Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Pads wassen en vooral weer droog krijgen

 
Profiel   

superpony schreef
Oke, niet zo een wit lapje? Ik pas werk ook wel aan en zweten valt normaal mee. Maar de 1 heeft het wat sneller dan de ander.


Nee een zwart lapje :+
van dat doorgestikte katoen waar je vroeger ook sjabrakjes van had. Dun genoeg om onder een pad te kunnen. https://www.euro-horse.nl/us/pad-pal-west-square.html

Die van ons zweet ook niet echt veel trouwens. Maar ivm huidvet enzo vind ik het toch fijner om regelmatig te wassen. Haren gaan er fijn af met een miracle brush.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:13 



 
Profiel   

Je kan ook de haren en het vuil losborstelen en daarna schuin erop spuiten met een compressor, daar worden ze ook schoon van. Heb je weinig aan als ze al nat zijn, maar misschien nog wat voor de rest van de winter :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 17:47 



 
Profiel   

superpony schreef
8nnemiek schreef
Ik leg ze in bad. Lauwwarm water, wat wasmiddel erbij en lekker een paar uurtjes laten soppen (ik sta er altijd weer van te kijken hoe bruin dat water dan wordt := ) en dan even goed naspoelen en buiten drogen in de zomer.


Dat doe je toch niet met wolvilt?

Ik ben met wolvilt echt bang het sop er niet uit te krijgen, dus gebruik echt nooit sop. Bij die met wollen onderkant ook niet trouwens.

Met de hoge druk vind ik het ook mooi om te zien hoe het van bruin naar wit gaat :) Ik denk altijd; valt wel mee, maar dan zie je pas hoe vies het is.

Die van mij zijn gewoon wol met een fleece onderkant, en dat doe ik al zeker 15 jaar zo. Gaat perfect :j Een beetje sop of iets anders dat vet oplost vind ik wel fijn, anders weet ik niet of ik ze schoon zou krijgen met al dat huidvet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 18:29 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Nee een zwart lapje :+
van dat doorgestikte katoen waar je vroeger ook sjabrakjes van had. Dun genoeg om onder een pad te kunnen. https://www.euro-horse.nl/us/pad-pal-west-square.html

Die van ons zweet ook niet echt veel trouwens. Maar ivm huidvet enzo vind ik het toch fijner om regelmatig te wassen. Haren gaan er fijn af met een miracle brush.


Ja, ik dacht vorig jaar wel, is wel fijn een onderlapje per paard te hebben. Nu dragen ze soms wel dezelfde pad. Probeer dat alleen niet op dezelfde dag te doen, maar gebeurt weleens.


8nnemiek schreef
Die van mij zijn gewoon wol met een fleece onderkant, en dat doe ik al zeker 15 jaar zo. Gaat perfect :j Een beetje sop of iets anders dat vet oplost vind ik wel fijn, anders weet ik niet of ik ze schoon zou krijgen met al dat huidvet.


Oke, dat is wel anders ja. Ik heb wel met wollen onderkant en die worden gewoon goed schoon met de hogedruk zonder sop.
Wolvilt doe ik echt niet met sop. Dat ga je er nooit uit krijgen en is slecht voor de huid daarna.

Ook met wol, ben ik bang dat niet alle sop eruit gaat.

Overigens heb ik sowieso bij de wolvilten het idee dat die niet te vaak door en door nat moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:18 



 
Profiel   

Een totaal ander vraagje, hoe dik zijn jullie wolvilten pads? Ik zie namelijk online dat het best wel kan schelen van 2 cm tot wel 3 cm. Mijn pad is ook best dik, maar ik heb nog niet nagemeten hoe dik.
En je hebt ook gewoon vilt, dat is niet van wol. Is dat merkbaar minder goed?
Ik vind mijn wolvilten pad erg lelijk, maar hij bevalt erg goed. En ik wil er eigenlijk nog wel eentje bij op termijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 11:57 



 
Profiel   

Ik heb verschillende diktes wolvilten pads en de zadelmaker (euro-horse) geeft per controlebeurt aan welke ik op dat moment het beste kan gebruiken. Bij een goed passend zadel is dat over het algemeen de dunste, momenteel heeft één van mijn paarden lang stilgestaan en die moet ik nu tijdelijk even rijden met de dikkere pad, maar zodra die weer meer in zijn spieren zit moet ook daar de dunnere weer onder.

Kwa wassen.. :+ Ik ben daar slecht in. Ben vorige zomer een van mijn wolvilten pads te lijf gegaan met de hogedrukreiniger en hij is daar niet bepaald beter op geworden. Ik dacht dat ik het vuil eraf spoot, maar ik spoot gewoon een laag vilt weg }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 12:25 



 
Profiel   

De druiventrap-methode in de douchebak werkt dan het beste.

Gewoon 'vilt' (als in niet van wol) heeft hele andere eigenschappen dan echt wol en voor lange/zweterige ritten niet zo aan te bevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-01-21 17:15 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
De druiventrap-methode in de douchebak werkt dan het beste.

Gewoon 'vilt' (als in niet van wol) heeft hele andere eigenschappen dan echt wol en voor lange/zweterige ritten niet zo aan te bevelen.


Voor mijn gevoel krijg je bij wolvilt nooit echt alle vuil eruit. Althans niet zonder je pad te slopen.

Hoe heet het dan als vilt niet van wol is?? Snap wel dat je andere materialen ook kan vilten, maar ik weet niet welke merken of pads daarvan zijn??

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 02:40 



 
Profiel   

Dan heet het vaak ook vilt, maar staat er niet bij 100% wool. Er bestaan ook mixjes van wol en synthetisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 10:23 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Dan heet het vaak ook vilt, maar staat er niet bij 100% wool. Er bestaan ook mixjes van wol en synthetisch.


Ow, dat is dat grijze met kleurige draadjes wat zacht aanvoelt en soepeler is vaak??

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 03:14 



 
Profiel   

Klopt. De prijs is vaak al een indicatie voor echt of niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 10:13 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Klopt. De prijs is vaak al een indicatie voor echt of niet.


Oke, ken dat materiaal wel. Nooit een hele pad van gezien. Maar noemde dat nooit vilt. Ken wel inlages daarvan. Had klanten die ze in de pad hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 12:01 



 
Profiel   

Ik was mijn pads niet. Laten drogen in de zon en eens met een stijve borstel erover.
Voor trainen gebruik ik wonpads. Kun je gewoon onder de paardendouche afspoelen na de training.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-21 11:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen