western laarzen, advies

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 09:42

Hoi
Ik ben opzoek naar western laarzen. Nu had ik de ariat Probaby Driftwood gekocht. Maar hierin ga ik een heel stuk omhoog met mijn hiel. Ik heb Geen ervaring met western laarzen dus weet ook totaal niet wat fijn is wat wel en niet hoort. Vandaar mijn vraag voor jullie waar ik op moet letten, wat wel en niet mag, en evt tips welke jullie fijn vinden.
Dank je alvast!

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:07

Dat probleem met dat je hiel loskomt, heb ik ook altijd met Ariat helaas. Ik vind het namelijk wel hele mooie laarzen. Tijdens het rijden is het waarschijnlijk niet zo'n probleem, maar erop lopen is dan niet prettig. Ik volg even, misschien komt er iemand met een oplossing :) .

Ik draag laarzen van Sancho, Loblan, Sendra en heb ook wel eens bij Eurohorse wat gekocht (merk weet ik niet). Soms eerst als nette laarzen en dan pas met rijden als ze wat ouder worden. Dit is mijn collectie.

Afbeelding

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:13

Met lacers heb je dat niet.
Of op maat laten maken.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 10:23

Idd lacers. Ik heb een dusdanig dikke kuit dat gewone laarzen mij niet passen. Ik rijd daarom altijd met lacers. Dat zijn schoenen met veters.

GGFJ

Berichten: 73
Geregistreerd: 28-04-13
Woonplaats: Keulen

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 11:17

Ik heb ook twee jaar lang Ariat Probaby’s gebruikt. Had inderdaad ook hetzelfde probleem dat mijn hiel altijd los kwam. Met rijden inderdaad geen probleem, maar met stalwerk en lopen niet handig. Ik moet wel zeggen dat naarmate de laarzen meer naar mijn voeten vormden, dat loskomen van de hiel ook veel minder werd. Maarja... dat is geen garantie natuurlijk. Heb nu sinds een jaar Ariat Heritage Lacers en die zijn het helemaal, echt heerlijk voor alles (ook buiten de paarden). Had ik veel eerder moeten doen, dus zoals er hiervoor ook al werd gezegd, overweeg inderdaad ook eens lacers.

Sabien88
Berichten: 318
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Noord Holland

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-20 13:25

Oké dank jullie wel. Waarom hebben de meeste laarzen een vierkante neus? Functie of mode?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: western laarzen, advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 13:27

Probaby's had ik dat ook mee. Heb nu al heel lang een paar Heritage Ropers en deze zitten wel heel fijn. Nu na 7 jaar helaas wel erg op. Ik ga nu ook voor lacers.