Seat Saver, gel of wol?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Seat Saver, gel of wol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 17:06

Hee daar,

Vorig jaar heb ik een westernzadel aangeschaft en ondanks dat ie perfect is - zit hij niet heel ideaal voor langere ritten. Nu heb ik eigenlijk weinig tot geen gebruik van mijn zadel kunnen maken maar af en toe lukt het me toch om mijn kont er op te planten en wat te hobbelen. Ik wil dus wat doelgerichter opzoek naar een seatsaver maar niet één die gelijk het hele 'mooie' van mijn zadel wegneemt. (ben ik een zeikerd, vast haha)

Ik had er één bij kramer besteld(https://www.kramer.nl/Themas/Westernrij ... nder-hoorn). Mooi ding maar gleed direct naar achter bij het lichtrijden, dus die was er binnen no-time vanaf en weer regelrecht retour. Omdat retourneren niet gratis is wil ik niet nog een keer deze fout maken en eerst ervaringen inwinnen.

Nu kreeg ik het advies om eens bij kifrahorse te kijken naar deze: https://www.kifrahorse.nl/Seatsaver-Active-Gel-Western

Wie oh wie heeft adviezen, ervaringen & hopelijk ook foto's op hun zadel?
Alvast bedankt! <3

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Seat Saver, gel of wol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:37

Wat zijn precies de klachten als ie niet 'ideaal zit op lange ritten' ??
Is de zitting te hard zodat je echt pijn in je kont krijgt óf gaat het zeer doen aan de binnenkant van je bovenbenen omdat de zitting te breed is voor jouw bouw ??

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 09:47

DubbelDun schreef:
Wat zijn precies de klachten als ie niet 'ideaal zit op lange ritten' ??
Is de zitting te hard zodat je echt pijn in je kont krijgt óf gaat het zeer doen aan de binnenkant van je bovenbenen omdat de zitting te breed is voor jouw bouw ??


Ik heb geen extraatjes op mijn billen(daar gooi ik het maar op) dus mijn zitbeenknobbels gaan na een langere tijd zeer doen. Die voel ik héél goed zitten zeg maar. Verder geen andere klachten :)

Mijn vorige zadel had een soort gel zitting die je ook licht kon induwen. Deze is gewoon hard.

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 09:48

Ik heb er 1 zoals die eerste alleen dan tot over de knop. Die bevalt echt super, schuift niet (zit ook voor en achter goed vast). Hij is warm in de winter, koel in de zomer. Ben er erg blij mee.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Seat Saver, gel of wol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:03

@xDenies: dan zou ik voor een goede kwaliteit gelseat gaan. Wol heeft toch de neiging om mettertijd wat meer ingedrukt te raken.
Overigens kun je een gellaag ook in je huidige zadel laten inbouwen. Ik weet van minstens één bokker die dat heeft laten doen (Anya), dat moet in de bokt-archieven wel terug te zoeken zijn.

xDenies

Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Seat Saver, gel of wol?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-20 10:06

Dat zou ik inderdaad ook kunnen overwegen & navragen. Maar dat lijkt me wel een heel stuk prijziger. Wel mooier en minder gedoe :')

Dankjewel!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Seat Saver, gel of wol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:09

Ik heb nog iets gevonden en stuur je even een PB :)