Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Back on track westernpad

 
Profiel   

Zijn er hier westernruiters die een westernpad hebben van back on track en welk type hebben jullie en merken jullie verschil met rijden.?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 12:36 



 
Profiel   

Ik ben ook al tijden op zoek naar eraringen met de BOT westernpad, maar ik vind maar bar weinig info. Ik heb de Belgische verdeler van BOT al wat vragen gesteld hierover, en twijfel nog steeds of ik er eentje wil aanschaffen of niet. Ik heb al verschillende BOT items voor mijn paard en voor mezelf, maar ik zou inderdaad ook liever eerst wat ervaringen willen lezen van Nederlandse gebruikers, maar ik vrees dat je hier weinig gaat krijgen... Of fb is er al wat meer te vinden, maar nog steeds niet vreselijk veel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 12:46 



 
Profiel   

Ik heb voor mezelf ook de nodige producten, en daar ben ik positief over, dus vandaar ik ook voor mijn paard aan het kijken ben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 12:50 



 
Profiel   

Ik als Reining ruiter gebruik enkel een deken van Back on track. Zie verder niemand met een een pad er van rijden. Wij rijden meest met dikke wolvilt pads of neopreen pads.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 12:53 



 
Profiel   

Popstra schreef
Ik als Reining ruiter gebruik enkel een deken van Back on track. Zie verder niemand met een een pad er van rijden. Wij rijden meest met dikke wolvilt pads of neopreen pads.


De BOT-pad verschilt qua uiterlijk en gebruik niet zo vreselijk veel van de gangbare pad hoor. Het is puur de werking van de keramische vezels die eraan is toegevoegd.

[ img ]

[ img ]

Dan heb je ook nog een 'dekje' dat je onder je normale pad kunt gebruiken, maar daar zijn de ervaringen geloof ik niet zo denderend mee. Dus als ik iets zou aanschaffen zou het de normale pad zijn, niet het onderlegding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 13:06 



 
Profiel   

Ik heb het onderlegdekje en ik ben tevreden. Doet wat BOT doet

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 13:11 



 
Profiel   

bamisalami schreef
Ik heb het onderlegdekje en ik ben tevreden. Doet wat BOT doet


Blijft die goed liggen? Geen geschuif?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 13:14 



 
Profiel   

Rije schreef
bamisalami schreef
Ik heb het onderlegdekje en ik ben tevreden. Doet wat BOT doet


Blijft die goed liggen? Geen geschuif?


Nee, hem m liggen onder een kifrapad. Ik merk echt dat ie sneller fijner en soepeler loopt als ie wat stijf is.
Blijft altijd liggen, schuift nergens naar toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:03 



 
Profiel   

Ik kende alleen de dunnere en daar heb ik weleens over getwijfeld, maar ik vind die enkel te dun en ben zelf niet zo fan van stapelen.

Deze is wel echt mooi, maar ik vind het heel jammer dat ze kunststof hebben gebruikt.

Ik ben ook niet 100% overtuigd van de werking van BOT, maar als ik meer positieve dingen zou horen, had ik er voor de oudere paarden wel voor open gestaan.

Voor mezelf trouwens ook, maar even terug mn reumatoloog gevraagd en die gelooft er helemaal niet in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:11 



 
Profiel   

[ img ]

Zo ligt ie onder een kifrapad (foto van z’n bijrijdster die 25 km op pad was geweest naar het pannenkoekenhuis. Vandaar het halster, t vliegennetten en andere accessoires voor een lange rit)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:17 



 
Profiel   

En heb je daar een Freemax opliggen

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:25 



 
Profiel   

Ja klopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:26 



 
Profiel   

Mooie combi

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 14:28 



 
Profiel   

Ik ben ook niet overtuigd van back on track. Het word al warm genoeg onder die zadels en dikke pads. zie ook niet in wat stukjes keramische vezels daar aan zouden toe voegen. En ik zou ook nooit geen dun kleedje onder mijn pad doen. Als dat gaat schuiven is ook niet tof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 15:09 



 
Profiel   

Niet iedereen heeft er baat bij inderdaad :) Ik wel :j De toegevoegde waarde is dat infrarode straling wordt teruggekaatst en wordt opgenomen door de weefsels en gewrichten. Het is dus niet 'alleen maar' warmte, want onder elke pad wordt het natuurlijk warm tijdens beweging. Dit heeft echt wel iets extra's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 15:16 



 
Profiel   

daantje31 schreef
Mooie combi


Dank je!

Ik hou van paars! En die beugels die standaard bij de freemax horen vond ik maar saai. Zag deze ooit op n wedstrijd bij iemand, vond ze zo stoer dat ik ze ook besteld heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 15:35 



 
Profiel   

Rije schreef
Niet iedereen heeft er baat bij inderdaad :) Ik wel :j De toegevoegde waarde is dat infrarode straling wordt teruggekaatst en wordt opgenomen door de weefsels en gewrichten. Het is dus niet 'alleen maar' warmte, want onder elke pad wordt het natuurlijk warm tijdens beweging. Dit heeft echt wel iets extra's.


Infrarood door stukjes vezel?

Ik heb het echt nadrukkelijk aan mijn reumatoloog gevraagd en die zegt echt; Het werkt echt niet.

Had reuma handschoentjes zonder en die geven puur wat steun en warmte, maar BOT zou daar verder niks aan toevoegen.

Draag al va mijn 16e bij intensieve sport een knie brace en ik heb daar ook juist baat bij de warmte en een stukje steun, maar ik heb een reserve van mindere kwaliteit en merk dat puur warmte al wat doet.

Bij paarden wil je juist niet teveel warmte ontwikkeling. Een normale opwarming is goed, maar het moet niet te warm worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 15:58 



 
Profiel   

Dat wordt het met BOT dus ook echt niet :n Het is warmte, ja dat klopt. Maar niet vreselijk meer dan bij gewone stoffen. Als ik bij mijn paard onder zijn BOT rugwarmer voel tijdens een training is dat uiteraard warmer dan waar geen stof zit, maar echt niet veel warmer of zweterig ofzo.

En zoals ik al zei: niet iedereen heeft er baat bij, dat verschilt van persoon tot persoon (en van paard tot paard), en ieder lichaam reageert anders. Dat is met alles zo. Maar er zijn genoeg mensen die merkbare resultaten boeken met dragen van BOT producten. Jij misschien niet; ik wel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:22 



 
Profiel   

Rije schreef
Dat wordt het met BOT dus ook echt niet :n Het is warmte, ja dat klopt. Maar niet vreselijk meer dan bij gewone stoffen. Als ik bij mijn paard onder zijn BOT rugwarmer voel tijdens een training is dat uiteraard warmer dan waar geen stof zit, maar echt niet veel warmer of zweterig ofzo.

En zoals ik al zei: niet iedereen heeft er baat bij, dat verschilt van persoon tot persoon (en van paard tot paard), en ieder lichaam reageert anders. Dat is met alles zo. Maar er zijn genoeg mensen die merkbare resultaten boeken met dragen van BOT producten. Jij misschien niet; ik wel :)


Ik zeg niet dat het voor mij niet werkt. Ik zeg dat de reumatoloog, een arts dus, zegt dat dit echt niet kan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:35 



 
Profiel   

Dat is waarschijnlijk omdat het niet onder de reguliere geneeskunde valt. Ook niet iedereen gelooft in de werking van acupunctuur of osteopathie. Maar ook daar hebben veel mensen baat bij.

Mijn enige punt is: mensen (en paarden!) hebben er baat bij. Da's alles. Dan mag iedereen voor zichzelf beslissen of ie het aanschaft of niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 16:47 



 
Profiel   

Vooral kopen als je je er goed bij voelt. :)

Ik ben net als Superpony denk ik te oud en te ervaren om zulke dingen nog te geloven.

Infrarode straling vanuit dekens en dekjes...
Vind je dat nu echt niet een beetje ongeloofwaardig klinken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-21 18:46 



 
Profiel   

Rije schreef
Dat is waarschijnlijk omdat het niet onder de reguliere geneeskunde valt. Ook niet iedereen gelooft in de werking van acupunctuur of osteopathie. Maar ook daar hebben veel mensen baat bij.

Mijn enige punt is: mensen (en paarden!) hebben er baat bij. Da's alles. Dan mag iedereen voor zichzelf beslissen of ie het aanschaft of niet. :)


Iedereen mag van alles kopen. Dat is niet mijn probleem.

Maar ik zou echt wel willen dat het werkt, want ik heb reuma en zou er belang bij hebben. Net als een paar oudere paarden bij ons.

Alleen als je goed gaat lezen en kijkt hoe een paard zijn vacht en huid is opgebouwd en werkt, is het bijna onmogelijk dat dit ook maar iets kan doen.
Heeft niks met anders denken te maken, want ik sta echt open voor dingen als ik echt bewijzen zie dat het werkt. Alleen roepen dat het werkt is dat niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 01:38 



 
Profiel   

Back on track werkt bij mij wel enorm goed. Wordt niet warm warm, maar voelt erg prettig aan.

Mijn artsen waren er ook heel positief over en raden het tegenwoordig aan bij mensen die lang in het ziekenhuis liggen.

Paard merk ik dat soepeler is als ik de deken even op heb gehad van te voren. Normale dekens hij niet blij mee, met zijn back on track wel. Enige deken waarvoor hij naar je toe komt lopen als hij ziet dat je hem in de handen hebt.

Wel is het zo dat een dekje die je niet erg lang op hebt liggen niet heel veel bij zal dragen. Liever de deken dus die je doorgaans wat langer op hebt liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 03:14 



 
Profiel   

Popstra schreef
Vooral kopen als je je er goed bij voelt. :)

Ik ben net als Superpony denk ik te oud en te ervaren om zulke dingen nog te geloven.

Infrarode straling vanuit dekens en dekjes...
Vind je dat nu echt niet een beetje ongeloofwaardig klinken?



:+ dan ben ik waarschijnlijk te jong en te onervaren in het leven als ik zeg dat de producten bij mij helpen? :') vind het eerlijk gezegd een rare opmerking.
Ik heb ook reuma klachten en bij mij werkt het overduidelijk wel. Overigens ben ik er mee in aanmerking gekomen na een operatie bij mijn pony aan beide achterbenen. Als ze de bot beschermers 1 nacht niet om heeft (ookal kan ze snachts uit stal) staat ze met olifantenbenen. Mijn vriend is overigens paarden arts, zag er in het begin niet veel in, en houd zich ook liever vast aan wat er in de 'boeken' staat maar heeft ook gezien hoe het werkt en is ook helemaal om.

Maar gok dat ik te jong en onervaren ben om dat te zeggen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 08:46 



 
Profiel   

Met een gewone bandage zal je paard ook geen olifantbeen hebben. :)
Zeg niet dat je onervaren bent, ik zeg dat je later wellicht gaat in zien dat je al die ,,speciale,, vooral dure oliebol niet nodig hebt voor dezelfde resultaten.

Toen ik 1 paard had kocht ik ook alles wat ik me liet wijs maken dat goed zou zijn. Ik heb nu 9 paarden. Gebruik al die onzin niet en ook geen dure supplementen meer en die paarden doen het hartstikke goed.
Je word wat meer nuchter zeg maar.

Maar nogmaals, als het je een goed gevoel geeft dan kopen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 09:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen