Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Westernpad neopreen

 
Profiel   

Ik ben wat aan het rondzoeken naar een goede pad en zag een met neopreen aan de binnenkant. Het zit er niet in verwerkt maar zichtbaar op de rug van het paard.

Is dit wat of gaan ze hierin teveel zweten?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 07:30 



 
Profiel   

Mijne heeft nog wel eens de neiging om een beetje te gaan glijden als m'n paard zweet. Ik gebruik liever een wollen, behalve wanneer hij in de rui is. Dan is het echt ideaal, je veegt de losse haren er gewoon af :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 07:38 



 
Profiel   

Ik heb ook een neopreen pad maar vind het ook erg zweten, rij nu met een wollen pad en vind dat toch prettiger.
Met een vilten pad kreeg hij schuurplekken toen hij geschoren was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 07:55 



 
Profiel   

Op warme dagen gebruik ik een wollen pad, maar nu in najaar vind ik neopreen heel goed te doen. Is het een optie voor je om allebei te gebruiken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:03 



 
Profiel   

Ik vond het te veel zweten, voor mijn paard werkt vilt of wol goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:04 



 
Profiel   

Vroeger neopreen pads gehad en singels, maar voor ons nooit meer.

Wij rijden uitsluitend nog met wolvilten pads en pads met puur wollen onderzijde. Ook singels alleen wol en mohair koord. ( laatste is verreweg de fijnste )

Als je kort traint is een neopreen geen ramp en als je bijv meerdere paarden traint is het wel makkelijk schoon te maken.
Maar ik vind het echt te warm worden. Zeker als je bijv lange buitenritten ermee gaat maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:10 



 
Profiel   

Dat van dat zwten is 1 ding maar ik heb ook de indruk dat ze teveel ‘indeuken’ ik weet even niet zo goed hoe ik het moet uitleggen maar ze geven te weinig steun en drukverdeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 03:55 



 
Profiel   

Dankje voor de antwoorden!
Dan wordt het dus al zeker niet zo'n pad. Zal dus enkel neopreen dingen kopen om onder mijn kont op het zadel te leggen. :+
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-19 08:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen