Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Westernzadel

 
Profiel   

Ik wil voor mijn paardje een goed western zadel bij een betrouwbare zadel Dailer die ook weer een oud zadel inneemt.
Zijn er hier bokkers met ervaringen? Ik heb niet een bijzonder hoog budget dus wil best weer een tweedehands zadel aanschaffen maar hij moet wel goed liggen. En dan wil ik niet bij iemand terecht komen die allemaal goede verhalen heeft waardoor ik het zadel koop en het blijkt dat het vervolgens weer niet goed ligt.. (heb dit helaas al te vaak meegemaakt)

Het liefst wel in omgeving Tiel. Paard is makkelijk te verplaatsen maar een uur rijden is wel de max.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 15:56 



 
Profiel   

Al eens gekeken naar een Freemax western zadel? Ik neem alleen geen boom western zadels in :-) www.freemaxwestern.nl en op bokt loopt er een topic over dit zadel

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 19:56 



 
Profiel   

Tja je zal van elke zadelpasser goede en slechte ervaringen kunnen vinden. Wat de ene een goede zadelpasser vindt, vind de ander helemaal niks.
De Freemax of 1 van de andere boomlozen zou een optie kunnen zijn. Die zijn nl goed aan te passen ook als je paard van vorm veranderd. En kwa boomzadel heb ik veel positiefs over de Country Mill gehoord. Daar kan je ook met een drukmeter rijden. Geen persoonlijke ervaring, ik ben op boomloos overgestapt.

Elke andere vorm van meten is een gok, hoe goed de zadelpasser ook is. Of je zou al met de kale boom moeten meten. Maar ik ken geen zadelpasser die van elk 2ehands zadel de boom heeft die er in betreffende zadel zit. Is ook geen doen, met de hoeveelheid maten en soorten bomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 20:13 



 
Profiel   

Goede ervaring met Eurohorse, maar die zijn vaak wel wat duurder.....Zij hebben van de Ranchman zadels een kale boom en vaak van deze zadels ook tweedehands zadels...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-20 20:16 



 
Profiel   

Verder niemand die ervaringen wilt delen? Mag ook via pb uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 18:21 



 
Profiel   

jeniej schreef
Verder niemand die ervaringen wilt delen? Mag ook via pb uiteraard.


Daarvoor zou je even een mod moeten vragen het te verplaatsen naar de western tackroom ;) De cowboys van Bokt komen vaak niet verder dan het westerndeel. Daar ga je vast en zeker meer reacties krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 19:59 



 
Profiel   

Ik heb ook een goede ervaring met Eurohorse. Na aankoop zijn ze 1 keer gratis langsgeweest voor controle (jaar later), en daarna zelf betaald (weer jaar later).

Eerst passen met zo een spin, dan een kale boom (was er toevallig wel van die maat en soort boom) en dan zadel. Tot nu toe ligt hij goed zo ver ik weet! Mijn instructrice was ook wel positief over Eurohorse.

Maar overal heb je positieve en negatieve verhalen dus kijk maar wat je gaat doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-20 20:04 



 
Profiel   

Ik verplaats het topic even naar de WN tackroom :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 09:25 



 
Profiel   

Wat is ongeveer je budget?

En je oude zadel is ook western? De gemiddelde wn zadelpasser zal weinig interesse hebben in een engels zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 11:43 



 
Profiel   

troi schreef
Wat is ongeveer je budget?

En je oude zadel is ook western? De gemiddelde wn zadelpasser zal weinig interesse hebben in een engels zadel.


Oude zadel is inderdaad western budget is 1000 en dan nog de inruil op het oude zadel, geen idee wat die waard is :+. Dus het is opzich wel een mooi bedrag denk ik maar niet extreem veel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 12:19 



 
Profiel   

Dat klinkt zeker realistisch :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 14:28 



 
Profiel   

Ben wel benieuwd waar mensen voor rond de 1000 euro een goed zadel kopen, ook al is het tweedehands.. Bij eurohorse zit ik toch steeds wel minimaal aan 1600 en dan heb ik een (niet eens hele nette) tweedehands :+ Bij inruil krijg ik er dan ook nog weer een stuk minder voor. Ben overigens wel tevreden over ze, maar ze zijn wel duur. Ik weet alleen niet waar ik anders terecht zou kunnen haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 14:37 



 
Profiel   

Country Mill is zeker een optie als je veel zadels wilt proberen en je oude zadel wil inruilen.
Maar voor dat budget is een Freemax ook interessant. Die zijn er nieuw nog onder de 1000 euro (buffel) en ook steeds meer 2dehands te vinden. Het is wel aan te raden om een passessie te doen. Dan weet je welke maat je kunt aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 14:42 



 
Profiel   

Ik zou even kijken bij Grazioso in Utrecht! Zij zijn erg goed en niet te duur ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 14:56 



 
Profiel   

Grazioso? Nog nooit van gehoord :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:54 



 
Profiel   

Arthurs westernstore.
Geen fan van (de ene helft van) euro horse en daarnaast vragen ze belachelijk veel geld en is hun service niet goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 18:58 



 
Profiel   

Er zijn heel weinig wetern zadelpassers en over elke kan ik je zowel een goed als meerdere slechte verhalen vertellen.

Bij de genoemde zaken zoals Country Mill en Euro-HOrse vragen ze echt veel geld voor 2e hands zadels die er niet meer uit zien. Voor een net zadel oke. Maar wat ze durven te vragen voor een lelijk oud zadel dat uitgedroogd is schrik ik.
Arthur kan je beter mee handelen wat dat betreft.

Gewoon zo van een particulier kan je hele nette zadels rond de 1000 overnemen. Voor minder ook, maar dan wordt er niet gepast.

Er zijn een paar kleinere verkopers die ook interessant zijn.

De Freemax is voor je budget en wat je zoekt heel netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-20 20:36 



 
Profiel   

emil01 schreef
Goede ervaring met Eurohorse, maar die zijn vaak wel wat duurder.....Zij hebben van de Ranchman zadels een kale boom en vaak van deze zadels ook tweedehands zadels...

En in elke Ranchman zit dezelfde boom?? Of hebben ze maar een beperkt aantal bomen en verkopen ook alleen díe zadels waar ze de kale bomen van hebben??

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:14 



 
Profiel   

@jeniej: als je een budget hebt van 1000 euro dan zou ik eens een boomloos zadelpasser laten komen en de verschillende modellen proberen. Voor dat geld heb je geen nieuw zadel, maar kun je wel een hele behoorlijke 2e hands kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:17 



 
Profiel   

Ik zou ook voor een boomlooszadel gaan, heb een Silverado en een Freemax (2 verschillende paarden) en vind het echt super zadels

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:21 



 
Profiel   

Bekijk de site van Ella Gorte eens. Misschien kan zij iets voor je betekenen
https://boomlooszadelpasservice.nl/western/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:29 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
emil01 schreef
Goede ervaring met Eurohorse, maar die zijn vaak wel wat duurder.....Zij hebben van de Ranchman zadels een kale boom en vaak van deze zadels ook tweedehands zadels...

En in elke Ranchman zit dezelfde boom?? Of hebben ze maar een beperkt aantal bomen en verkopen ook alleen díe zadels waar ze de kale bomen van hebben??


Nee, ze hebben van alle ranchman zadels ook de kale boom om te passen, en dat zijn dus veel verschillende bomen (boommaat, en pasvorm). En dan is het hopen dat ze van die boom ook een tweedehands zadel hebben. De niet ranchman zadels die ze tweedehands hebben liggen, daar hebben ze geen kale boom van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:31 



 
Profiel   

Hier ook er ervaring met boomloos: de Silverado. Super fijne zadels. Die van mij staat ook te koop (zie onderschrift :) )

Als je een boom zadel wilt: ik zou juist niet Arthur aanraden, hij is het aller duurst.. country mill wel goede ervaringen mee, ook qua tweedehands. Euro horse geen persoonlijke ervaring mee maar wel gezien bij anderen en goede verhalen over gehoord :j

Echter kan je je zadel alleen inruilen als je een nieuw zadel koopt. Ze ruilen geen tweedehands in voor een andere tweedehands (bij geen een van de bovenstaande winkels)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:35 



 
Profiel   

TS laat je geen western zadel van 1000€ aan smeren, ook niet 2e hands.
Dat is gewoon troep en echt niet fijn voor je paard om op zijn rug te hebben.
Goede Westernzadels zijn duur. Nieuw beginnen ze vanaf de 2.500€ en dan heb je nog het simpelste en niet de beste.

Boomloos lijkt leuk maar moet je eerst eens paar keer uitproberen want de een kan dat fijn vinden de ander vind het vreselijk zitten. Als je een paard hebt wat super lekker zit, vlakke gangen heeft en een beetje rond is dan zal het best lekker zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 08:42 



 
Profiel   

@popstra: ik heb een paard met een sharkspine, ovale ribbenkast en geen vlakke gangen en toch zit ik lekker in mijn Bob Marshall ;) (en paard is 24, boomloos beleerd en nooit problemen met de rug gehad).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-20 09:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen