Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Westernzadel

 
Profiel   

DubbelDun schreef
*wacht op het zoveelste schaduwaccount*....


Ik heb wel mijn best gedaan om het heel vriendelijk te zeggen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 08:18 



 
Profiel   

En ik zit op mijn handen, minstens zo knap :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 08:35 



 
Profiel   

IlonavL schreef
Iemand ook ervaring met de passervice van Ropers Ranch of UHG shop?

Ik met Ropers Ranch en ben er tevreden over. Ik vond haar ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 08:49 



 
Profiel   

Marg schreef
Ik vind het zo lastig met die zadels. Ik heb een ranchman en hij ligt volgens mij prima, maar echt wijzer word ik niet van een controle sessie. Iemand bekend met opmaat gemaakte Vaquero westernzadels? Is een facebook groep van.


Hij is hier weleens vervelend op Bokt, maar ik snap het wel.

Het is echt dood vermoeiend dat iedereen maar een western zadeltje wil voor zo weinig mogelijk geld. Als je dan zadels op maat maakt en je haalt de bekende merken uit elkaar, dan is het schrikbarend wat mensen op hun paard gooien soms.

Het wordt hier soms een persoonlijke strijd en wedstrijdje om hun eigen gelijk te halen. Maar ik heb van hem wel degelijk heel mooi werk gezien. En dan niet qua uiterlijk, want dat is vaak niet mijn smaak, maar zadels naar smaak en met aanpassingen naar wens.
En je hebt net zoveel mensen met slechte ervaringen. Zoals overal en bij iedereen.........

De prijzen zijn helemaal niet zo hoog vergeleken bij de A en B merken zadels.

Een Ranchman zou een prima zadel kunnen zijn, maar het moet wel passen en in goede staat zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 10:35 



 
Profiel   

Ik heb mijn ranchman op maat laten maken en tot nu toe erg tevreden. Maar het is zo lastig beoordelen als leek vind ik. Paard heeft geen last van zijn rug en dat laat ik regelmatig controleren. Ga er vanuit dat het zadel dus goed ligt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 12:57 



 
Profiel   

Ik heb in een ver verleden een zadel voor mijn toen Arabier waarmee ik bosritten maakte en die een te korte rug voor een doorsnee westernzadel had laten maken door Vaquero en dat was echt een prima zadel.
Heb hem samen met het paard verkocht destijds want was voor hem op maat gemaakt. Kreeg toen nog bericht van de nieuwe eigenaar dat het zadel geweldig zat op lange ritten.

Ik heb ook een reining zadel laten maken door Triple Horn ( die zitten in Duitsland) en dat zadel ligt erg goed op meerdere paarden. Is ook net een fractie korter dan de reguliere reining zadels van de grote namen en geeft veel schouder vrijheid. Ik zou daar zo weer een zadel laten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 13:23 



 
Profiel   

Ik heb wel goede ervaringen met eurohorse..
Altijd goede 2e hands zadels daar vandaan gehad voor een nette prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 13:28 



 
Profiel   

superpony schreef
Euro Horse heeft van hun 2e hands zadels ook geen kale bomen liggen en ik weet 100% zeker dat zij ook passen met een handje en kijken......Ligt er soms maar net aan wie je treft, wie je bent, waar je staat en wat voor paard je hebt. Dat laatste vooral ben ik de laatste jaren wel van geschrokken.


Hoe weet je dat 100% zeker? Bij mij is er zeker niet gepast met alleen een handje en kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 13:33 



 
Profiel   

xMagnum schreef
superpony schreef
Euro Horse heeft van hun 2e hands zadels ook geen kale bomen liggen en ik weet 100% zeker dat zij ook passen met een handje en kijken......Ligt er soms maar net aan wie je treft, wie je bent, waar je staat en wat voor paard je hebt. Dat laatste vooral ben ik de laatste jaren wel van geschrokken.


Hoe weet je dat 100% zeker? Bij mij is er zeker niet gepast met alleen een handje en kijken.


Niet alleen, dat zei ik niet!
Ze passen op meerdere manieren. Het is alleen niet dat mensen 1 bedrijf zo heilig moeten verklaren en anderen zwartmaken, waar ze allemaal weleens goed en slecht passen.....
Maar ik heb ze meerdere malen zien passen en ook gewoon met het handje. En ja, ais ik er vaker bovenop heb gestaan, weet ik dat 100% zeker.

Ik vind de prijzen van Euro Horse voor de 2e hands zadels niet netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 15:13 



 
Profiel   

superpony schreef
Niet alleen, dat zei ik niet!
Ze passen op meerdere manieren. Het is alleen niet dat mensen 1 bedrijf zo heilig moeten verklaren en anderen zwartmaken, waar ze allemaal weleens goed en slecht passen.....
Maar ik heb ze meerdere malen zien passen en ook gewoon met het handje. En ja, ais ik er vaker bovenop heb gestaan, weet ik dat 100% zeker.


Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik bedoel het ook niet om ze helemaal de hemel in te prijzen, maar vond altijd met alleen een handje passen onterecht (maar dat bedoelde je dus niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 15:39 



 
Profiel   

xMagnum schreef
superpony schreef
Niet alleen, dat zei ik niet!
Ze passen op meerdere manieren. Het is alleen niet dat mensen 1 bedrijf zo heilig moeten verklaren en anderen zwartmaken, waar ze allemaal weleens goed en slecht passen.....
Maar ik heb ze meerdere malen zien passen en ook gewoon met het handje. En ja, ais ik er vaker bovenop heb gestaan, weet ik dat 100% zeker.


Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik bedoel het ook niet om ze helemaal de hemel in te prijzen, maar vond altijd met alleen een handje passen onterecht (maar dat bedoelde je dus niet).


Als ik dan spreek voor een eigen zadel x aantal jaren terug. Werd er alleen gekeken hoe het lag. Alleen met de hand gepast en moest ik een handdoekje aan de voorkant eronder doen. Als dat beviel, kon ik een bio fit pad bestellen. Dat na een paar weken al gedaan. Vol vertrouwen.......

Iedereen was er zo vol over, dus zal wel goed zijn, want ik ben geen zadelpasser. Zelf les gegeven en mensen bij alle 3 de bekende zadels zien kopen.
Ik had een klant met een niet quarter waar ze niet eens voor wilden komen. Budget was prima, paardje ook.........

Heb mensen meegemaakt die nieuwe zadels bestelden na uitgebreid passen en meten en het nieuwe zadel niet paste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 15:55 



 
Profiel   

En dan is het jammer dat je als klant bepaald geen 'koning' bent en je veelal in de koud blijft staan óf je kunt voor een paar honderd euro het eea laten aanpassen (als dat al mogelijk is) óf je kunt je nieuwe zadel ergens gaan inruilen tegen iets wat hopelijk beter past met de nodige bijbetaling natuurlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 16:06 



 
Profiel   

En dan blijft het dus lastig als leek waar je echt goed terecht kan met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-20 17:11 



 
Profiel   

Marg schreef
En dan blijft het dus lastig als leek waar je echt goed terecht kan met je paard.


Absoluut en echt een groot probleem.

En je kan amper selecteren waar je heen wilt qua afstand, prijzen of hoe je behandeld wordt. Normaal als ik slecht behandeld wordt, ben ik weg. Maar je hebt amper keus.

Er zijn genoeg shops en kleinere die ook zadels verkopen en zo passen ook. Dat is wat meer op het oog en met het handje of evt een handdoekje en afdruk, maar als je alles optelt en aftrekt, is dat niet eens altijd veel slechter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 00:45 



 
Profiel   

Ik heb meerdere Vaquero zadels gehad, waren allemaal prima, maar met de paarden mee verkocht.
Paar jaar geleden een Triple Crown reiningzadel custom made gekocht via Eurohorse, en ook super tevreden van. En eigenlijk over Arthur ook geen klachten. Nette inruilprijs op mijn oude zadel en ook een heel comfortabel passend zadel gevonden voor mijn dochter haar quarter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-20 11:18 



 
Profiel   

Na 7 jaar ellende met westernzadels, ook via erkende western zadelpassers, ben ik maar weer overgestapt naar Engels. Had er geen vertrouwen meer in. Nu rijd ik met een Kentaur op mijn paint en ze loopt weer als een trein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 17:14 



 
Profiel   

emil01 schreef
Na 7 jaar ellende met westernzadels, ook via erkende western zadelpassers, ben ik maar weer overgestapt naar Engels. Had er geen vertrouwen meer in. Nu rijd ik met een Kentaur op mijn paint en ze loopt weer als een trein.


Maar met Engels heb ik ook niet al te goede ervaringen helaas... Je moet de zadelpassers gewoon echt kunnen vertrouwen en ik heb soms het idee dat dat dus niet mogelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-09-20 20:27 



 
Profiel   

Euro horse heeft bij mij ook altijd met kale bomen gepast. Heb toen een Triple Horn showreiner laten maken.
De 2e hands zadels deden ze altijd met zo een pas spin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 12:37 



 
Profiel   

Ik vind Arthur wel ok, als je weet wat je wilt en goede maten hebt genomen.
Heb daar een zadel in de Sale gekocht ooit en paste prima op mijn Quarter destijds.
Verder vind ik hem vrij duur.

Eurohorse heb ik superfijne ervaringen mee, met Evelien zelf, die is al vaker geweest om te passen, na te kijken, inruilen en heb daar ook een nieuw zadel gekocht.
Mijn oude Bllly Cook kreeg ik na 20 jaar nog steeds 500 voor, en mijn zadel wat ik bij Arthur kocht heeft ze meegenomen in de wagen en uiteindelijk voor mij verkocht.

Country Mill had ik goed contact met Fleur,helaas is ze overlden, maar Herman is ook bij mij thuis geweest om te passen etc, ook prima gegaan. En voordeel is dat je erheen kunt rijden voor mij binnen 30 minuten. Arthur vind ik net te ver,

Eurohorse komt gewoon aan huis! superfijn
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 13:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 69 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen