Welke zadelkast raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:23

Mijn zadel ligt nu nog in de algemene zadelkamer van stal, maar dat is niet heel ideaal. Ik ben daarom op zoek naar een nieuwe zadelkast waar mijn Bob Marshall goed in opgeborgen kan worden.

Op internet kom ik meerdere opties tegen, die allemaal als 'de beste' worden aangeprezen :)) Daarom ben ik benieuwd welke kasten dan wel verkopers jullie wel of juist niet aanraden?

Ik heb nu deze op het oog: https://www.nedlandic.nl/zadelkast/360- ... asten.html Maar is 75 cm diep genoeg? Het liefste heb ik 90cm, maar die lijken lastig te vinden te zijn..

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:53

Dat gaat niet passen ben ik bang.. Een vriendin van me heeft de kast die jij linkt, maar dan met een diepere deur. Daardoor past haar westernzadel er net in. Ik zal aan haar vragen of zij kan kijken of er een merk in staat.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 09:54

Ja daar was ik al bang voor... Had een kast van 90cm op het oog via Zadelkasten.nl maar die maken (tijdelijk) geen westernkasten meer -O- En als ze weer in productie komen alleen nog de grotere (duurdere := ) van 1.80 hoog.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:56


Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 10:02


Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:04

Bij ons staat de kast in de garage thuis; dus in de winter kan het wel wat vochtiger zijn. Maar tot nu toe is die nog steeds in dezelfde staat. Je zou ze even een berichtje kunnen sturen?

Ik heb geen idee of 80 cm diep genoeg is; denk dat je het beste je zadel op kan meten :Y)

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 10:05

Ik weet hoe lang mijn zadel is, maar het ligt ook aan de o.a. de dikte van de deur. Daarom is een kast van 75cm al gauw te krap, omdat de daadwerkelijke ruimte die je voor je zadel hebt níet die 75cm is..

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:09

Helemaal duidelijk, niet zo over nagedacht _/-\o_

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:36

Berdien schreef:
Ik weet hoe lang mijn zadel is, maar het ligt ook aan de o.a. de dikte van de deur. Daarom is een kast van 75cm al gauw te krap, omdat de daadwerkelijke ruimte die je voor je zadel hebt níet die 75cm is..

Ze kunnen daar ook een zadelkast naar wens bouwen.
Dus als je bang bent dat 80cm niet genoeg is, kun je ze een mailtje sturen en een kast aanvragen die dieper is.

Ik heb er ooit mentuig kisten op maat laten maken, omdat ik niets kon vinden wat naar mijn zin was.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:42

Let je wel op dat je voor je BM een aangepaste zadelsteun gebruikt? Van die houten balken of draadhangers kan je zadel krom trekken. Eerlijk voor een BM zou ik zelf een kast bouwen als ik die nodig was. En dan beginnen met de zadelsteun :D en daar de kast omheen bouwen.

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:50


Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-20 10:51

Goed om te weten Sabbientje!

Rina, welke zadelsteun raad jij aan voor een BM? Zelf bouwen wordt denk ik een kromme kast die na een week instort :') Maar dan kan ik dat wel voorstellen aan bijvoorbeeld Het Pakhuis.

bamisalami
Berichten: 609
Geregistreerd: 25-08-14

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:59

Ik heb deze voor mijn westernzadel van freemax en voor het zadel wat de kinderen gebruiken: https://www.ruitersporthetpakhuis.nl/a- ... 60-120-70/

Ruimte zat, wieltjes eronder laten plaatsen en staat als een huis! Erg blij mee :)
Ik heb wel eerst mijn zadel opgemeten en met een kast van 70cm diep kwam ik wel goed uit.
Maar qua kwaliteit en levering kan ik ze wel echt aanraden

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 11:31

Berdien schreef:
Rina, welke zadelsteun raad jij aan voor een BM? Zelf bouwen wordt denk ik een kromme kast die na een week instort :') Maar dan kan ik dat wel voorstellen aan bijvoorbeeld Het Pakhuis.


Eentje die een rugvorm heeft. Denk aan, zoals ze die in de winkel hebben waarop je zadels kan uitproberen. Dat kan ook van hout zijn, of kunststof, zelfgemaakt of zo gekocht. Ik heb zelf 1 gemaakt op zon verrijdbaar karretje. Heel simpel van 2 stukken van een cementton. Warm gemaakt en rugvorm erin gebogen, gaat heel makkelijk, af laten koelen en op de zadelkar vastgemaakt. Het voorste stuk heb ik de schoft in gemaakt, achterste deel de rest van de rug (had liever 1 deel gehad, maar de cementton was niet groot genoeg daarvoor :+ ). Zoiets op een uitschuifbare bok zoals sommige trailers hebben. En dat dan in de kast maken. Kan je ook super makkelijk je zadel erop en eraf halen.

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:12

Ik heb zelf 1 gemaakt waar mijn zadel goed in past (ik meen 85x85cm binnenruimte) maar was vergeten dat ik ook mijn pad erin wil bewaren, daar is de kast net te kort voor waardoor die nu rechtop naast mijn zadel staat. Irriteert me mateloos omdat hij daardoor ombuigt en vaak naar voren valt en dat vind ik stom :o . Mijn volgende kast (ooit..) wordt dus nog een stuk groter zodat ik mijn pad boven op onder mijn zadel kan bewaren. Even iets om mee te nemen in je overwegingen

Anoniem

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 12:16

Wij hebben ook een westernkast gehad van het pakhuis. Ik was er erg tevreden over! Omdat hij op een vochtige plek stond hebben wij hem zelf even in de beits gezet, maar dit was zo gedaan.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:25

Wat een geld die kasten... :oo
Ik zou er idd ook zelf eentje maken, duurder zal het niet worden :)
Mét wielen er onder, want dat is bij grote/zware kasten toch wel érg makkelijk verplaatsen.

Overigens ligt mijn BM al járen op een gewone brede zadelsteun/zadelkar, wél met leidingisolatie om de buizen.

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-20 15:27

Echt he... maar ben zelf dus echt niet handig. Kan paps wel even vragen :)* Wie weet vindt die het wel een mooi klusje.

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:28

Theoretisch is het gewoon een grote doos met een deur er voor ;)

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Welke zadelkast raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:12