Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne
Dees schreef:Ik volg dit topic omdat ik het wel amusant vind.
Voor teugels van 20 euro haalt men de neus kennelijk op, terwijl een Engels hoofdstel zonder neusriem wel zou voldoen.
Had ik al geschreven dat die teugels van Kramer meer kwaliteit hebben dan menig Engels hoofdstel?
Het mooie van nog niet gewend zijn aan de A-merken, is dat je een goedkoper, mogelijk eenvoudiger product wat beter kunt waarderen.
Duurder is overigens lang niet altijd synoniem voor beter.
Ik schrok wat toen ik las dat inlogger superpony rijdt in een buitengewoon onzuinige auto. Dat is pas zonde!
superpony schreef:Maar het mag dus niks kosten? Mijn auto rijdt op de snelweg als ik mazzel heb 1:10 en binnendoor 1:5.
Dees schreef:Het gaat niet om de auto zelf - veel plezier ermee....
Maar als je het hebt over het maken van economische keuzes, dan is zo'n auto geen voorbeeld van iemand die duidelijk economische keuzes maakt.
Hoeveel zijn de tips van zo iemand ten aanzien van het maken van economische keuzes dan waard?
Dat is het punt. Daar zag ik gewoon de lol van in.
germie schreef:En inmiddels heb ik ook een goed trainingshoofdstel opgescharreld van 15 euro. Er is dus niets mis mee met gewoon economisch rondkijken. Ik ben kritisch op spullen, maar ga niet voor het duurste. Het moet wel goed zijn.
En de teugels van 20 euro doen het ook nog prima. Al denk ik wel na om een paar verzwaarde teugels te gaan proberen, de goedkoopste die ik gevonden heb zijn 48 euro. Tips voor een aanbieding mogen gegeven worden. Maar dan nog gaan de 20 euro teugels niet weg. Ik heb ook nog een sidepull, nu met engelse teugels, dus daar kunnen ook prima splitreins aan.
Ik ben nog nooit een gevaarlijk nieuw hoofdstel tegengekomen. En goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. Ik had voor mijn paard om haar in te rijden in 2006 een hoofdstelletje van 20 euro. De teugels ben ik kwijtgeraakt omdat ik ze uitgeleend had en nooit teruggekregen heb (ik weet ook nog aan wie, maar die blijft beweren ze nooit geleend te hebben). Het hoofdstel zelf is er nog, en ik gebruik die nog voor het inrijden van paarden. Dus geen intensief gebruik, maar het is er nog steeds. Ik koop en verkoop wel eens wat, dat is dan omdat ik er zat van ben, niet omdat het niet meer bruikbaar is. Ik heb in de loop der jaren wel alles met gespen die niet van rvs zijn of van messing weggedaan. Maar je kunt voor 30 euro al prima een hoofdstel vinden met rvs gespen.
Western hoofdstellen zijn vaak wat duurder, maar toch vond ik in een gewone ruitersportzaak eentje van 15 euro, gewoon basiskwaliteit en nadat ik het zelf geolied heb is het gewoon een mooi soepel ding.
sevke schreef:Goh, nee, maar ik vind het niet correct een bokker ‘aan te vallen’ op basis van de auto waar hij/zij mee rijdt. Dat doet hier 0,0 terzake.
Teugels van 20€ kunnen best OK, zijn, daar niet van. Mijn fijnste trainingshoofdstel kostte ook maar 25€.
Maar ik vind het ook niet erg om bv 1000€ uit te geven aan een knap showhoofdstel. Het ene heeft niks met het andere te maken.
germie schreef:Die laatste zin klopt, tenzij je dus ergens te maken hebt met een partijtje opgekocht en dan kan ineens in een gewone ruitersportzaak dat ene ongewilde hoofdstel een koopje worden. Dat had ik dus. Het is dus ook geen goedkoop leer. Zal ook niet het duurste zijn, maar het is zeker een goed gebruikshoofdstel.
Dees schreef:Tja, en in dit topic werd eerder voor het setje teugels van 20 euro behoorlijk de neus opgehaald (dat zou zonder enige twijfel weggegooid geld zijn), ook door superpony terwijl ze meteen ook verklaarde geen moeite te hebben met het verbruik van haar benzineslurper onderweg naar een ruitersportwinkel. Alsof vele kilometers rijden met een brandstofverbruik van 1-op-5 of 1-op-10 geen weggegooid geld is
Dat is geen aanval - dat is wijzen op de humor in haar reactie.
Popstra schreef:Lijkt me als je ook net begint met een discipline je niet gelijk het duurste gaat kopen. Als je er niks aan vind zit je daar weer mee.
Wellicht dat als je het bevalt en je fanatiek word je in de toekomst betere kwaliteit kiest.