Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De western boots van Kramer?

 
Profiel   

Germie het is deze pad: https://www.kramer.nl/Themas/Westernrij ... -Cleveland
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 15:10 



 
Profiel   

Petrichor schreef

Ok, die ken ik dus niet.

Crow, zweten die laarzen niet enorm?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 17:00 



 
Profiel   

crow schreef
Ik heb voor erbij de synthetische laarzen, niet voor rijden. Zitten super lekker, goedkoop en wat ook een voordeel is, lekker licht en waterdicht. En niemand heeft door dat het neplaarzen zijn.


Ow, welke zijn dat?

Ik loop nooit op de laarzen waar ik mee rij. Heb altijd stalschoenen of laarzen aan en wissel pas om als ik ga rijden en dan ook weer snel terug. Maar komt ook omdat ik er een hekel aan heb als er zand tussen mn sporen komt enzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 11:01 



 
Profiel   

superpony schreef
crow schreef
Ik heb voor erbij de synthetische laarzen, niet voor rijden. Zitten super lekker, goedkoop en wat ook een voordeel is, lekker licht en waterdicht. En niemand heeft door dat het neplaarzen zijn.


Ow, welke zijn dat?

Ik loop nooit op de laarzen waar ik mee rij. Heb altijd stalschoenen of laarzen aan en wissel pas om als ik ga rijden en dan ook weer snel terug. Maar komt ook omdat ik er een hekel aan heb als er zand tussen mn sporen komt enzo.

Deze zijn van plastic van Kramer:
https://www.kramer.nl/Themas/Westernrij ... oots-Trail

Zelf geen ervaring mee, ik wil gewoon wel leer. Maar op de foto zien ze er wel echt mooi uit. En ook wel als echt leer.
Je ziet dat tegenwoordig vaker dat nepleer of plastic er wel mooi uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 15:26 



 
Profiel   

Oke. Die zijn niet geschikt voor door modder etc. Ik wil wel profiel zool.

Voor gewoon draag ik alleen leer. Heb nooit zweetvoeten, maar nu kaplaarzen en vind het vreselijk. Niks voor mij, maar leer houdt het echt niet zoveel uren buiten in alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 16:52 



 
Profiel   

superpony schreef
Oke. Die zijn niet geschikt voor door modder etc. Ik wil wel profiel zool.

Voor gewoon draag ik alleen leer. Heb nooit zweetvoeten, maar nu kaplaarzen en vind het vreselijk. Niks voor mij, maar leer houdt het echt niet zoveel uren buiten in alles.

Voor nu heb ik een paar schapenwol gevoerde leren laarzen van Kramer, die hebben ook een profielzool. Maar die zitten niet meer in het assortiment. En het is leer en nu is alles bevroren, dus geen blubber.

Voor blubber heb ik een stel gevoerde rubberen laarzen met een wijde kuit voor het makkelijk aantrekken. Maar ook hier weer geen profielzool. Maar wel makkelijk.

Ik heb deze winterschoenen, maar dan model 2. Leer is erg stug, ik heb het gewoon een aantal keren in de arachideolie gezet om het soepeler te krijgen. Maar verder zijn het prima schoenen (voor 35 euro dan he, niet voor 50 of 60). https://www.kramer.nl/Ruiter/Rijlaarzen ... Master-III
Maar dit zijn weer geen dingen geschikt voor blubber. Wel om gewoon op te lopen. En eventueel te rijden.

Zoek je echt westernboots? Of mogen het gewoon laarzen zijn met meer profiel? Maar wel waterdicht, dus geen rits?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 18:36 



 
Profiel   

Mijn bestelde westernboots zijn nu onderweg. Dus nog een paar dagen geduld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 08:22 



 
Profiel   

[ img ]

Ze zijn binnen. En de maat is goed, iets ruim zelfs bij mijn schoenmaat. Ik vind het ergens nog wel zonde om er mee te paard te gaan. Maar daar zijn ze wel voor gekocht. In ieder geval kan ik nu ook met boots gaan rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 08:08 



 
Profiel   

Wauw mooie germie! Ik heb net gekeken maar zulke mooie zag ik er niet meer op staan!
Ik heb een voet probleem en de laatste jaren elke dag op mijn western ariat rijlaarzen gelopen. Ze houden het nog steeds heel goed, maar een paar erbij is misschien wel een idee..

Ik had trouwens thermo rijlaarzen gekocht (Engels model want die warmer doordat ze hoger komen). Die vielen erg klein jammer genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 09:01 



 
Profiel   

Sintara schreef
Wauw mooie germie! Ik heb net gekeken maar zulke mooie zag ik er niet meer op staan!
Ik heb een voet probleem en de laatste jaren elke dag op mijn western ariat rijlaarzen gelopen. Ze houden het nog steeds heel goed, maar een paar erbij is misschien wel een idee..

Ik had trouwens thermo rijlaarzen gekocht (Engels model want die warmer doordat ze hoger komen). Die vielen erg klein jammer genoeg.

Deze zijn er ook niet meer, ik heb de laatste paren weggekaapt ;)
Even serieus, ze waren in de sale en er was nog net 1 paar in mijn maat.

Ik heb ook thermolaarzen van Kramer, met elastiek, ze zijn eerst wat krap, maar na 2 keer dichtdoen rekken ze uit en nu zijn ze erg wijd zelfs. Dat kan ik helaas nog steeds niet zeggen van die laarzen van EJ waar iedereen zei dat je ze een maat kleiner moest kopen en wat ik gedaan heb.

Een nadeel van de Kramer boots is dat ze niet met leer gevoerd zijn, maar gewoon met stof. Dat heeft Ariat overigens ook bij best veel modellen en vind ik toch wel mindere kwaliteit, maar bij Ariat betaal je 150 euro en bij deze 1/3 ;) En dan is het mij best. Dus nu zijn de Kramer boots het geld waard, voor 100 euro niet. :D


Laatst bijgewerkt door germie op 26-02-21 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 09:27 



 
Profiel   

Ah jammer..
Mijn ariats zijn volledig van dik leer, maar waren nieuw ook boven de 200 euro. Ik geloof 225 maar weet het niet meer precies.. Ik heb ze al jaaaren en draag ze nog net niet dag en nacht :+. Ze zijn nog steeds mooi en zelfs nog steeds waterdicht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 09:44 



 
Profiel   

Sintara schreef
Mijn ariats zijn volledig van dik leer, maar waren nieuw ook boven de 200 euro. Ik geloof 225 maar weet het niet meer precies.. Ik heb ze al jaaaren en draag ze nog net niet dag en nacht :+. Ze zijn nog steeds mooi en zelfs nog steeds waterdicht

Ik had Ariats gepast van 150 euro, was niet eens leer aan de binnenkant. Dus geen 200 euro. Je kunt nog veel duurder gaan geloof ik.
Maar 50 euro vond ik een leuker prijsje en dan mogen ze van mij met stof of kunstleer gevoerd zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 09:46 



 
Profiel   

Ja eens hoor!
En de dure goede dingen koop ik altijd onversierd, gewoon pure kwaliteit en geen gel*l. Ik ga me altijd irriteren anders aan sierstiksel dat niet sterk is en verkleurd, en geverfd leer is ook imo niks.. Kan je niet goed verzorgen.

Voor versierd spul kan ik beter goedkope plasticjes kopen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 09:54 



 
Profiel   

Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:43 



 
Profiel   

Hm...ik heb hier meerdere (10 :o maar wel in de loop van de jaren bij elkaar verzameld) paren Ariats staan. Verschillende types/modellen. 1 paar fatbaby's is aan de binnenkant gevoerd met stof, en van 2 paar uit de fatbaby lijn weet ik niet zeker of de voering echt of kunst leer is. Maar de rest is allemaal leer gevoerd. Oja op 1 paar waterproof workboots na, die zijn wel stofgevoerd. En ik doe er al jaren mee, al zijn mijn fatbaby's de laatste jaren favoriet en het meest gedragen.

Sowieso loop ik alleen nog maar op Ariat laarzen, niet alleen naar stal, maar ook naar mijn (kantoor)werk, en in de rest van mijn vrije tijd. Van zomer tot winter en alles daar tussenin. Zelfs als de mussen dood van het dak vallen met 30 graden. Net als Sintara draag ik ze nog net niet dag en nacht. Maar goed, ik heb hele moeilijke voeten, en kan niet meer zonder problemen (in voeten en/of rug en/of knieën) op andere goedkopere schoenen of laarzen lopen. Sterker nog, ik loop al moeilijk op blote voeten of op mijn sokken :+ Gezondheidsstappers of andere officieel verantwoorde ellende misschien uitgezonderd, maar die komen hier echt de deur niet in. En oja....binnenshuis ook nog wel Croqs :+ Maar goed, verder veroordeeld tot Ariat dus, maar ik hou ervan :j

Rijden doe ik dan weer alleen met Tony Lama's, maar daar kan ik ook niet langer dan een uur pijnloos op lopen.

Overigens koop ik bijna geen laarzen nieuw, het gros van de verzameling komt tweedehands via Ebay. Ik weet inmiddels per type Ariat (draag zowel heren als damesmodellen), en van Tony Lama idem welke maat ik moet hebben. Heb nog nooit een miskoop gehad. Marktplaats soms ook nog wel, en vlakbij mijn werk zit een vestiging van Vintage Island waar ik ook voor 70 euro een paar zgn fatbaby's op de kop heb getikt. Daar hebben ze trouwens ook regelmatig Justin Boots, en allerlei andere bekende merken. Alleen de maataanduiding klopt niet altijd, dus online zou ik er niet snel kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 08:44 



 
Profiel   

cissy schreef
Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.

Dit is ook leer hoor. Maar helaas stof gevoerd. Geen zweetvoeten vandaag. Niet lang gereden, maar ging prima.
Gisteren ook uur in gewandeld. Maar wel met mysole inlegzolen.
Ik moet het ook niet hebben van de bijgeleverde inlegzolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 12:01 



 
Profiel   

Ik heb 2jaar terug western laarzen bij Kramer gekocht, die van 60 euro. Op zich prima om te rijden maar lang op rondlopen daar zijn de zooltjes toch niet goed genoeg voor. Ik heb nu ariat fatbaby s besteld en dat is wel een wereld van verschil. Ik wil er ook op kunnen werken, dus een goed voetbed is wel een must.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 13:19 



 
Profiel   

cissy schreef
Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.


Dat lagere model zal wel eruit gaan, omdat daar niet meer zoveel vraag naar is, denk ik.

Ik heb ook nog de gewone die onder je broek gaan en dan zie je de schacht niet natuurlijk. Neus is ook altijd trend gevoelig geweest, net als de hak, maar die is ook nog nuttig.

Koop je van die hoge voor over een broek, is het wel gaaf als ze ook mooi zijn.

Leer is gewoon duur als je goede koopt. Ik heb ook leren rijlaarzen ( engels ) op maat gemaakt gehad, vanwege lastige maat en dan betaal je ook. Maar dan heb je ook super kwaliteit.

Tegenwoordig zie ik sws veel schoenen en laarzen van leer die met stof gevoerd zijn. Vreselijk. Daarom kocht ik ook wel schoenen in Italië voorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 14:48 



 
Profiel   

Wat is mooi? Ik loop er ook gewoon op. Tenminste op mijn winterboots.
Ik heb een gewone rijbroek, dus de laars komt er altijd over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 15:07 



 
Profiel   

cissy schreef
Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.

Ik snap wel wat je bedoeld, ze doen doordat ze niet van leer zijn goedkoop aan. Bedoel mij niet verkeerd Germie, als jij er blij mee bent is het goed. :) Ik ben wel blij dat ik nu een klanten foto zie want ik heb vaak getwijfeld ook de plastic laarzen van Kramer aan te schaffen, maar bij deze hou ik het bij de leren versie van Kramer. Daar ben ik nog steeds erg blij mee! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 20:11 



 
Profiel   

germie schreef
Wat is mooi? Ik loop er ook gewoon op. Tenminste op mijn winterboots.
Ik heb een gewone rijbroek, dus de laars komt er altijd over.


Tja, wat moois is, is persoonlijk. Maar er zijn trends en mensen die vaker western boots kopen, volgen vaak de trends.

Als je laarzen over je broek gaan, horen ze in principe hoger en meer aangesloten te zitten.

Ik rij vaak met een rechte jeans en dan was het altijd je broek over je laarzen.

Maar als ik een skinny draag, wil je je laarzen erover. Dan zijn de gewone te kort en zit het niet fijn met de fenders.

En op show zie je ze niet als je chaps draagt, alleen bij de ranch onderdelen.

Ik loop nooit op mn laarzen. Wissel voor en na het rijden gelijk.


Petrichor schreef
cissy schreef
Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.

Ik snap wel wat je bedoeld, ze doen doordat ze niet van leer zijn goedkoop aan. Bedoel mij niet verkeerd Germie, als jij er blij mee bent is het goed. :) Ik ben wel blij dat ik nu een klanten foto zie want ik heb vaak getwijfeld ook de plastic laarzen van Kramer aan te schaffen, maar bij deze hou ik het bij de leren versie van Kramer. Daar ben ik nog steeds erg blij mee! :D


Leer heeft meer goede eigenschappen, dus is sws aan te raden. En kwaliteit zie je er altijd aan af.

En er zijn natuurlijk meer merken dan Ariat. Mijn man houdt niet van dat typische western en heeft Sendra's. Wel echt om te rijden en van binnen en buiten leer. Zijn zelfs dikker dan mijn laarzen.

Mijn zoon had van Go West geloof ik? Hij was toen in de groei en let je ook op de prijs, maar hebben we darana zelfs nog iemand anders blij mee gemaakt. Kunnen nooit 200+ euro zijn geweest........Wel door en door leer ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 20:47 



 
Profiel   

Petrichor schreef
cissy schreef
Die laarzen van Germie vind ik dan weer spuuglelijk, ik heb blijkbaar een dure smaak :D en mijn voeten ook. In leren laarzen krijg ik geen zweetvoeten en in die nepleren dus wel.

Ik snap wel wat je bedoeld, ze doen doordat ze niet van leer zijn goedkoop aan. Bedoel mij niet verkeerd Germie, als jij er blij mee bent is het goed. :) Ik ben wel blij dat ik nu een klanten foto zie want ik heb vaak getwijfeld ook de plastic laarzen van Kramer aan te schaffen, maar bij deze hou ik het bij de leren versie van Kramer. Daar ben ik nog steeds erg blij mee! :D

Het is dus WEL LEER. Aan die met de witte stiksels zat zelfs een labeltje met 'real leather'.
Maar ze zijn niet met leer gevoerd.
Die winterboots die ik heb van Kramer zijn ook van leer, maar met nepbont gevoerd.
Mijn voeten houden ook niet van plastic. Ik moet wel toegeven dat die linker laarzen het minst fijn zitten, daar heb ik echt direct mijn Mysole sportzolen in nodig, in die andere kan ik wel lopen zonder andere zolen. Maar je kunt de zolen er dus ook uit halen. Dat kan ook niet bij elke laars of schoen. DAt vind ik dan weer een pluspunt van Kramer bij deze laarzen.
Nee, het is geen topkwaliteit en de laarzen zijn geen 100 euro per paar waard. Maar voor 50 heb je er een leuke laars aan. Die met dat witte stiksel zijn wel wat luxer en de oorspronkelijke prijs was ook wat hoger.
Ik koop ze dus niet om een rijtrend te volgen, maar ik wil er ook gewoon op lopen (daarvoor had ik ook al eens eerder boots, van Sancho).
Ik rij ook niet met jeans, daarvoor heb ik een rijbroek. Wie weet komt er ooit nog een jeans om in te rijden, maar ik rij snel door, dus weet het nog niet.
Of er wel of geen broek over moet, dat maakt mij echt niet uit. Bij mij gaat de rijbroek er bij in. Maar in principe rij ik met gewone rijlaarzen.
Als ik wel wedstrijden ga rijden, dan heb ik kleding snel genoeg geregeld zoals het hoort (geen stars and stripes, al zou dat ook de trend zijn, ik vind dat lelijk).

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 21:40 



 
Profiel   

Oh sorry Germie ik dacht dat deze van plastic waren. Nu ik inzoom kan je van de rechter op de voet idd wel zien dat het leer is. Is die andere ook van leer? Dat vind ik namelijk niet zo lijken. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 21:51 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Oh sorry Germie ik dacht dat deze van plastic waren. Nu ik inzoom kan je van de rechter op de voet idd wel zien dat het leer is. Is die andere ook van leer? Dat vind ik namelijk niet zo lijken. :)

Dat vond ik ook ja. Maar bij die rechter staat het er zeker weten zelfs op. Die rechter waren iets duurder dan de linker,maar ik had nu voor 85 euro 2 paar en dat vond ik wel een goede deal. :D (40 en 45 euro ofzo), die winterboots waren 80, maar ik vind dat de minste van Kramer die ik heb. Die kan ik ook niet echt aanraden, ze vallen groot uit en zijn eigenlijk net te lomp. Met rijden zakken die van mijn hak. Dat had ik niet met die linker laarzen waar ik vandaag even mee gereden heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 22:09 



 
Profiel   

In zekere zin maakt het dus wel uit of de broek in de laars zit of over de laars. Aangezien het model van een broek van belang is wat je kiest en dat te korte laarzen niet fijn zijn met fenders als je ze over de broek draagt.
Ik rij gewoon met de spijkerbroek die ik aan heb en moet dat niet omdraaien, want de korte laars over je broek is gewoon niet fijn.
Trends zijn vaak ook ergens nog met een reden begonnen. Zelfde als de hoge laarzen vaak ook iets meer aangesloten zitten.

En buitenkant van leer en binnenkant van stof, doet het leer natuurlijk niks voor je voeten. Buitenkant is dan mooi en leer, maar het gaat om wat contact heeft met de voeten.
En een klein deel dat leer vormt, dus in die zin kan een leren buitenkant een voordeel zijn.

Maar vraag me echt af of ze wel echt leer zijn als ze maar 50 euro kosten, Iedereen begrijpt dat 100 euro voor een hele leren laars al goedkoop is, want leer is gewoon kostbaar.

Daarnaast hebben veel western ruiters ook voorkeuren voor welke zolen ze willen. Meesten zullen gladde zolen kiezen. Vaak willen mensen een bepaalde vorm neus, bepaalde hak vanwege de sporen........En goede stiksels gaan het verschil maken in levensduur.

Goede laarzen gaan gewoon echt heel lang mee. Dat is in de engelse sport ook zo. En eerlijk, was ik toen veel netter op mn laarzen. Altijd de spanners erin, altijd schoonmaken en insmeren, aantrekken met die haken en uit met de laarzenknecht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-21 01:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen