Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De western boots van Kramer?

 
Profiel   

Hoi,

Wie van jullie heeft ervaring met deze laarzen? Ik vind ze er mooi uit zien en ze zijn verkrijgbaar in alle prijsklassen, behalve dan de hele dure. De goedkopere zijn synthetisch maar er zijn ook laarzen die gewoon van leer zijn.

Ik heb vandaag deze: https://www.kramer.nl/Themas/Westernrij ... terversion laarzen besteld nog fijn even voor de laatste paar koude maanden, als deze goed bevallen wil ik van de zomer een paar halen zonder wol.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:16 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe ze bevallen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:25 



 
Profiel   

Ik heb 2x laarzen besteld bij kramer, pasvorm vond ik niet geweldig en ze werden snel 'slap'.
Ik ben uiteindelijk over gestapt op Ariat en daar ben ik zeer tevreden mee, laatste paar gaat nu al ruim een jaar mee bij intensief gebruik en ik kan er door het goede voetbed ook een hele dag op lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:28 



 
Profiel   

daantje31 schreef
Ik ben benieuwd hoe ze bevallen

Ik ook, zo te zien was ik net optijd want ze zijn nu uitverkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:37 



 
Profiel   

Westernlaarzen van Kramer zijn van beduidend lagere kwaliteit dan die van bijvoorbeeld Ariat. Ze worden inderdaad sneller slap, de kwaliteit van het leer is gewoon een stuk slechter en dat moet ook wel voor dat geld. De hoge prijs van andere merken zit 'm in de hoge zorg die in de kwaliteit en de afwerking zit. Het zullen wellicht prima laarzen zijn voor de mode of om een rondje mee te stappen, maar echt goede rijlaarzen zijn het niet. Dan raad ik toch echt een hogere prijsklasse aan! Wat ook best mee kan vallen, want Ariat Fatbaby's bijvoorbeeld zijn niet heel veel duurder dan de laarzen van Kramer als ik het me goed herinner!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 13:52 



 
Profiel   

VuurVleugels schreef
Westernlaarzen van Kramer zijn van beduidend lagere kwaliteit dan die van bijvoorbeeld Ariat. Ze worden inderdaad sneller slap, de kwaliteit van het leer is gewoon een stuk slechter en dat moet ook wel voor dat geld. De hoge prijs van andere merken zit 'm in de hoge zorg die in de kwaliteit en de afwerking zit. Het zullen wellicht prima laarzen zijn voor de mode of om een rondje mee te stappen, maar echt goede rijlaarzen zijn het niet. Dan raad ik toch echt een hogere prijsklasse aan! Wat ook best mee kan vallen, want Ariat Fatbaby's bijvoorbeeld zijn niet heel veel duurder dan de laarzen van Kramer als ik het me goed herinner!

Ik ga het meemaken! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 19:50 



 
Profiel   

Ik heb ook laarzen van Kramer. De winterlaarzen met korting en een paar van model 'Garland'. Vond ik wel goed bij mijn Garland zadel passen. :D

Ik heb dus deze:
https://www.kramer.nl/Themas/Westernrij ... ots-Willow

Ze vallen GROOT. Ik heb maat 42, en in de laars en op de uitneembare binnenzool staat dus ook 44. In het ingenaaide labeltje staat 42. Ik denk dat het een maat 42.5 is of zelfs 43. Ik heb ze gekocht als makkelijke instappers en nu 1 keer mee gereden. Maar deze zijn gewoon gekocht als makkelijke 'sloffen' voor duiken e.d.
Ik vind de kwaliteit ok, maar zou er geen 100 euro voor overhebben. Ze zijn gewoon vrij grof. Leer is verder wel ok.

En ik heb een paar normale gekocht. Wederom uiteraard een aanbieding. Ze zijn ook gewoon mooi. En goed afgewerkt en gemaakt van mooi leer. Een heel andere kwaliteit dan de bovengenoemde winterboots. Helaas zijn ze niet met leer gevoerd, maar dat is bij Ariat ook vaak niet het geval en dat valt me smerig tegen van zo'n merk. Daarnaast heb ik ooit eens Ariat laarzen gepast in een shop in Florida en ik kon er wegens een hoge wreef niet in komen. Dus omdat je nu niets kunt passen heb ik gewoon maar bij Kramer besteld. Daarvan las ik in reviews dat ze 'ruim' vallen. En ja, ik kom er dus ook gewoon in waar ik wel blij mee ben. Ariat heeft wel mooie modellen, maar ik ben nog niet zo ver dat ik 150 euro voor 1 paar wil uitgeven, dan heb ik liever 2 paar nu. Zeker ook omdat ik ze ook gewoon als net schoeisel gebruik.
Maar voor het geld wat ik er voor betaald heb zijn ze zeker goed.

Ik had boots besteld bij Lonestarstore begin december, maar na 4 mailtjes en 4 telefoontjes met het komt goed nooit een reactie gehad. Dus tja, dan houdt het op en ben dus wederom voor westernspullen bij Kramer uitgekomen (geen aandelen hoor ;) )

Hier rij ik met de winterlaarzen, maar ik vind mijn gewone rijlaarzen fijner rijden, een aangezien ik toch geen wedstrijden rij kan dat ook gewoon :D Ik zat gisteren op mijn paard met mountain horse winterlaarzen. Met de gewone boots heb ik nog niet op een paard gezeten. Die draag ik ook gewoon thuis nog even.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 19:26 



 
Profiel   

Ik heb altijd maat 38 of 39 dus ik heb nu 39 besteld die gaat dan wss wel echt te groot worden. Maar eventueel kan ik er dan nog een wollen zooltje extra erbij in doen of extra dikke sokken dragen want ik heb toch altijd koude voeten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-21 20:58 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Ik heb altijd maat 38 of 39 dus ik heb nu 39 besteld die gaat dan wss wel echt te groot worden. Maar eventueel kan ik er dan nog een wollen zooltje extra erbij in doen of extra dikke sokken dragen want ik heb toch altijd koude voeten!

Ik hoop dan dat ze kleiner uitvallen als de winterboots die ik dan heb. De zomerboots zijn ook kleiner, maar ik vind ze nog steeds vrij ruim.
Extra dikke sokken vind ik dan weer niet fijn. Wil je er ook mee gaan rijden? Dan moet je wel kijken of ze niet van de hak zakken natuurlijk.
Maar gemiddeld genomen vind ik de boots van Kramer goed hoor. Ik heb ook al eens eerder wat gehad van Kramer en die waren ook prima. Alleen net die winterboots vallen me wel een beetje tegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 11:32 



 
Profiel   

We gaan het meemaken, als het echt niet lukt stuur ik ze weer retour. :D Hoe lang duurt het eigenlijk voor je het in huis hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 15:27 



 
Profiel   

Petrichor schreef
We gaan het meemaken, als het echt niet lukt stuur ik ze weer retour. :D Hoe lang duurt het eigenlijk voor je het in huis hebt?

Een dag of 4-5. Als ze een verzendbericht sturen, dan staat het pakket nog wel 2 dagen in Duitsland is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 18:04 



 
Profiel   

Oké ik ben benieuwd, ik heb ze zondag besteld dus ik hoop dat ik ze deze week nog krijg. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:17 



 
Profiel   

Mijn dochter heeft sinds kort het model Trenton. Levering was best snel, binnen een week was het er al. Ze vind ze lekker zitten en heeft er nog maar 1x mee gereden, dus echt ervaring heeft ze nog niet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 20:29 



 
Profiel   

Erres schreef
Mijn dochter heeft sinds kort het model Trenton. Levering was best snel, binnen een week was het er al. Ze vind ze lekker zitten en heeft er nog maar 1x mee gereden, dus echt ervaring heeft ze nog niet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Dat zijn dus de zelfde als in de link hierboven? Hoe valt de maat uit? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:03 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Erres schreef
Mijn dochter heeft sinds kort het model Trenton. Levering was best snel, binnen een week was het er al. Ze vind ze lekker zitten en heeft er nog maar 1x mee gereden, dus echt ervaring heeft ze nog niet. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Dat zijn dus de zelfde als in de link hierboven? Hoe valt de maat uit? :)

Ja, dat zijn dezelfde. De maat viel goed uit, gewoon wat de maat aangeeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:09 



 
Profiel   

Ooh dat is super om te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:27 



 
Profiel   

Ik denk dat jij dan met die boots geluk hebt. Vergeet niet dat 'Stonedeek' gewoon een gerebranded merkje is. Dus ze laten wat maken, ergens een serie, en dan komt er 'Stonedeek' op. En dat kunnen verschillende fabrieken zijn. Ik heb niets op deze praktijken tegen, het levert meestal prima kwaliteit op gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 21:49 



 
Profiel   

Mijn laarzen zijn gisteren binnen gekomen en tot zo ver ben ik er super blij mee! Het leer lijkt net zo goed als het leer van mijn Ariat jodphurs.(dat mag ook wel gezien deze laarzen net zo duur waren als sommige Ariats) Ze zien er mooi uit! Nu nog even goed inrijden/lopen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 07:22 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Mijn laarzen zijn gisteren binnen gekomen en tot zo ver ben ik er super blij mee! Het leer lijkt net zo goed als het leer van mijn Ariat jodphurs.(dat mag ook wel gezien deze laarzen net zo duur waren als sommige Ariats) Ze zien er mooi uit! Nu nog even goed inrijden/lopen! :D

Mooi.
Dan zijn ze waarschijnlijk zoals mijn normale paar wat geen winterboots zijn.
Dus al goede hoofdstellen, teugels, laarzen en pads bij Kramer. :Y)


Laatst bijgewerkt door germie op 05-02-21 07:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 07:31 



 
Profiel   

Een hoofdstel en pad van Kramer heb ik al, hoofdstel bevalt goed de pad mwah. Pad neemt wel super veel vocht op dat is fijn maar ik moet veel moeite doen om de pad niet te strak op de schoft te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 07:33 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Een hoofdstel en pad van Kramer heb ik al, hoofdstel bevalt goed de pad mwah. Pad neemt wel super veel vocht op dat is fijn maar ik moet veel moeite doen om de pad niet te strak op de schoft te hebben.

Welke heb je dan? Ik heb de pad van merinowol van 90 euro en zie echt geen verschil met eentje uit een westernshop van 100 euro. Bovendien vond ik dat beige een mooie kleur. Ik merk overigens ook geen verschil met de niet anatomische pad die ik ook heb.
Alleen op de ruin met dat andere zadel merk ik dat de anatomische bij hem beter ligt. Hij heeft nog weinig spieren en een buildup zou daar misschien ook helpen, maar er is gezegd dat als het met een gewone pad gaat dat dat beter is. En dat lijkt te gaan. Een pad met zo'n V-schoftuitsparing doet het bij hem ook goed. Hij is iets breder dan mijn merrie, maar zadels, ook Engelse zadels liggen bij hem snel op de schoft. Bij hem moet je er om denken dat je geen zadelmaker neemt die dat op wil lossen met een te smal zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 07:34 



 
Profiel   

Check mijn OP! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 10:14 



 
Profiel   

Petrichor schreef
Check mijn OP! :D

Ik doel op welke pad? Niet op welke laarzen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 13:31 



 
Profiel   

Ooh die staat er nu niet meer op, maar het is niet zo'n dure volgens mij rond de 100 euro en van synthetisch materiaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 13:58 



 
Profiel   

Ik heb voor erbij de synthetische laarzen, niet voor rijden. Zitten super lekker, goedkoop en wat ook een voordeel is, lekker licht en waterdicht. En niemand heeft door dat het neplaarzen zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-21 14:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 55 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen