Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke singel raden jullie aan?

 
Profiel   

germie schreef
Ik heb deze nu naast mijn fijne neopreen singel:
https://www.euro-horse.nl/nl/sensorflex-cinch.html

Nog niet gebruikt. Maar ziet er ook fijn uit.


Best duur voor met fleece eigenlijk. Voor iets meer heb je echt wol, wat beter is voor de huid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:59 



 
Profiel   

superpony schreef
germie schreef
Ik heb deze nu naast mijn fijne neopreen singel:
https://www.euro-horse.nl/nl/sensorflex-cinch.html

Nog niet gebruikt. Maar ziet er ook fijn uit.


Best duur voor met fleece eigenlijk. Voor iets meer heb je echt wol, wat beter is voor de huid.

De mijne lijkt ook met echte wol (2e hands gekocht), maar het is fleece volgens de website, ik kan geen singel van Classic Equine met wol vinden, maar het lijkt wel wol.
Het is in ieder geval erg zacht en als straks de vacht er uit is ga ik hem wel testen. En is het niets, dan verkoop ik hem weer en koop ik een extra neopreen singel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 17:20 



 
Profiel   

superpony schreef
_TaraM schreef
Heeft er iemand ervaring met de Aura cinch van Classsic Equine? Ik heb deze besteld maar kan nog niet echt ervaringen vinden en ik weet ook niet goed wat voor soort materiaal ik kan verwachten..


Had je dat niet beter eerst kunnen bekijken dan?

Ik hou helemaal niet van dat soort materiaal, dus heb de laatste jaren alleen maar wol. Zowel de pc's met wol als mohair touw en dan roper model.
De laatste vind ik nog fijner dan de pc wol, maar beiden soorten bevallen goed.


Nou, dat gaat nogal lastig met online bestellen.. Het is volgens mij een vrij nieuwe singel en het lijkt dus een soort stof met “gaas” eroverheen te zijn. Mocht het me niets lijken dan kan hij natuurlijk gewoon retour, maar het leek me een fijne afwisseling op mijn singel met wol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 18:20 



 
Profiel   

_TaraM schreef
Nou, dat gaat nogal lastig met online bestellen.. Het is volgens mij een vrij nieuwe singel en het lijkt dus een soort stof met “gaas” eroverheen te zijn. Mocht het me niets lijken dan kan hij natuurlijk gewoon retour, maar het leek me een fijne afwisseling op mijn singel met wol.


Maar het staat heel duidelijk in de beschrijving.

Als je echt twijfelt, zou ik sowieso niet online bestellen. Maar ik hou van echt kijken, vasthouden en voelen.


germie schreef
De mijne lijkt ook met echte wol (2e hands gekocht), maar het is fleece volgens de website, ik kan geen singel van Classic Equine met wol vinden, maar het lijkt wel wol.
Het is in ieder geval erg zacht en als straks de vacht er uit is ga ik hem wel testen. En is het niets, dan verkoop ik hem weer en koop ik een extra neopreen singel.


Als het echt wol is staat het erbij op een adv of soms staat het op de singel. Fleece of neopreen is om het even. Is beiden geen natuur product en niet zo goed voor de huid. Denk ook niet dat er normaal veel prijs verschil in zit.

Wat ze doen is van alles verzinnen om weer wat te verkopen. Gaatjes erin. Bobbeltjes erop...Je ziet van alles, maar het blijft hetzelfde materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 02:35 



 
Profiel   

superpony schreef
_TaraM schreef
Nou, dat gaat nogal lastig met online bestellen.. Het is volgens mij een vrij nieuwe singel en het lijkt dus een soort stof met “gaas” eroverheen te zijn. Mocht het me niets lijken dan kan hij natuurlijk gewoon retour, maar het leek me een fijne afwisseling op mijn singel met wol.


Maar het staat heel duidelijk in de beschrijving.

Als je echt twijfelt, zou ik sowieso niet online bestellen. Maar ik hou van echt kijken, vasthouden en voelen.


germie schreef
De mijne lijkt ook met echte wol (2e hands gekocht), maar het is fleece volgens de website, ik kan geen singel van Classic Equine met wol vinden, maar het lijkt wel wol.
Het is in ieder geval erg zacht en als straks de vacht er uit is ga ik hem wel testen. En is het niets, dan verkoop ik hem weer en koop ik een extra neopreen singel.


Als het echt wol is staat het erbij op een adv of soms staat het op de singel. Fleece of neopreen is om het even. Is beiden geen natuur product en niet zo goed voor de huid. Denk ook niet dat er normaal veel prijs verschil in zit.

Wat ze doen is van alles verzinnen om weer wat te verkopen. Gaatjes erin. Bobbeltjes erop...Je ziet van alles, maar het blijft hetzelfde materiaal.

Ik ben zelf niet zo'n bont fan voor singels. Zweet tast het gewoon te snel aan. Ik kreeg de singel bij een zadel, dus vandaar dat ik hem heb. Ik heb de singel met water gewassen, zonder zeep, voorzichtig gedroogd en nu wil ik hem wel een keer in het voorjaar als de vacht er uit is proberen. En anders gaat ie de verkoop weer in. Dat mag eventueel nu ook. Levert ook weer wat op en wordt het zadel wat goedkoper.

Ik wil ook geen pad met bont aan de onderkant. Ik lees dat die soms maar 1 jaar meegaan, nou, dan zijn ze geen 150 euro waard. Dan ga ik wel voor wolvilt vanaf 100 euro. Dat gaat wel langer mee. Als straks het verharen echt begint, dan ga ik voor een soort Sympatex, een soort rubber met gaatjes. Gewoon puur omdat dat wasbaar is. Ik wil niet al die haren aan een pad hebben zitten die niet goed wasbaar is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 10:13 



 
Profiel   

wol kan (moet) je ook regelmatig wassen, dan blijft het gewoon goed. Toen ik nog pads met wollen onderkant had, die het trouwens echt wel langer dan een jaar uithielden, waste ik ze ook regelmatig. Nu alleen nog maar mohair singels, en wolvilten pads. Sympatex onderkant heb ik ooit ook gehad, maar nooit meer. Om meerdere redenen (het anti slip idee voelde bijv toch niet zo goed als dat het misschien klinkt), maar ook omdat je daar juist de haren juist amper uitkrijgt, die blijven vast zitten in de gaatjes/bobbeltjes.

Wij gebruiken icm de wolvilt pad al een tijdje een dunne katoenen liner, die kunnen gewoon in de wasmachine en nemen heel goed zweet op. Haren gaan er makkelijk af met een miracle brush. Van wolvilt verwijder je de haren heel makkelijk met een rubberen roskam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 10:35 



 
Profiel   

germie schreef
Ik ben zelf niet zo'n bont fan voor singels. Zweet tast het gewoon te snel aan. Ik kreeg de singel bij een zadel, dus vandaar dat ik hem heb. Ik heb de singel met water gewassen, zonder zeep, voorzichtig gedroogd en nu wil ik hem wel een keer in het voorjaar als de vacht er uit is proberen. En anders gaat ie de verkoop weer in. Dat mag eventueel nu ook. Levert ook weer wat op en wordt het zadel wat goedkoper.

Ik wil ook geen pad met bont aan de onderkant. Ik lees dat die soms maar 1 jaar meegaan, nou, dan zijn ze geen 150 euro waard. Dan ga ik wel voor wolvilt vanaf 100 euro. Dat gaat wel langer mee. Als straks het verharen echt begint, dan ga ik voor een soort Sympatex, een soort rubber met gaatjes. Gewoon puur omdat dat wasbaar is. Ik wil niet al die haren aan een pad hebben zitten die niet goed wasbaar is.


Bonten singels zijn juist DE singels. Je staat niet met western mensen op stal, dus weet denk ik niet wat veel gebruikt wordt, maar wol is juist heel fijn en goed.
Maar dan wel de goede van ECHT wol. Mensen noemen fleece wol en dat is geen wol wat we bedoelen.

Net als pads met wol aan de onderzijde. Die zijn juist erg geliefd en de betere merken hebben die. Gaan ook jaren mee. Mist je kwaliteit hebt.

Wolvilt kost 150-300 als je een goede wilt. Gaat inderdaad jaren mee. Is lastiger schoon te maken, maar kwestie van bijhouden.
Onder een goede pad, zou zweten normaliter wel meevallen bij normaal werk.

Sympanova is juist vreselijk voor de huid. Zeker als een paard langere haren heeft of gaat verharen. Je zal niet de eerste zijn waar haren echt afbreken onder sympanova.

De pads die ik heb met wollen onderzijde spuit ik gewoon af en hang ik te drogen. Niks ingewikkelds aan. Net als de wollen singel.

Het zijn engelse pads die je in een wasmachine gooit.

Ik heb ook echt alle pads al vele jaren, op de nieuwste 2 na. Er is ook een grote 2e hands markt en dan zijn ze doorgaans nog goed bruikbaar.
Ik doe bijna nooit wat weg, want je weet maar nooit........Maar er is niks opgesleten. En met 2 pads heb ik echt heel veel km's gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:30 



 
Profiel   

En toch is neopreen erg fijn hoor. Ik heb gewoon veel ervaring met andere singels en vaak wondjes. Of je nu een dressuurzadel, springzadel of westernzadel op de rug knoopt, een gevoelig paardenhuidje bijft. En de mijne is zon paard. Leren singels, 9 van de 10 keer ellende, neopreen wat bij de randen omgestikt is idem. Gewoon basis neopreen gaat goed en een lamswol singel vind ik zelf eigenlijk niet fijn. Die classic equine van bont of fleece ligt er, wordt wel een keer geprobeerd, maar mag ook wel weg. Ik denk dat het gewoon het weer niet is.
Ik heb het niet over koordsingels, die zijn wel fijn, maar voor engels niet meer te krijgen, voor western wel van mohair en daar sta ik evt in de toekomst voor open.
Maar voor nu is neopreen werkelijk het fijnst. En als pad wolvilt, maar zon andere van sympatex/sympanova ga ik proberen met de rui. Anders moet ik met een liner gaan werken. Ik wil gewoon niet al die haren in mijn pad als dat niet nodig is.
En de pads die ik niet gebruik gaan straks gewoon weer de verkoop in. Dan blijft er over wat mijn paard en ik fijn vinden.
Mijn merinovilten pad is goedgekeurd. Is wat lichter van kleur en vond ik wel mooi. Dus ik heb nu 2 pads van een wolvilt.
Maar als singel gewoon neopreen dus. Ik ga ook niet meer 5 singels aanschaffen zoals voor mijn dressuurzadel. Steeds 80 euro en steeds is het leer weer te hard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 10:18 



 
Profiel   

Mohair koordsingels zijn zeker wel "in het Engels" te krijgen hoor, je moet alleen even wat gerichter zoeken. Als ik me net vergis maakt Elcid hier op bokt ze bijvoorbeeld ook in de Engelse versie.

En nog even over sympatex, sympanova, bobbeltjesneopreen: afgezien van dat ze de haren uit je paard trekken, is zo'n pad juist in de verhaarperiode helemaal niet handiger qua schoonmaken. De haartjes gaan namelijk heel erg hardnekkig tussen de bobbeltjes/gaatje zitten, en vervolgens krijg je ze er amper uit zonder de pad te beschadigen. Bij wolvilt (mits droog) haal je de haren er zo af met een rubberen ros. Maar als je dan toch echt neopreen wil om die reden kun je beter gewoon gladde nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 10:52 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Mohair koordsingels zijn zeker wel "in het Engels" te krijgen hoor, je moet alleen even wat gerichter zoeken. Als ik me net vergis maakt Elcid hier op bokt ze bijvoorbeeld ook in de Engelse versie.

En nog even over sympatex, sympanova, bobbeltjesneopreen: afgezien van dat ze de haren uit je paard trekken, is zo'n pad juist in de verhaarperiode helemaal niet handiger qua schoonmaken. De haartjes gaan namelijk heel erg hardnekkig tussen de bobbeltjes/gaatje zitten, en vervolgens krijg je ze er amper uit zonder de pad te beschadigen. Bij wolvilt (mits droog) haal je de haren er zo af met een rubberen ros. Maar als je dan toch echt neopreen wil om die reden kun je beter gewoon gladde nemen.


Dit dus. Ik zou zeker in de rui never nooit sympanova gebruiken. Maar vind sowieso dat het niet op een paardenrug hoort.

Elk paard verhaart en dat hoort er nou eenmaal bij.

Ik ben soms heel lui en zadel af in de bak. Ik wil nog weleens als de pad niet zeiknat is nog een paard met zelfde opzadelen.
Laat ze uithangen na rijden en dan in de tas, maar verder onderhoud ik het vast en zeker slechter dan Sandra_H en alles blijft mooi en goed bruikbaar.

Als ik geen haren ergens op wil, zou ik nu niet op mn paard moeten gaan zitten, of naakt............

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 12:38 



 
Profiel   

superpony schreef
Laat ze uithangen na rijden en dan in de tas, maar verder onderhoud ik het vast en zeker slechter dan Sandra_H en alles blijft mooi en goed bruikbaar.


:') _O- ik heb maar 1 paard, maar ben minstens zo lui hoor!! Gebruik nu ook niet voor niets pad liners die gewoon in de wasmasjien gaan he :D Verder ben ik niet zo van het onderhouden en poetsen, alleen eens per maand/twee maanden of vaker (in de zomer) een schone singel, back cinch en dan vooral het connectorstrapje onderhoud ik wel. Min of meer. Nouja, ik controleer in elk geval vaak of alles nog heel is en onderhoud nodig.

Trouwens: haren in de singel blijven bij het wassen/spoelen grotendeels zitten maar ik heb ooit begrepen dat dat juist goed is, maakt de singel nog zachter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 13:27 



 
Profiel   

Ik ben erg netjes op mijn spullen. Geregeld zadels schoonmaken en invetten, spullen wassen, alles goed uithangen, wat door dit weer schimmelig wordt even mee naar huis, enz. Mijn spullen zijn eigenlijk altijd wedstrijdklaar. Ik vond het afgelopen vrijdag ook erg zonde om in de stromende regen te gaan rijden, maar toch even gedaan, was even nodig om mijn hoofd leeg te maken. Maar normaal rij ik zelden in de regen. Ook nu na het rijden een handdoek er over en daarna alles uitgehangen, dag later gekeken of er ook nog wat ingevet moet worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 13:38 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Mohair koordsingels zijn zeker wel "in het Engels" te krijgen hoor, je moet alleen even wat gerichter zoeken. Als ik me net vergis maakt Elcid hier op bokt ze bijvoorbeeld ook in de Engelse versie.


Inderdaad ;)
Dit was een opdracht waarin de klant graag rune tekens er in wilde.
[ img ]

en deze in 2 kleuren.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 19:49 



 
Profiel   

germie schreef
Ik ben erg netjes op mijn spullen. Geregeld zadels schoonmaken en invetten, spullen wassen, alles goed uithangen, wat door dit weer schimmelig wordt even mee naar huis, enz. Mijn spullen zijn eigenlijk altijd wedstrijdklaar. Ik vond het afgelopen vrijdag ook erg zonde om in de stromende regen te gaan rijden, maar toch even gedaan, was even nodig om mijn hoofd leeg te maken. Maar normaal rij ik zelden in de regen. Ook nu na het rijden een handdoek er over en daarna alles uitgehangen, dag later gekeken of er ook nog wat ingevet moet worden.


Dat maakt bij goede tack niks uit.

We gebruiken geen vet, maar olie en dat dringt in het leer.

Heb al zo vaak een tijdje minder kunnen rijden dat mijn spullen groen waren..........en alles is nog prima. gewoon weer rijden, of als het echt opvalt een doekje erover en is gewoon goed eronder. Ik wil ook geen verwarming in mijn zadelkamer bijvoorbeeld.

Als ik in de regen rij, gebeurt er ook niks. Heel af en toe als je echt door en door nat bent en je hangt je hoofdstel zo weg, willen de teugels wel even ietsjes stijf aanvoelen, maar dat is gewoon maandag zeuren en zo weg.

Heel veel mensen hebben een aparte show outfit en houden hun goede hoofdstel netjes in een tas bijv.

@Sandra_H, hahaha. Het komt iig verzorgd over.

En ik ben echt niet van veel onzin kopen, maar wij willen wel samen rijden, dus hebben dingen dubbel. Anders zou dat echt niet zo zijn bij mij.
En ik heb wel geleerd om niet meer iets weg te doen, want je weet maar nooit :+

Ik heb dus wel al even mijn pads in van die nette Ikea koffers/tassen. Dat vind ik al heel netjes.
En o, ja, ik heb de zadels wel altijd onder een hoes.

Maar heel eerlijk; Ik rij de laatste tijd te weinig en vd week moest ik eerst mn laarzen echt leeg schudden en weer opnieuw inlopen, hahaha ( ik rij er alleen mee)


ElCid schreef
Sandra_H schreef
Mohair koordsingels zijn zeker wel "in het Engels" te krijgen hoor, je moet alleen even wat gerichter zoeken. Als ik me net vergis maakt Elcid hier op bokt ze bijvoorbeeld ook in de Engelse versie.


Inderdaad ;)
Dit was een opdracht waarin de klant graag rune tekens er in wilde.
[ [url=m/O8WVey.jpg]Afbeelding[/url] ]

en deze in 2 kleuren. germie @ [WN-TR] Welke singel raden jullie aan?
[ [url=m/Y1JiAO.jpg]Afbeelding[/url] ]


O, dat vind ik zo ook mooi. Geen idee wat die tekens zijn.

*bedenk me nu dat ik echt weinig spullen met kleurtjes heb :( *

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:51 



 
Profiel   

Mijn spullen hangen ook in een ruimte die direct in verbinding staat met de buitenlucht zonder verwarming en als het buiten vochtig is, dan is het in die schuur ook vochtig. Dat vind ik wel jammer hoor. JE hebt dan wel meer onderhoud. En ja, ik heb ook olie natuurlijk. Maar ook vet, het ligt er aan wat ik doe, mijn dressuurzadel mag geen olie hebben bijvoorbeeld.
Maar als ik dus in de regen gereden heb wat ik echt amper doe, dan droog ik het leer voor zover dat gaat met een handdoek en als het weer dan beter is, dan gaat er even een vette doek over. Dekjes altijd los van zadels, geen bezweette singels op het zadel leggen, alles netjes uitgehangen om te wasemen en te drogen.

Ik vind die Engelse singels wel mooi, maar ergens passen ze niet bij een gewoon Engelse uitrusting, hoewel, aan de andere kant, het is ook wel weer leuk om iets totaal anders te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 23:01 



 
Profiel   

Die singels maakt ElCid naar wens, dus geheel wit, zwart, bruin etc kan natuurlijk ook.

Ik heb ook alles apart. Singels hangen op een eigen plek. Pads hangen een tijdje uit en gaan dan die tas/koffer in.

Engelse tack is ook heel anders. HOofdstellen kan je nog wat over zeggen, maar zadels zijn echt op geen enkel punt te vergelijken.

Ik heb er verder echt geen onderhoud aan. Nu is 70% groen, omdat we te weinig rijden. Maar als je regelmatig rijdt, blijft alles gewoon goed. Zeker teugels bijv, blijven het beste door rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 01:02 



 
Profiel   

Ik heb nu een tijdje een roper singel van prof. Choice in gebruik en nu heeft ze dus allemaal irritatie plekjes in de singelgroeve. Baal er wel van, ben bang dat ze toch niet goed tegen dat materiaal kan. Ik had nog een touwsingel bij mijn zadel gekregen, ga nu die maar een tijdje proberen. Die is helaas wel iets te groot, gaat net. Als die goed bevalt ga ik een kortere kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 08:41 



 
Profiel   

Van welk materiaal? Roper is het model, zegt niks over het materiaal?

Misschien kan je paard niet tegen het materiaal, maar past je zadel echt goed? Vaak wordt alleen gekeken of het zadel past, maar de plek van de singel is net zo belangrijk. Vaak is die uit verhouding.
Ligt je zadel wel op de goede plek?
Til je de benen op na het vastmaken?
Is het echt goed schoon voor je opzadelt? Is je singel echt schoon? En ook; doe je hem niet te strak? Mensen singelen veel te strak aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 03:13 



 
Profiel   

Het is een prof. Choice soort neopreen achtig materiaal. Doe altijd de benen naar voren. Zadel en singel liggen goed volgens mij.
Tot nu toe geen wondjes met de koordsingel, maar heb pas 2 keer gereden ermee. Uiteraard borstel ik de plek van de singel extra grondig en voel nog na of het schoon is.
Ze zweet altijd wel heel erg, misschien dat dat nog mee speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 09:47 



 
Profiel   

Tinka schreef
Het is een prof. Choice soort neopreen achtig materiaal. Doe altijd de benen naar voren. Zadel en singel liggen goed volgens mij.
Tot nu toe geen wondjes met de koordsingel, maar heb pas 2 keer gereden ermee. Uiteraard borstel ik de plek van de singel extra grondig en voel nog na of het schoon is.
Ze zweet altijd wel heel erg, misschien dat dat nog mee speelt.


Die van ons kreeg van neopreen geen wondjes, maar wel een soort van warmtebulten. Ook bij een neopreen pad trouwens. Zeker als hij, zoals in de zomer, flink zweette. Wij hebben ook een prof. choice gehad, met een soort van gaatjesneopreen aan de binnenkant, dat ging wel wat beter, maar
hij doet het echt het allerbeste met mohair/alpaca koord. Voor we die hadden hebben we, om uit te proberen, een tijd een katoenen koordsingel geprobeerd van een stalgenoot en dat ging ook goed.
Een koordsingel van natuurlijk materiaal ademt gewoon heel goed, en beweegt mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 10:10 



 
Profiel   

Die nieuwe van mij is inderdaad een soort gaatjes neopreen, maar dat gaat dus niet goed. Het zijn meer kleine korstjes wat ze krijgt, ze is er wel gevoelig op. De koordsingel is denk ik van wol, is van classic equine.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-21 17:58 



 
Profiel   

Die van ons hebben ook slechte reactie op alles wat neopreen is.

Ik was anti koord singels, maar toch voor gekozen en die bevalt zo goed. Eigenlijk nooit een rechte gehad, dus weet niet of het verschil zou maken. Heb dus alleen mohair roper.

Voordeel van koord is dat het echt per koord als het ware het lijf volgt. En natuurlijk materiaal is altijd beter voor de huid.

Ik heb ook nog van die wolen onderkanten singels, maar zelfs die vind ik wat minder dan de koord singels. Het voelt heel zacht, maar waar de randen wol zitten vind ik eigenlijk dat de singel band toch te stug is en je die te snel voelt zeg maar.
Mijn wol is nog heel netjes, maar de randen vouwen toch wat om met rijden, bewegen, zweten etc.

Maar een singel moet ook echt op de goede plek zitten. Daar wordt te vaak niet goed naar gekeken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-21 13:48 



 
Profiel   

Neopreen is rommel. Wordt erg heet eronder, en zweterig en onze palomino krijgt er kale plekken van. Fleece is ook niks. Wij gebruiken het liefste die airflex zoals hierboven al is langsgekomen, of de PC met echt schaap. Maar die airflex is erg fijn.
Ben ook niet zo'n tuigpoetser. Vorige week had ik een snafflehoofdstel nodig. Even het groen eraf vegen en klaar :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:07 



 
Profiel   

Helaas krijgt Joy wondjes van de airflex. (maar haar koten gaan stuk van bellboots, dus ze heeft een gevoelige huid blijkbaar). Ik heb hem verkocht. Vind het echt jammer, vooral de dubbele rolletjes zijn superhandig. Wij gaan terug naar PC met schapenwol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:16 



 
Profiel   

Ik vind de air flex ook nog steeds kunststof, dus begin er niet aan.

Fleece is net zo erg als neopreen. Ook voor pads, beiden niet huidvriendelijk.

Heb nog wel een vilten singel gehad, maar de rand werd na langere tijd lelijk. Ik vond het een net wel, net niet singel.
Ik vind de wollen van pc mooi, maar niet bij elk paard hier.

Misschien wil ik een voorgevormde van Crist of Mattes nog weleens proberen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 13:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 57 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen