Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe lang zijn splitreins?

 
Profiel   

Maar een zadel kopen vanaf Ebay.... nul komma nul garantie dat het je paard past.... dat is vragen om ellende. En een lege portemonnee. Wie doet dat nou?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 16:31 



 
Profiel   

Al mijn zadels komen van Ebay, maar ik 'doe' dan ook alleen in boomloze BM's ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-12-20 17:22 



 
Profiel   

Ik heb nog nooit iets van ebay gekocht, dus ook geen zadels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 09:43 



 
Profiel   

Het is nu ook lang zo interessant niet meer om dat te doen. Vroeger toen de $$ op 75% stond en de verzendkosten een stuk lager waren was het leuk om iets over te laten komen zélfs als er nog 21% BTW bij kwam :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 10:03 



 
Profiel   

Maar goed, voor een paar teugels hoef ik ze niet persoonlijk uit Amerika te laten komen lijkt mij. Hier genoeg te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-01-21 11:30 



 
Profiel   

Dees schreef
Ik volg dit topic omdat ik het wel amusant vind.
Voor teugels van 20 euro haalt men de neus kennelijk op, terwijl een Engels hoofdstel zonder neusriem wel zou voldoen.
Had ik al geschreven dat die teugels van Kramer meer kwaliteit hebben dan menig Engels hoofdstel? :D

Het mooie van nog niet gewend zijn aan de A-merken, is dat je een goedkoper, mogelijk eenvoudiger product wat beter kunt waarderen.

Duurder is overigens lang niet altijd synoniem voor beter.

Ik schrok wat toen ik las dat inlogger superpony rijdt in een buitengewoon onzuinige auto. Dat is pas zonde!


Ik werd hierover getipt, want had het topic al links laten liggen.

Maar wat is het probleem met mijn auto? Ten eerste heb ik 2 auto's, dus kan kiezen tussen klein en zuinig of duurder en een trekpaard.
Wij hebben paarden en dus een zware trekauto die een gevulde 2 paards trailer mee kan nemen. Kan vast ook een zuinigere auto vinden, maar dit is een USA Ford 4x4 en voldoet goed.

En er is zoiets als ene fiets voor kleinere stukjes. Die auto staat ook dagen stil.

En het zegt helemaal niks. Het ging over prijzen en overal lees je; het moet goedkoop. Maar als je dus 4x een hoofdstel moet kopen van 20 euro omdat ze binnen 3 jaar uit elkaar vallen, ben je duurder uit dan ik hoor.
Daarbij rij ik een stuk veiliger met goed materiaal.

En ja, heb van alles in mijn handen gehad toen ik les gaf en mensen die net overstapte en ook schrokken van de prijzen binnen de western.

En wat betreft mijn uitgave's. Wat weet je daar nou verder van? Echt belachelijk dat je dat erbij gaat halen en denkt dingen te weten.
Misschien werken mensen gewoon hard voor hun goede spullen, misschien maken mensen bewuste keuzes om goede spullen te kunnen kopen, misschien nemen mensen de tijd om goede spullen te zoeken en te kopen.
Misschien laten mensen er wel dingen voor om te kunnen doen wat ze graag willen.

En misschien ook niet........Misschien krijgen we alles kado en komt alles gratis aanwaaien. Maakt niks uit, kwaliteit blijft kwaliteit. Al jat ik mijn hoofdstellen, zijn de duurdere nog altijd betere kwaliteit dan een goedkoop hoofdstelletje.

En Engelse tack? Daarin zit mega veel verschil. Ook toen ik engels reed heb ik goed leer gehad en geperst leer van mindere kwaliteit. Dat voel je, dat merk je.
Als je ene goed engels hoofdstel hebt en je wil daramee rijden, prima. Maar ik heb mensen die met western zadel wilden rijden altijd gezegd dan wel split reins te hebben of langere teugels. Zeker als ze de knop nog niet gewend zijn.

Maar goed. Je mag niks zeggen. iedereen moet western rijden, valt flauw van de prijzen en als je dan adviseert wat goede kwaiteit is, wat nodig is of wat goede adressen zijn, mag dat niet.
De ECHTE ruiters zullen er zelf wel achter komen als ze echt die kant op willen. De rest blijft het toch zo doen en wil alleen naar het uiterlijk kijken.
Dat zie je ook bij de slechte pads. Wat nog erger is, want een paard is onbetaalbaar en heeft daar last van.

Maar haal er geen dingen meer bij waar je totaal geen weet van hebt. Als iets je niet bevalt, reageer je daar maar op. Maar door zulke opmerkingen maak je zelf een discussie heel zuur. Ik was uitsluitend eerlijk en sprak uit vele jaren ervaring. Heb het echt meerdere keren gezien en gehoord dat teugels braken, maar ook fenders, singels etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 14:07 



 
Profiel   

Is het opeens belangrijk met welke auto iemand rijdt? Het moet niet gekker worden. Wij rijden ook met een super energieonzuinige auto : een Toyota Landcruiser V8 4.8liter :) Omdat mijn echtgenoot aannemer is, en hij een dergelijke auto nodig heeft, al doet dit hier niet terzake.
Wil dat dan zeggen dat wij ons geld langs deuren en vensters buiten gooien?
Sorry, maar dit is nogal kort door de bocht vind ik, en ook erover en een aantasting van het privéleven van die bokker...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:14 



 
Profiel   

Beetje late reactie, superpony :D Zit je kennelijk toch hoog?

Hee, na goed 30 jaar in de paarden, zowel Engels als Western, beschouw ik mezelf wel toebehorend tot de groep "echte ruiters". Al is het dat ik wel afbouwend ben, ik zie mezelf eerdaags wel stoppen. Wel, in al die jaren heb ik wel geleerd dat een hoofdstel van 20 euro ook heus langer meegaat dan 1 jaar. Sterker nog - ik heb ze wel gehad die na 15 jaren gebruik nog prima waren. En ook duurder spul dat na 2-3 jaar eruit zag of had ik het uit een euro-bak gegraaid.

Toen ik in de VS reed, western, werd ook echt niet het-duurste-van-het-duurste gekocht, omdat dat zo veel beter zou zijn. Het is van alle tijd om gewoon de prijs-kwaliteit verhouding in de gaten te houden. En dan wil je voldoende kwaliteit voor de laagste prijs. Dat is wat anders dan domweg de laagste prijs - voel de nuance: je wilt voldoende kwaliteit voor je gebruik, en dat dan voor de laagste prijs. Duur is helemaal geen kwaliteitspredicaat.

En over je auto:
superpony schreef
Maar het mag dus niks kosten? Mijn auto rijdt op de snelweg als ik mazzel heb 1:10 en binnendoor 1:5.

Zo'n auto willen rijden is domweg on-economisch.
Daarom haalde ik het ook aan - als je het normaal vindt om in een auto te rijden met een dergelijk verbruik, diskwalificeer je jezelf in mijn opinie echt als bron voor raadgeving ten aanzien van prijs-kwaliteit.

:D

Verder is het helemaal niet persoonlijk hoor. Ik wens je een fijne dag toe.


Laatst bijgewerkt door Dees op 14-01-21 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:15 



 
Profiel   

Duur is geen kwaliteitspredicaat, daar ben ik mee akkoord.
Maar iemands persoonlijkheid afrekenen op met welke auto hij/zij rijdt, vind ik er ver over.
Ik heb ook met een Dodge Ram gereden (baggerbak, daar niet van :') ), maar er zat een gastank in en hij verbruikte maar evenveel als mijn dochter haar Suzuki Swift.
Nu heb ik een Toyota Rav4. Mag ik dan een mening hebben over duur tack? Of is mijn auto nog te duur?
Is het dan ook belangrijk in welk huis iemand woont? Wij wonen ruim, met de paarden aan huis, terwijl ik ook een flatje had kunnen nemen. Hoeveel verspilling is dat dan niet?
Dit is niet appelen met peren vergelijken, maar appelen met poedels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:20 



 
Profiel   

Het gaat niet om de auto zelf - veel plezier ermee....
Maar als je het hebt over het maken van economische keuzes, dan is zo'n auto geen voorbeeld van iemand die duidelijk economische keuzes maakt.
Hoeveel zijn de tips van zo iemand ten aanzien van het maken van economische keuzes dan waard?

Dat is het punt. Daar zag ik gewoon de lol van in.


Laatst bijgewerkt door Dees op 14-01-21 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:22 



 
Profiel   

Wat voor onzin is dat nu?
Wie mag er dan iets uitspreken over economische keuzes? Iemand die een paard heeft van 100.000? Die vast niet. Het is nergens voor nodig zulke dure paarden te hebben, dus economisch niet verantwoord. Maar die met een afgedankt slachtpaard misschien wel?
En op welke auto trek je de grens? Een dure Tesla of een ouwe bak van 20 jaar waar de mussen erachter dood neervallen?
Misschien is voor de ene de auto waarin hij/zij rijdt belangrijk, maar het tack niet. Dat kan perfect. Ik ken mensen die een lening afsloten om hun droompaard te kunnen kopen, maar wel in een klein huurflatje wonen. Ik vind dat economisch niet verantwoord, maar ik heb volgens jou geen recht van spreken omdat we een energieonzuinige auto hebben en een veel te grote energieverslindende woning?
En is het dan economisch verantwoord om vanalles het goedkoopste te nemen en een miljoen op de bank te hebben? Wel het verstandigste volgens mij, zeker vanuit mijn beroep als bankier :D
Paarden bezitten tout court is al een zeer onverstandige economische keuze :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:32 



 
Profiel   

Joh, jij gaat er veel te serieus op in.

Paarden hebben is absoluut één van de meest onverstandige economische keuze die een mens kan maken, helemaal mee eens.
Maar daar binnen kun je altijd nog wel afwegingen maken waardoor je niet onnodig duur uitbent.

Dit ging over een paar teugels die voor 20 euro toevallig wel een goede koop zijn. Ik heb dat geprobeerd en ze zijn erg goed voor hun prijs. Doe er je voordeel mee. Of niet. Maakt mij echt niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 15:57 



 
Profiel   

Goh, nee, maar ik vind het niet correct een bokker ‘aan te vallen’ op basis van de auto waar hij/zij mee rijdt. Dat doet hier 0,0 terzake.
Teugels van 20€ kunnen best OK, zijn, daar niet van. Mijn fijnste trainingshoofdstel kostte ook maar 25€.
Maar ik vind het ook niet erg om bv 1000€ uit te geven aan een knap showhoofdstel. Het ene heeft niks met het andere te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 16:19 



 
Profiel   

En inmiddels heb ik ook een goed trainingshoofdstel opgescharreld van 15 euro. Er is dus niets mis mee met gewoon economisch rondkijken. Ik ben kritisch op spullen, maar ga niet voor het duurste. Het moet wel goed zijn.

En de teugels van 20 euro doen het ook nog prima. Al denk ik wel na om een paar verzwaarde teugels te gaan proberen, de goedkoopste die ik gevonden heb zijn 48 euro. Tips voor een aanbieding mogen gegeven worden. ;) Maar dan nog gaan de 20 euro teugels niet weg. Ik heb ook nog een sidepull, nu met engelse teugels, dus daar kunnen ook prima splitreins aan.
Ik ben nog nooit een gevaarlijk nieuw hoofdstel tegengekomen. En goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. Ik had voor mijn paard om haar in te rijden in 2006 een hoofdstelletje van 20 euro. De teugels ben ik kwijtgeraakt omdat ik ze uitgeleend had en nooit teruggekregen heb (ik weet ook nog aan wie, maar die blijft beweren ze nooit geleend te hebben). Het hoofdstel zelf is er nog, en ik gebruik die nog voor het inrijden van paarden. Dus geen intensief gebruik, maar het is er nog steeds. Ik koop en verkoop wel eens wat, dat is dan omdat ik er zat van ben, niet omdat het niet meer bruikbaar is. Ik heb in de loop der jaren wel alles met gespen die niet van rvs zijn of van messing weggedaan. Maar je kunt voor 30 euro al prima een hoofdstel vinden met rvs gespen.

Western hoofdstellen zijn vaak wat duurder, maar toch vond ik in een gewone ruitersportzaak eentje van 15 euro, gewoon basiskwaliteit en nadat ik het zelf geolied heb is het gewoon een mooi soepel ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 16:57 



 
Profiel   

Dees schreef
Het gaat niet om de auto zelf - veel plezier ermee....
Maar als je het hebt over het maken van economische keuzes, dan is zo'n auto geen voorbeeld van iemand die duidelijk economische keuzes maakt.
Hoeveel zijn de tips van zo iemand ten aanzien van het maken van economische keuzes dan waard?

Dat is het punt. Daar zag ik gewoon de lol van in.


Ik heb die auto gewoon nodig. Ik heb een 4x4 nodig en moet een trailer kunnen trekken, maar ook over een zwaarder pad kunnen rijden.
Of zal ik mn paarden maar laten omkomen als er iets is?

En zoals gezegd; Hij staat doorgaans stil, omdat ik die auto absoluut niet onnodig in de buurt gebruik.

En mn kleine auto rijdt absoluut fijn, maar die grote rijdt fijner.

Dat is met teugels net zo. Ik wil plezier hebben met rijden en echt waar, als je handig bent met split reins merk je het echt als je soepele teugels in je handen hebt.

Ik heb helemaal geen dure. 50 euro van Adje en gaan jaren mee.

Net als mn voorbeeld; Mn eerste western hoofdstel; Vast en zeker al 25jr oud. Was 200 gulden, maar geen fratsen eraan, geen zilver etc.
Ik wil voor het geld liever goed leer dan bling. Daar geef ik dan weer niks aan uit.
En laten we eerlijk zijn. Mensen die bling willen, maar blik kopen, dat ziet er gewoon niet uit.......

Net als geperst leer. Heb bij een wedstrijd gestaan waar iemand met zo een hoofdstel reed, net nieuw. Dat geperst hing raar, je zag de ruwe randen.

Daarbij is het ook een keus voor veiligheid nogmaals. Net als een zwaardere auto mn trailer beter zal houden, is beter leer ook echt veiliger.
In het soepele leer zit nog een bepaalde rek.

Western kost iets meer soms, maar goede spullen gaan echt lang mee. Er is ook een hele goede 2e hands markt. Een goed 2e hands zadel zakt amper nog in waarde bijv.

Of je wil de looks en niet veel uitgeven en dan zie ik mensen met de mindere kwaliteit, het blik en de kleurtjes rijden.
Of je wil serieus trainen en ook fijn trainen. Dan ga je het gewoon, zeker met de reins merken.

Maar misschien weten mensen niet hoe split reins gebruikt horen te worden of hoe ze horen te hangen?

En nog een voordeel; Ik heb even weinig gereden. Alles onder de schimmel. Ik ga zitten, glij 2x over mn teugels en ze zijn oke. Nergens een centje pijn.

En van mij hoeft niemand 1000 uit te geven aan een hoofdstel. Ik ben dat echt niet waard, want ik ga er ook niet netjes mee om, start al eeuwen niet, dus heb dat echt niet nodig.

Maar kijk dan naar goed 2e hands. Of naar simpeler en betere kwaliteit. Ik heb ook ene hoofdstelletje van de Christmas sale uit de bak van 10euro. Oersaai, maar wel redelijk goed leer. Dat merk je bijv bij het gespen al. Mijn man en ik rijden wel tegelijk en had een 2e snaffle hoofdstel nodig.
Ook een hoofdstel van 350 voor 200 gekocht een keer in een aanbieding ergens. Scheelt heel veel, dus kijk daar echt wel naar. Had geen hoofdstel nodig, maar kwam achteraf goed uit. Dat is als je je ogen open houdt en niet per se alles tegelijk of snel snel snel wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:00 



 
Profiel   

germie schreef
En inmiddels heb ik ook een goed trainingshoofdstel opgescharreld van 15 euro. Er is dus niets mis mee met gewoon economisch rondkijken. Ik ben kritisch op spullen, maar ga niet voor het duurste. Het moet wel goed zijn.

En de teugels van 20 euro doen het ook nog prima. Al denk ik wel na om een paar verzwaarde teugels te gaan proberen, de goedkoopste die ik gevonden heb zijn 48 euro. Tips voor een aanbieding mogen gegeven worden. ;) Maar dan nog gaan de 20 euro teugels niet weg. Ik heb ook nog een sidepull, nu met engelse teugels, dus daar kunnen ook prima splitreins aan.
Ik ben nog nooit een gevaarlijk nieuw hoofdstel tegengekomen. En goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn. Ik had voor mijn paard om haar in te rijden in 2006 een hoofdstelletje van 20 euro. De teugels ben ik kwijtgeraakt omdat ik ze uitgeleend had en nooit teruggekregen heb (ik weet ook nog aan wie, maar die blijft beweren ze nooit geleend te hebben). Het hoofdstel zelf is er nog, en ik gebruik die nog voor het inrijden van paarden. Dus geen intensief gebruik, maar het is er nog steeds. Ik koop en verkoop wel eens wat, dat is dan omdat ik er zat van ben, niet omdat het niet meer bruikbaar is. Ik heb in de loop der jaren wel alles met gespen die niet van rvs zijn of van messing weggedaan. Maar je kunt voor 30 euro al prima een hoofdstel vinden met rvs gespen.

Western hoofdstellen zijn vaak wat duurder, maar toch vond ik in een gewone ruitersportzaak eentje van 15 euro, gewoon basiskwaliteit en nadat ik het zelf geolied heb is het gewoon een mooi soepel ding.


48 euro voor zulke teugels is dus niet duur. Je moet niet vergeten dat je veel langere teugels koopt dan bij de engelse sport en dus meer leer koopt.

En je moet realistisch zijn. Ga gewoon eens rondvragen wat goed leer kost. Ga dan eens uitrekenen wat het kost om een hoofdstel te naaien en de gespen ( die niet roesten ) Dan snapt iedereen, dat je ergens inlevert als het goedkoper moet dan wat het zou moeten kosten.

Een geperst hoofdstel kan je 100x olieën, maar wordt nooit beter leer. Het voelt hooguit prettiger aan en kan ietsjes langer mee gaan. Maar de olie kan ook tegen je gaan werken.

Bij split reins ga je gebruik zien. Als je op wisselende paarden rijdt, kan het meevallen, maar rij je altijd met dezelfde lengte ga je dat op den duur wel zien. Ook waar de reins het paard raken en tegen het zweet aan liggen.

Op een snaffle hoofdstel en zeker als mensen net beginnen kunnen lange touwteugels ook nog weleens een optie zijn. Die zijn dus vast en doe je met slobber bars aan het bit. Laatste zijn ook duur. Maar ook 2e hands erg gewild vaak.

Laatst zei een boer tegen me; Iets is niet duur. Het is veel geld.

Heb ook jaren engels gereden en hoofdstellen en teugels gehad en de standaard kwaliteit is lang niet zo goed als wat je in de western ziet. In de echte shops dan.
Ook in de engelse sport betaal je bij de betere merken voor beter leer. Die verschillen zijn daar ook heel groot.

Heb ooit een goedkoop veelzijdigheids zadel gehad en een Stubben springzadel. Eentje zelf laten vallen en eentje is een pony mee uitgegleden in de gang. 3x raden welke totaal kapot lag en hoe dun het leer was?
En geen idee van nu, maar had een Kieffer wien en dat was ook netjes qua leer. Maar dat voel je en dat zie je.

Je betaald altijd voor wat je krijgt. En engelse shops weten echt helemaal niks van western tack en komen ook niet aan de goede spullen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:10 



 
Profiel   

Die laatste zin klopt, tenzij je dus ergens te maken hebt met een partijtje opgekocht en dan kan ineens in een gewone ruitersportzaak dat ene ongewilde hoofdstel een koopje worden. Dat had ik dus. Het is dus ook geen goedkoop leer. Zal ook niet het duurste zijn, maar het is zeker een goed gebruikshoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:25 



 
Profiel   

sevke schreef
Goh, nee, maar ik vind het niet correct een bokker ‘aan te vallen’ op basis van de auto waar hij/zij mee rijdt. Dat doet hier 0,0 terzake.
Teugels van 20€ kunnen best OK, zijn, daar niet van. Mijn fijnste trainingshoofdstel kostte ook maar 25€.
Maar ik vind het ook niet erg om bv 1000€ uit te geven aan een knap showhoofdstel. Het ene heeft niks met het andere te maken.


Tja, en in dit topic werd eerder voor het setje teugels van 20 euro behoorlijk de neus opgehaald (dat zou zonder enige twijfel weggegooid geld zijn), ook door superpony terwijl ze meteen ook verklaarde geen moeite te hebben met het verbruik van haar benzineslurper onderweg naar een ruitersportwinkel. Alsof vele kilometers rijden met een brandstofverbruik van 1-op-5 of 1-op-10 geen weggegooid geld is :')
Dat is geen aanval - dat is wijzen op de humor in haar reactie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 16:32 



 
Profiel   

germie schreef
Die laatste zin klopt, tenzij je dus ergens te maken hebt met een partijtje opgekocht en dan kan ineens in een gewone ruitersportzaak dat ene ongewilde hoofdstel een koopje worden. Dat had ik dus. Het is dus ook geen goedkoop leer. Zal ook niet het duurste zijn, maar het is zeker een goed gebruikshoofdstel.


Maar doorgaans hebben zij niet de contacten om goede tack te verkopen of investeren daar iig niet in.


Dees schreef
Tja, en in dit topic werd eerder voor het setje teugels van 20 euro behoorlijk de neus opgehaald (dat zou zonder enige twijfel weggegooid geld zijn), ook door superpony terwijl ze meteen ook verklaarde geen moeite te hebben met het verbruik van haar benzineslurper onderweg naar een ruitersportwinkel. Alsof vele kilometers rijden met een brandstofverbruik van 1-op-5 of 1-op-10 geen weggegooid geld is :')
Dat is geen aanval - dat is wijzen op de humor in haar reactie.


Slaat nog steeds helemaal nergens op.

Het topic gaat over split reins en niet over auto's!! Men vraagt hier over split reins en onervaren mensen weten gewoon niet wat de kwaliteit is en al helemaal niet op den lange duur. Je kan niet na een paar keer, paar weken of maanden vertellen over de kwaliteit.

Het ging erom dat het te duur zou zijn toen om even naar Arthur te rijden. Daarop zei ik alleen dat mijn auto ook duur rijdt en het toch de moeite waard is. Dat wil dus zeggen; Dat het benzine verbruik niet opweegt tegen de voordelen die je kan tegenkomen. In combinatie met de kwaliteit die je dan dus wel krijgt.
Als ik dichterbij dezelfde teugels voor hetzelfde geld of beter nog kan kopen, kan dat niet uit nee.

Ik heb ook gezegd dat ik meestal een lijstje heb en dan meerdere dingen inkoop. Waardoor met de auto op en neer ook voordeliger is dan laten verzenden.

En het is zoals ik steeds aangeef een enkele keer. Ik rij niet wekelijks of maandelijks naar Arthur en gebruik die auto niet eens elke dag.
Maar een zware auto heb je wel echt nodig om een 2 paards te trekken. En wij hebben wel degelijk economisch gekozen, want benzine, dus goedkopere weg bel, maar maximale trekkracht die je in die klasse kan vinden.
Waar wij dus een 2e zuinige auto hebben en dichtbij alles kunnen fietsen.

Dat je zomaar zo reageert is gewoon uiterst kinderachtig en is ook op niks gebasseerd, want je weet het totaal plaatje niet.

TS plaatst elke keer weer dat het goedkoop moet zijn. Prima. Ik snap dat het duur is allemaal. Maar ze komt net kijken en als ervaren mensen vertellen, hou die 20 euro in je zak, koop in 1x goed spul, heb je langer en echt beter plezier van, is dat een goed bedoeld advies.

OOK omdat die goedkope teugels echt sneller scheuren en breken. Dan gaat het niet om geld, maar ook om veiligheid. Waar ik heb les gegeven en alles echt wel in mn handen heb gehad.
Iemand reed alleen met handschoenen omdat ze zo rot aanvoelde.........Die heb ik zelfs nog mijn teugels gegeven toen. Waren wel oud, maar lekker soepel.
Economisch slim? Dat niet dan nee. Van weggeven word je niet rijk, maar je gunt mensen wat........

Diegene had ook een o zo leuk hoofdstelletje meegenomen ergens..........

Maar goed. Overal zie en voel je echt het verschil van kwaliteit. Soms betaal je voor het merk, maar ik heb bijv een paar nep PC's 3 in 1 beschermers en OMG, waardeloos vergeleken bij de echte. Lagen toen ook in een bak en mijn lievelings kleur, dus niet eens nagedacht.

Maar reageer niet op 1 regel als je de rest niet leest en al helemaal niet weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 02:54 



 
Profiel   

Ik wil gewoon goede kwaliteit voor mijn geld. Dat is niet het goedkoopste. En tot nu toe lukt dat prima. Er is absoluut niets onveiligs aan mijn tuig en ja, Kramer verkoopt prima spul op het gebied van teugels en hoofdstellen.
Mijn eerste splitreins waren overigens duurdere, maar die zijn gestikt, dat vind ik niet fijn, daarom zocht ik dus andere. En omdat ik nu dus 2 hoofdstellen heb (een TRAININGShoofdstel van goed leer en een DUUR SHOWhoofdstel) denk ik er ook over na om een paar verzwaarde reins te zoeken om het verschil te ervaren, maar ik merk wel dat het een persoonlijke keuze is, de 1 vindt het niets, de ander vindt het fijn.

Daarnaast, ik ben nog nooit gevaarlijke goedkope teugels tegengekomen. Daar let ik overigens ook wel op. Je mag mijn Kramer teugeltjes wel voelen hoor, en ook het trainingshoofdstel. Dat is zeker erg goede kwaliteit voor het geld. Je moet je ogen open houden. Ik kijk gewoon goed rond en koop niet zomaar het eerste het beste. Dan ben je altijd te duur uit.

Ik ben het wel met je eens dat soms goedkoop niet fijn is of echt mindere kwaliteit is, maar dat koop je dan zelf. Ik kijk wel naar wat ik koop en ja, ik neem ook wel eens wat mee uit een aanbiedingenbak voor de heb. Ik ben straks de laatste die lacht, heb dan een complete uitrusting voor minder dan gemiddeld en alles van goede kwaliteit en deels merkspullen, en deels zelfs redundant. Gewoon koopjes in de gaten houden, wat gebruikt durven kopen, enz.
En kortingscodes op het juiste moment inzetten als iets niet in de aanbieding is. Soms koop ik het ook zonder aanbieding, maar dan nog doe ik een prijsvergelijkingsonderzoek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 10:08 



 
Profiel   

Lijkt me als je ook net begint met een discipline je niet gelijk het duurste gaat kopen. Als je er niks aan vind zit je daar weer mee.
Wellicht dat als je het bevalt en je fanatiek word je in de toekomst betere kwaliteit kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 13:58 



 
Profiel   

Popstra schreef
Lijkt me als je ook net begint met een discipline je niet gelijk het duurste gaat kopen. Als je er niks aan vind zit je daar weer mee.
Wellicht dat als je het bevalt en je fanatiek word je in de toekomst betere kwaliteit kiest.

Ook dat.
Maar ook toen ik fanatiek in de engelse sport reed kocht ik nooit het duurste.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 20:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 97 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen