Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Tips gevraagd! Leer onderhoud........

 
Profiel   

"al die"....
Hoeveel heb je er dan wel niet :)

Ik heb één oude stofdoek die ik gebruik voor al mijn 'vet'-karweitjes. Die ligt op een plankje waar ook het potje vet op staat en gebruik ik voor mijn zadel, mijn schoenen en andere dingen die even snel opgepoetst moeten worden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 08:25 



 

Een sponsje voor bij de leerzeep, zachte lap voor de dressing, doekje voor het vet, en dan ben ik ook nog regelmatig wat kwijt dus dan komen er weer nieuwe lapjes bij...
Dus als Asorbine 3 stappen aanraadt, dan zou je alweer 3 doekjes nodig hebben, want het lijkt me raar om met het doekje van stap 1 ook stap 3 erin te wrijven, anders kun je net zo goed stap 1 tot en met 3 op dat ene doekje spuiten en daar dan het zadel/hoofdstel in 1x mee inwrijven. :+
Misschien is dat wat duidelijker, en daarom zou een product dat tegelijkertijd al een doekje is (of zadelvet waar de spons bijvoorbeeld al in zit) wel een vooruitgang in mijn wereld. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 11:57 



 
Profiel   

Ik maak af en toe schoon met zadelzeep en neem het tuig daarna af met een schone vochtige doek (Als er glycerine in zit, is dat nl slecht voor het leer, zei de zadelmaker). Daarna royaal insmeren met Passier lederbalsam en kast dicht en klaar. Volgende dag 'schone' stofdoek eroverheen en klaar.
Die lederbalsem gebruik ik toch wel een paar keer per jaar zo los, zonder eerst schoon te maken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-19 17:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 53 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen