Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Westerpad

 
Profiel   

Ik heb gister een westernzadel gekocht, zit super fijn en ik ben erg blij dat hij ook op mijn paard goed ligt. Nu moet ik nog een westernpad, maar aangezien ik er nog niet veel verstand van heb wil ik eerst onderzoek doen ernaar. Tot die tijd mag ik er een lenen gelukkig waardoor ik wel alvast kan rijden.
Maar waar let ik op bij de aanschaf van een pad? Ik weet dat het zeer belangrijk is een goede pad aan te schaffen voor oa schokdemping. Mijn budget is in de eerste instantie Max €100 euro.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-20 20:52 



 

Met dit budget vallen pads van/met zuiver wol of vilt af.

Dan kom je in het segment van neopreen en schuim.

Burioni en HAF zijn dan de merken die bij mij binnen schieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 13:58 



 
Profiel   

Ik heb mijn budget toch verhoogd en net een pad besteld dikke van mustang met wol besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-20 14:49 



 
Profiel   

Sabien88 schreef
Maar waar let ik op bij de aanschaf van een pad? Ik weet dat het zeer belangrijk is een goede pad aan te schaffen voor oa schokdemping.


Die schokdemping is onzin :o .
Onder een goed passend westernzadel is een goede dubbele blanket genoeg. Maar onder een goed en goed passend zadel zou een dikke laag schaap moeten zitten die zorgt al genoeg voor demping en dan is het zadel zelfs nadelig om er een dikke pad onder te doen. Dat is hetzelfde als met dikke sokken in goed passende schoenen rondlopen...Au!
Zelfs onder goed passende zadels met minder dikke schapen is een dikke pad af te raden.

Wij gebruiken onder onze ( handgemaakte) zadels alleen blankets; de kosten rond de 20,-...........en zijn meer dan dit genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-20 09:53 



 
Profiel   

ElCid schreef
Sabien88 schreef
Maar waar let ik op bij de aanschaf van een pad? Ik weet dat het zeer belangrijk is een goede pad aan te schaffen voor oa schokdemping.


Die schokdemping is onzin :o .
Onder een goed passend westernzadel is een goede dubbele blanket genoeg. Maar onder een goed en goed passend zadel zou een dikke laag schaap moeten zitten die zorgt al genoeg voor demping en dan is het zadel zelfs nadelig om er een dikke pad onder te doen. Dat is hetzelfde als met dikke sokken in goed passende schoenen rondlopen...Au!
Zelfs onder goed passende zadels met minder dikke schapen is een dikke pad af te raden.

Wij gebruiken onder onze ( handgemaakte) zadels alleen blankets; de kosten rond de 20,-...........en zijn meer dan dit genoeg.

Dat wil ik wel geloven. Toch heb ik om te trainen liever een neopreen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:19 



 
Profiel   

Neopreen gebruiken wij nooit maar ik weet dat er mensen zijn die het ideaal vinden. Neopreen wordt erg warm, neemt geen vocht op en laat geen warmte of vocht door. We gebruiken bijv. ook geen neopreen singels maar handgevlochten mohair singels. Ik vind het toch altijd prettiger om een natuurproduct te gebruiken, vandaar.
Voordeel van neopreen is dat het makkelijk schoon te maken is; dat is met echt wollen blankets en mohair singels toch wat lastiger; daar kan je niet even de spuit op zetten ;-).

Maar onder een goed passend zadel met een dikke schapenvacht onderkant is een dikke pad echt af te raden omdat het de pasvorm zeer nadelig beïnvloed. Onder veel "fabriekszadels "met een dunne fleece onderkant kan een dikkere pad vaak wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 19:49 



 
Profiel   

Koop gewoon een goede pad van echte wolvilt. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Als je dan een niet al te dikke neemt, kan je de boel nog eens opfleuren met een leuke blanket. Wolviltpads heb je in verschillende diktes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 21:09 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels heb ik een pad gekocht met wolvilt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 21:14 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen