Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke pad onder een boomloos zadel?

 
Profiel   

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een boomloos zadel. Ik heb hier al meerdere topics gelezen en ik ga de Freemax proberen. Ze zien er leuk uit en ik lees hier ook heel veel goede ervaringen over. Maar nu lees ik op de site van Kifrahorse (die de Freemax zadels verkopen) dat je niet elke pad onder zo een boomloos zadel kan leggen.

Ik wou mezelf een cadeautje doen voor mijn verjaardag volgend weekend en een Classic Equine wool felt pad aankopen. Maar misschien kan ik daar beter mee wachten tot ik zeker weet of ik een boomloos zadel ga kopen of niet?

Wie kan er mij helpen? :D

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 22:38 



 
Profiel   

Beter wachten totdat je een pasconsult hebt gehad, dan kunnen we je goed advies geven :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 22:58 



 
Profiel   

Ik zou ff wachten tot je een goed passend zadel hebt gevonden. Eerst gaan tanken en dan pas een auto kopen is een beetje de omgekeerde volgorde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:08 



 
Profiel   

Ik was nog vergeten te vermelden dat ik nu rijd met een boomzadel. De pad die er nu onderligt is een Professionals Choice smx air ride. Maar deze is nu écht wel aan vervanging toe. Daarom dat ik mezelf een nieuwe pad cadeau wou doen, maar nu lees ik zoveel goeie dingen over boomloze zadels dat ik zo eentje wil proberen en eventueel aankopen. Ik wil niet komend weekend een nieuwe pad kopen en dan over 3 maanden een boomloos zadel waar die nieuwe pad niet onder kan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:23 



 
Profiel   

Dan kijk je toch voor een voor nu leuke pad, maar die in ieder geval inlage-vakken heeft en qua model ook past onder de Freemax?
Dan ben je voor nu voor je huidige zadel tenminste voorzien :j

En is de kans groot dat je er (eventueel met andere inlages) ook onder een nieuw zadel (Freemax of anders) gebruik van kan maken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-01-21 23:35 



 

Ik heb de pad gehad die jij nu wil.

Op een opening bij de schoft na is hij van boven helemaal dicht. Tenzij je paard een behoorlijk verzonken ruggengraat heeft zou ik die zeker niet aanraden met freemax of boomloos in het algemeen.

Sommige westernpads hebben bovenop de ruggengraat alleen de boven- en onderstof maar loopt de vulling zelf niet door. Die zijn onder bepaalde voorwaarden wel geschikt voor onder een freemax.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 01:01 



 
Profiel   

Een goede pad geschikt voor boomloos is ook gewoon te gebruiken onder een boomzadel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 10:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen