Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

pads, pads en pads

 
Profiel   

Ok, ik heb dus 1 wolvilten pad die niet anatomisch is. Deze is gebruikt gekocht. En daarnaast heb ik nu dus een wolvilten anatomische pad van rond de 100 euro.
Dat wolvilt fijner is dan synthetisch vilt is logisch. Maar wat is dan het verschil tussen eentje van 300 euro en eentje van 100 euro?

Viltpad van 100 euro:
https://www.profi-tack.de/arena-masters-wollfilz-pad

En dan heb je dus ook eentje van 330 euro in de 1 inch:
https://www.euro-horse.nl/nl/classic-eq ... 31x32.html

Zit daar nu werkelijk zo enorm veel verschil in qua kwaliteit?
Je kunt nu niet ergens naartoe rijden om het daadwerkelijk te voelen (had ik anders op Equitana gedaan).
Zelf heb ik dus een pad van 100 euro en die voldoet prima. Ook merk ik geen enkel verschil met anatomisch of niet anatomisch, maar dat schijn je pas bij warm weer in de zomer meer te merken. Maar gaat de pad van 100 euro dan maar 1/3 van de tijd mee t.o.v. die dure pad?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 22:14 



 
Profiel   

Die van 100 euro is een wolvilt mix en die van 300 een 100% wolvilt. Dat is het verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 22:23 



 
Profiel   

cissy schreef
Die van 100 euro is een wolvilt mix en die van 300 een 100% wolvilt. Dat is het verschil.

Die ik gekocht heb zou uit 100% merinowol bestaan en was ook rond die prijs. Merk geen idee.
Ook hier kan ik niet vinden dat het een mix is, er staat 'Stabiles Pad aus mehrschichtigen, weichem Woll-Filz'. Er staat dus gewoon wolvilt, niet dat het een mix is. Mehrschichtigen betekent meerdere lagen. Maar dat zijn de meeste pads ook.
Dus het echte verschil zo vanaf een plaatje of beschrijving is mij nog niet duidelijk.

Als ergens staat 'vilt', dan ben ik wel op mijn hoede en ga er van uit dat het geen wolvilt is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 22:29 



 
Profiel   

Classic equine heeft er 2, lijken enorm op elkaar. Alleen de ene is zachter en niet 100% wolvilt. De 100% wolvilt is stukken duurder.
Heb ze allebei en zie in gebruik geen verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-21 23:43 



 
Profiel   

cissy schreef
Classic equine heeft er 2, lijken enorm op elkaar. Alleen de ene is zachter en niet 100% wolvilt. De 100% wolvilt is stukken duurder.
Heb ze allebei en zie in gebruik geen verschil.

en die duurste is merkbaar beter?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 09:08 



 
Profiel   

Ik heb een dunnere goedkopere 3/4 inch en een dikkere duurdere 1 inch. Dus niet helemaal te vergelijken. Ik gebruikte ze doorelkaar. Eentje in 'de was' de andere gebruiken.
Zijn nu beide te koop want paard is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-21 21:55 



 
Profiel   

Het verschil is ook dat echt wol vaak betere eigenschappen heeft voor bijv de huid, dan synthetisch. En hoeveel een pad kan hebben.
Je ziet bij sommige pads dat ze afdrukken krijgen en dus dunner worden of daar demping verliezen. Maar dat verschil zie je vaak pas bij wat langer gebruik.

In de start zijn ze vaak beiden fijn en redelijk gelijk. Maar bij echt intensief gebruik, gaan mensen vaak wel merken dat echt wolvilt dus betere eigenschappen heeft.

Ook bijv de warmte onder een pad is belangrijk voor de spieren. Je wil liever niet dat het te warm wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 11:57 



 
Profiel   

Ik heb wel echt wolvilt. Maar niet de duurste dus. Geen ervaring met ander vilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 13:30 



 
Profiel   

Volgens mij weet dubbeldun dat wel, maar ik geloof dat er een test is met een vuurtje of je kan zien of het wol is of synthetisch. Durf alleen niet meer te zeggen hoe of wat.

De dikte maakt ook uit. Mijn dikke diamond wool pads zijn eigenlijk iets te dik. Maar schaap onder de zadels is bij 2 wel op, dus mocht van mij wel.
De dunnere is iets soepeler en vormt iets makkelijker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 13:42 



 
Profiel   

De mijne zijn als echt wolvilt gekocht. Dus dan heb ik wolvilten. Bij de gebruikte zie je het ook wel.

Maar sommige verkopers gebruiken hele aparte benamingen om maar niet te hoeven toegeven dat het synthetisch is, zoals 100% vilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 14:15 



 
Profiel   

Ja, maar mensen noemen fleece ook wol, dus ik koop iets niet als ik niet zeker weet of het echt wol is.

Een pad kan dan wel goedkoper zijn, maar dan vind ik 100 euro ook zonde geld. Dan heb ik liever niks. Een bijna niet gebruikte pad verkoopt wel, maar nooit meer nieuwprijs natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 17:18 



 
Profiel   

superpony schreef
Ja, maar mensen noemen fleece ook wol, dus ik koop iets niet als ik niet zeker weet of het echt wol is.

Een pad kan dan wel goedkoper zijn, maar dan vind ik 100 euro ook zonde geld. Dan heb ik liever niks. Een bijna niet gebruikte pad verkoopt wel, maar nooit meer nieuwprijs natuurlijk.

Daarom koop ik alleen waar bij staat dat het echt wolvilt is. Dus 100% vilt koop ik niet.
En als er niets bij staat koop ik hem ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 17:28 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Deze twee heb ik, de donkere is nieuw 260,- en de lichte 120,-
Zijn beide fijn en de lichte is soepeler.
Maar scheelt nogal een paar centen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 20:53 



 
Profiel   

De onderste is dus geen wolvilt verwacht ik.
Ik heb een beige achtige van merinowol en dan een grijze van wolvilt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-21 22:08 



 
Profiel   

Er zit dus wel wol in maar is een blended mix, voelt heel zacht en niet stug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 09:44 



 
Profiel   

cissy schreef
Er zit dus wel wol in maar is een blended mix, voelt heel zacht en niet stug.

ok, want je hebt ook nog volledig synthetische wol. Op mijn pads staat niets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-21 11:28 



 
Profiel   

Wol brandt niet en nep-wol smelt... iig dat staat me bij :)

Ik denk dat 'vilt' (Felt) nog geen beschermde naam is zoals zeep. Vroeger was vilt altijd van wol (of een mix), maar dat het nu alleen van wol is als er echt de aanduiden '100%' bij staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 10:18 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Wol brandt niet en nep-wol smelt... iig dat staat me bij :)

Ik denk dat 'vilt' (Felt) nog geen beschermde naam is zoals zeep. Vroeger was vilt altijd van wol (of een mix), maar dat het nu alleen van wol is als er echt de aanduiden '100%' bij staat.

klopt. Maar mijn nieuwe pad heeft nog geen pluisjes, dus ik ga het maar niet proberen. :+ Die zou van 100% merinowol moeten zijn.
De gebruikte is ook wolvilt, heeft wel wat pluisjes. Daar zou je het mee kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 10:35 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Wol brandt niet en nep-wol smelt... iig dat staat me bij :)

Ik denk dat 'vilt' (Felt) nog geen beschermde naam is zoals zeep. Vroeger was vilt altijd van wol (of een mix), maar dat het nu alleen van wol is als er echt de aanduiden '100%' bij staat.


Zoiets was het.

Maar als ik naar de prijs verschillen kijk, zijn er vast meer verschillen. Ik denk dat het vooral in de dichtheid zit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 12:51 



 
Profiel   

Soort wol (er zijn meer beesten die wol hebben), kwaliteit, dichtheid en land van herkomst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 12:58 



 
Profiel   

Diamond Wool heeft erg fijne wolvilt pads.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 18:10 



 
Profiel   

sevke schreef
Diamond Wool heeft erg fijne wolvilt pads.

Als we ooit weer normaal naar winkels mogen, dan ga ik wel eens voelen bij Profi Tack. Nu moet je wat uitzoeken van een website en dat vind ik eigenlijk niet zo fijn. Gelukkig heb ik een paar pads.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 19:07 



 
Profiel   

cissy schreef
Classic equine heeft er 2, lijken enorm op elkaar. Alleen de ene is zachter en niet 100% wolvilt. De 100% wolvilt is stukken duurder.
Heb ze allebei en zie in gebruik geen verschil.


Mag ik vragen welke je hebt... Toevallig een sensorflex?
Denk erover die aan te schaffen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 22:29 



 
Profiel   

Nee zijn geen sensorflex maar wolvilt.
Deze oa: https://www.euro-horse.nl/nl/classic-eq ... 31x32.html

Ik had een sensorflex, paard vond dat geen fijne pad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-21 23:57 



 
Profiel   

sevke schreef
Diamond Wool heeft erg fijne wolvilt pads.


Absoluut. Die is en blijft echt favoriet! Volgens mij hebben ze online wel meer kleuren keus ook. Ik heb alleen saaie kleuren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-21 02:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen