerk aan dit soort praktijken en vervolgens een ander er nog even overheen gaat met 'echte liefhebber', ja, dan gaan we persoonlijk. Daar doel ik vooral op.
Ik heb al meerdere keren de bal weer bij TS neergelegd, maar blijkbaar is dat niet afdoende.

vivian_ve
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-04-08
Woonplaats: Australia

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 06:00

Daar moet je niet bij mij mee zijn want met die reacties heb ik niets te maken kleinvosje.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:52

Ik hoef het bit niet te proberen om te weten dat een stuk draad niet geschikt is om in de mond van een paard te hangen. Dat kun je met je gezonde verstand nog wel beredeneren...dus nee, ik zou er niet aan meewerken dat dit in de mond van een paard gebruikt wordt...

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:25

misschien is TS dit topic gestart juist voor dit soort discussie? :')

Het is een beetje hetzelfde als vragen waar je klossen kunt kopen om op de kroonrand te leggen, en dan verder niet zeggen waar je t voor gaat gebruiken...

Als het educatief zou zijn, zou je t zeggen. Sterker nog, als je t zou willen gebruiken zou je evengoed zeggen dat t voor educatieve doeleinden is... :D

" weet iemand de juiste samenstelling tussen A en B om een explosief te maken? Maar verder wil ik geen discussie hierover". Gaan dan mensen uitleggen hoe je een explosief moet maken omdat je toch niet weet waar iemand het voor wil gebruiken en iemand er geen discussie over wil dus dan begin je er niet over?

ik hoop dat ts het als voorbeeldtopic gaat gebruiken over hoe mensen reageren en niet omdat ze daadwerkelijk zo'n trens zoekt...

Youp56
Berichten: 3
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:31

sevke schreef:
:roll: :O
Here we go again...
*pakt popcorn erbij*

mensen, dit is niet zo erg als het eruit ziet. Een twisted wire is gemaakt om te voorkomen dat een paard zich vastzet op het bit. Niet meer, niet minder. Het is vriendelijker dan de S&T ijzerwinkel die ze in de hogere dressuur in een paardenmond kwakken. Zeker het exemplaar van de foto, waar het twisted gedeelte zich enkel in het midden bevindt. Je hebt er ook waar het gehele mondstuk twisted is, en ook in gedraaide vierkante versie.

AUB, als je er geen verstand van hebt, geef dan geen commentaar.


Dit is een bit dat slechts door weinigen op een goede manier gebruikt kan worden. Meestal leidt dit tot abuse, het is niet voor niets een illegaal showbit. De enkeling die wel op een goede manier met dit bit om kan gaan, zit meestal niet op bokt.nl

Geld investeren in goede technische les zal meer voordeel opleveren dan het aanschaffen van dit bit.

Maar ik heb er dan ook geen verstand van 8-)

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:36

dat je aangeeft dat het op een goede manier gebruikt 'kan' worden, geeft mij al te denken.. Youp56

De discussie over Titan ging over precies hetzelfde.. (zoek het topic maar op). Ik geloof niet dat er ergens iemand is die dit zou moeten gebruiken..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:40

Het bit is zo scherp als de hand van de ruiter..

Ik dénk dat het bij een rustige stille hand niet scherper is dan een 'gewoon' bit.
Echter krijg ik ineens een zuur gevoel over elk bit.. we hangen een stuk ijzer in zijn mond! Dan hebben we meer controle!

Maar goed. Ben geen natural verder voordat we die discussie ingaan.

Ik zóu niet met dit bit durven rijden omdat ik mij daar niet kundig genoeg voor acht.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Bit twisted wire in ponymaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:08

Ik zou niet met dit bit willen rijden, als ik dit nodig heb ben ik niet geschikt vior het paard waar ik op rijd