Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Correctie pad

 
Profiel   

Hoi iedereen,

Bestaat er zoiets als een correctie pas voor onder een western zadel?

Ik heb een tijdje geleden een western zadel gekocht voor mijn vriend. Hij vond mijn mooie dressuur zadel niet lekker zitten en wilde graag een mannen zadel :') . nu zit ik alleen met het probleem dat ik het zadel toch net te breed vind en hij te veel op de schouders rust van ons paard. Ik weet dat er voor Engelse zadels wel van die pads zijn maar kon niks vinden voor een western.

Hij rijd er overigens helemaal niet intensief, hij hobbelt een rondje mee zodat ik niet alleen naar het strand hoef met mijn jonge paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 15:08 



 
Profiel   

Ja die zijn er, zoek eens op build up pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 15:12 



 
Profiel   

Idd ze zijn er maar ik raad toch echt aan om een zadelpasser te laten komen. Weinig zo schadelijk voor een paard als een slecht passend zadel, zowel mentaal als fysiek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 15:51 



 
Profiel   

Inderdaad een passend zadel voor je paard zoeken, niet gaan aanrommelen met pads e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 16:30 



 
Profiel   

Die zijn er, bijvoorbeeld de Kifra western 8 pocket pads. Maar zoals hierboven ook aangegeven, alleen gebruiken na advies en controle van zadelpasser

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 16:31 



 
Profiel   

Corrigerende pads zijn er in soorten en maten én in prijzen :)
De Build Up pad is de goedkoopste maar heeft meestal een vrij abrupte overgang van dik schouderdeel naar midden rugdeel.
De pads die werken met losse shims kun je heel precies vullen met wat nodig is. Die hoeven niet duur te zijn, maar vaak zijn de shims dan van mindere kwaliteit.
Ook heb je losse 'stukjes', die je -als je een beetje handig bent- makkelijk zelf kunt maken. Deze plaats je tussen de normale pad en het zadel. Het is wel zaak om die dingen heel gelijk aan elkaar te plaatsen om geen ongelijke belasting te krijgen.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 18:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen