Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Western zadel te zwaar, wat nu?

 
Profiel   

Ik heb twee westernzadels. Een endurance met boom, en een Silverado. Wegen nog geen 9 kilo. Als je de zit van een westernzadel niet wilt missen zou een endurance goed kunnen. Een gewoon westernzadel is mij ook te zwaar.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 14:14 



 
Profiel   

ik heb een tijdje een specialized Saddle gehad, heb je ook westernvarianten in. Vaste boom maar kan je met shims aanpassen. Erg fijn systeem en hele fijne zadels.
Mijn eurolight woog iets van 4 kilo ofzo?
https://specializedsaddles.com/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 14:37 



 
Profiel   

Hier ook vanwege gewicht overstap gemaakt van western zadel naar veelzijdigheidszadel. Paard was 19 jaar oud en had nog nooit anders dan westernzadel op de rug gehad. Was geen enkel probleem voor hem, het was zadelen en wegrijden. Echter ben ik weer terug bij western omdat ik zelf gewoon veel fijner zit in een western zadel en het om een tijdelijke blessure ging waarbij we rustig hebben opgebouwd naar meer gewicht op de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 14:53 



 
Profiel   

Wintec westernzadel is zeker niet verkeerd. En heel licht.
Anders een soort hybride zadel? Zoals ze in de endurance gebruiken? Ik had ooit een Gaston Mercier met fenders voor mijn IJs. Weegt zowat niks.
Wat voor zadel er op ligt maakt je paard niks uit, hoor, dus je kunt er net zogoed een Engels zadel opleggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 14:59 



 
Profiel   

een Ghost zadel dan?
https://buitenzinnig.nl/ghost-zadels/

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 15:04 



 
Profiel   

Denk voor jullie reacties en tips!
Vandaag zadels wezen kijken, maar ik blijk gewoon momenteel erg weinig te kunnen tillen, zelfs een kunststof wintec endurance zadel bleek te zwaar.
Conclusie is dus dat ik toch eerst meer zal moeten trainen om spierkracht terug te krijgen voordat ik kan investeren in een ander zadel. Ik houd jullie tips zeker in mind, maar zal voorlopig nog even vooral op mijn barebackpad moeten rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-20 22:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen