Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

De western boots van Kramer?

 
Profiel   

superpony schreef
In zekere zin maakt het dus wel uit of de broek in de laars zit of over de laars. Aangezien het model van een broek van belang is wat je kiest en dat te korte laarzen niet fijn zijn met fenders als je ze over de broek draagt.
Ik rij gewoon met de spijkerbroek die ik aan heb en moet dat niet omdraaien, want de korte laars over je broek is gewoon niet fijn.
Trends zijn vaak ook ergens nog met een reden begonnen. Zelfde als de hoge laarzen vaak ook iets meer aangesloten zitten.

En buitenkant van leer en binnenkant van stof, doet het leer natuurlijk niks voor je voeten. Buitenkant is dan mooi en leer, maar het gaat om wat contact heeft met de voeten.
En een klein deel dat leer vormt, dus in die zin kan een leren buitenkant een voordeel zijn.

Maar vraag me echt af of ze wel echt leer zijn als ze maar 50 euro kosten, Iedereen begrijpt dat 100 euro voor een hele leren laars al goedkoop is, want leer is gewoon kostbaar.

Daarnaast hebben veel western ruiters ook voorkeuren voor welke zolen ze willen. Meesten zullen gladde zolen kiezen. Vaak willen mensen een bepaalde vorm neus, bepaalde hak vanwege de sporen........En goede stiksels gaan het verschil maken in levensduur.

Goede laarzen gaan gewoon echt heel lang mee. Dat is in de engelse sport ook zo. En eerlijk, was ik toen veel netter op mn laarzen. Altijd de spanners erin, altijd schoonmaken en insmeren, aantrekken met die haken en uit met de laarzenknecht.

Ja, het is zeker weten leer, dit waren de laatste paren bij Kramer en dan prijzen ze ze gewoon soms enorm af. Je krijgt 1 keer in de zoveel tijd een briefje in de deur met sale en als je dan geluk hebt, dan kun je een laatste paar voor een leuk prijsje bemachtigen, net als dekjes voor 10-15 euro voor Engelse zadels. Of een hoofdstel voor 20 euro.
Dat is het mooie van Kramer.
Ik geef eerlijk toe dat ik ook geen 100 euro had uitgegeven voor deze boots.
Maar die met dat witte stiksel zijn zeker weten geheel van leer aan de buitenkant. Net als mijn winterboots dus.

Gladde zolen vind ik inderdaad wel fijn, dat hebben deze laarzen ook. De zolen zijn helaas gemaakt van een hard kunststof zoals ook veel normale rijlaarzen hebben, maar ik heb liever een rubberen zool. Nu zal ik deze nooit gaan verzolen, maar bij Petrie heb ik dat wel laten doen toen de eerste zool versleten was (en dat gaat hard bij hard plastic als je er ook op loopt), en er toen een rubberen zool onder laten zetten.
Als ik ooit weer rijlaarzen voor engels rijden laat maken, dan wordt direct de eis rubberen zool gesteld. Puur wegens de duurzaamheid en je loopt wat minder te klakken. Goedkope rijlaarzen hebben standaard wel een rubberen zool, het zijn juist de duurdere die dat niet hebben vaak. Terwijl dat dus niet duurzaam is.
Ik heb ook nog ergens een paar dure laarzen staan met een leren zool. Dat is ook niet fijn. Ik ben nu mijn gewone rijlaarzen aan het op rijden, en dan pas mogen er weer nieuwe komen. Deze staan al weer 10 jaar op zolder, waren voor wedstrijden van kalfsleer. Ik had onder de zool iets gelijmd tegen gladheid, dat zit er nog onder.

Of er sporen om passen weet ik niet, want ik rij niet met sporen. :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 08:31 



 
Profiel   

Ik heb ariats en Justins beide kort en maakt echt niet uit of ze in of uit de broek zitten hangt puur vanaf welke broek ik draag maar ik heb nergens last van als ze over mijn broek zitten met rijden wat bij mij vaker is als niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 09:57 



 
Profiel   

Die hele lage wil ik niet, aangezien ik geen echt western zadel heb en gewoon enkele beugelriemen ipv fenders zit dat niet lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 10:41 



 
Profiel   

Ook bij een echt westernzadel zijn hele lage laarzen niet fijn. Vind ik in elk geval. Fatbaby's bijvoorbeeld, zitten geweldig, lopen heerlijk, maar ermee rijden? absoluut niet.
Sowieso vind ik zelf hoge laarzen, met een iets hogere hak (buckaroo boots) het fijnst met rijden. Op een heel enkele keer na altijd over m'n broek, hoewel ik broek over de laarzen nog altijd mooier vind.
Zolen van leer vind ik niks, loopt en rijdt niet fijn. Maar ik moet er wel makkelijk mee kunnen bewegen in m'n beugels, dus te stroef en grof is 'm ook niet.

Mooi is subjectief, iedereen moet doen en dragen wat ie zelf mooi en fijn vindt. Maar op wedstrijd moet het plaatje gewoon kloppen. Geen lage laarzen over je broek dan, in elk geval niet als je zonder chaps rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:01 



 
Profiel   

Ik heb een paar laarzen met leren zolen gelijk bij de schoenmaker gebracht om er een extra zool onder te laten zetten. Leren zool is anders zo verdwenen. Deze draag ik op mijn werk niet om mee te rijden. Dat zijn Ferrini's.
Verder heb ik paar leren lace-ups waar ik wel mee reed maar nu in de kast staan, ik vind dat veteren teveel gedoe.
Een paar Sendra's maar daar krijg ik met rijden last van de aantrek lussen langs de binnenkant van mijn kuit.

Een paar Justin's idem als de Sendra's.
Dus waar rij ik mee: Horka Highlander, Horka Chesterfields, Mountain Horse Highriders of gewoon leren outdoor jodphurs :+

Ik wil eigenlijk van de mooie lange western laarzen maar denk niet dat ik daar in kom met mn klapkuiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 11:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen