Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Billy Allen scharen bit, kan nog of net te krap?

 
Profiel   

Ik heb van de moeder van mijn vriend haar oude western hoofdstel gekregen, maar ik twijfel over de maat van het bit. Normaal gesproken hebben we maat 14,5, omdat ik met een rolmaat daarop uitkom. Onze 14,5cm dubbelgebroken watertrens steekt best ver uit bij het oppakken van de teugels, deze 13,5cm steekt helemaal niet uit, maar knijpt ook nergens. Ze liep er echter heerlijk op, ook veel fijner aan de hulpen dan bij de watertrens.

Het zijn niet de beste foto's, ze was een klein beetje druk :')

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:16 



 
Profiel   

Hier ga je kapotte mondhoeken van krijgen, bit ziet er ook redelijk versleten uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:21 



 
Profiel   

Ja dat denk ik ook helaas, ook omdat het lijkt of het niet veel "ruimte" tussen het scharnier punt en de bitring(?) Heeft zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:43 



 
Profiel   

Ik twijfelde, omdat veel bitten met scharen vaak zo "aangesloten" lijken te zitten. Thanks!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:44 



 
Profiel   

Te smal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:53 



 
Profiel   

Ons normale bit zit zo:

[ img ]

Het wordt dus bij normaal contact best wel uit de mondhoek getrokken. Dan beter naar een 14cm kijken? Precies ertussen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:56 



 
Profiel   

Die nieuwe is leuk voor aan de muur maar niet voor in de mond van een paard. Ziet er aardig uitgesleten uit waardoor ze scherp worden en is idd te klein voor je paard. Huidige bit wat groot als je het mij vraagt. Iets er tussenin zou perfect zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 18:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen