Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk merk zomerdeken voor brede quarter?

 
Profiel   

Hoi,
De mooie weer komt er aan!
Nog even en dan kan er weer een 0 grams deken op *\o/*
Nu vroeg ik mij af welke deken/merk jullie hebben voor een brede quarter type?
Mijn oude deken die nu helaas lek is, heb ik ooit op een beurs gekocht...is merkloos maar zat perfect.
Ik ben bang dat veel dekens van gangbare merken misschien te smal zijn in de schouders. Wat is jullie ervaring? Of valt dat wel mee? En welk merk bevalt jullie goed bij een breed (klein..155) paard?
Ben benieuwd! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 19:18 



 
Profiel   

Eigen merk van eppeljeck bevalt me hier goed op een brede tinker.
Ook Shires.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 19:21 



 
Profiel   

Op mijn vorige bijrijpaard een oud model haf lag een bucas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-21 19:24 



 
Profiel   

Ik heb dekens van NIKA tegenwoordig. Niet alles, maar nieuwe koop ik er wel van.

Ik heb moeder, zoon en dochter. Dochter is 1.45m en iets smaller. Die heeft maat 185. Zoon is 1.47m maar een keer zo breed en draagt 195. Moeder is 1.49m en draagt ook 195.Ze is iets smaller dan de zoon, maar er valt natuurlijk een en ander te stellen aan de voorkant.

Andere die wel bevielen; Lamicell, stormshield, Tough1 weatherbeeta, BR.

Dekens die me echt niet bevallen, waren qhp, premiere en nog een onbekend merk. Ik heb nog een Amigo en die valt me echt heel erg tegen eigenlijk. Maar dat komt vooral omdat je een vrij grote maat voor een relatief laag paard koopt en het dan uit verhouding gaat.

Voor vliegendekens had ik vorig jaar 2 nieuwe van EJ met rek hals en die zijn weer erg kort bij de buik. Die van NIKA liggen dan weer netjes, maar vind ik iets wat zwaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 01:04 



 

Weatherbeeta (comfitec premier) is ook fijn voor bredere paarden.
https://hypostore.nl/weatherbeeta-comfi ... BwE#527=17

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 05:49 



 
Profiel   

Shires.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 06:39 



 
Profiel   

Dank jullie wel...ik ga eens op onderzoek uit...benieuwd naar de NIKA en weatherbeeta...die zijn gemaakt van gerecyclede materialen zie ik....altijd goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:33 



 
Profiel   

Ik had diverse merken dekens voor mijn brede quarter (maatje 38 Engels zadel), 1.52 en had 195 of 205 aan dekens op liggen.
Ik heb er nog diverse te koop, zie mijn onderschrift.
Paard is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:36 



 
Profiel   

Nika en Weatherbeeta liggen hier goed. Weatherbeeta's houden het hier 7 jaar uit. Nika's beginnen wat eerder door te lekken.

Amigo en Bucas zijn te smal op de schouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:38 



 
Profiel   

Hier een zeer oud type quarter, 1.44 hoog en dekenmaat 190/195 ;)
Hier groot fan van de shires dekens(190) en de master dekens(185 vallen ruim).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-21 21:39 



 
Profiel   

colleen3 schreef
Nika en Weatherbeeta liggen hier goed. Weatherbeeta's houden het hier 7 jaar uit. Nika's beginnen wat eerder door te lekken.

Amigo en Bucas zijn te smal op de schouders.


Weather beete is heel duurzaam, maar ik vond ze vrij stug op de randen.

De Nika's lekken hier niet door, maar ik zie wel dat ze door de jaren heen al een paar keer zijn ontwikkelt. Heb inmiddels 3 keer vliegendekens gekocht en de laatste zijn anders dan de eersten.

Heb net een nieuwe 300gr winterdeken en die is ook anders dan een vorige serie, die ook weer anders is dan een serie daarvoor.
Maar je moet bij Niks wel opletten welke je neemt. Hebben keus in buitenstof nu.

Fijne is dat 195 geen jurk wordt bij een paard onder de 1.50m. Dat heb ik bij Amigo wel en die zit strak op de schouders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 00:48 



 
Profiel   

Hier heeft alles een Horseware Rambo. En ik wil niet anders meer. Mijn Paint, 1.49 en BREEEEEEEDDD :+ heeft maat 198 op, die valt ruim genoeg op de hals en schouders en heeft goed lengte. Haf, ook aardig breed geworden, heeft een 195 en ook die heeft genoeg ruimte voor de hals en schouders. Elk ander merk wat ik geprobeerd heb lag of niet fijn, of was binnen een jaar (max 3 jaar) kapot/lek. Mijn Rambo's zijn ondertussen zeker al 6 jaar en ouder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 00:58 



 
Profiel   

De rambo eczeemdeken is hier te smal, geen idee hoe andere modellen vallen, maar die durf ik dus niet meer te kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 08:01 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
De rambo eczeemdeken is hier te smal, geen idee hoe andere modellen vallen, maar die durf ik dus niet meer te kopen.


De eceemdeken valt idd als de Duo. En die is niet geschikt voor brede paarden. De original en original met legaches vallen veel ruimer in de hals.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-02-21 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen