Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kast westernzadel

 
Profiel   

Ik mag een kast op stal zetten voor mijn spullen.
Nu mag de kast niet hoger zijn als 180 cm, 100 cm breed en 80 cm diep.
Ik ben al een beetje aan het puzzelen geslagen maar heb geen idee hoeveel ruimte het westernzadel in gaat nemen (zadel moet nog aangemeten worden en dit zal pas over een maand of 2 zijn).
Zadel komt er kaal in te liggen (pad zal op een plank komen te liggen in de kast of als hij nat is ergens op stal om te drogen).
Iemand een idee hoe de kast het beste in te delen is?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 15:37 



 
Profiel   

Als je letterlijk de afmetingen aanhoudt die mogen op jouw stal gaat het prima passen, hoor!

Ik denk dat mijn kast 80 breed en 80 diep is (of90x90, zou moeten meten). De steun staat vast tegen de achterwand en ook nog op een poot aan de voorkant. Gaat perfect.

Aangezien je tot 180 de hoogte in mag, zou ik daarboven nog planken maken. Lekker praktisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 15:45 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Als je letterlijk de afmetingen aanhoudt die mogen op jouw stal gaat het prima passen, hoor!

Ik denk dat mijn kast 80 breed en 80 diep is (of90x90, zou moeten meten). De steun staat vast tegen de achterwand en ook nog op een poot aan de voorkant. Gaat perfect.

Aangezien je tot 180 de hoogte in mag, zou ik daarboven nog planken maken. Lekker praktisch!


En hoeveel in de hoogte? Dan weet ik hoe ik de rest in kan delen namelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 15:50 



 
Profiel   

Ik denk 120 hoog.. Maar dat zou ik even moeten nameten. Ik kan van de week wel een foto naar je sturen per PB als je wil?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 15:53 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Ik denk 120 hoog.. Maar dat zou ik even moeten nameten. Ik kan van de week wel een foto naar je sturen per PB als je wil?

Ja graag! Wood and Play heeft een mooie kast van 180x100x80cm waarbij de onderste plank op 120 zit.
Ik hoop dat ik nog wat van die 120 af kan snoepen zodat er boven iets meer ruimte blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 15:57 



 
Profiel   

Dat kan zeker hoor! Het is alleen wat minder praktisch. Ik vind het fijn dat ik niet erg hoef te bukken en het is ook goed voor de fenders dat die niet in een wokkel op de bodem van de kast liggen.

Ik ga foto's voor je maken! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 16:05 



 
Profiel   

MalaQ schreef
Dat kan zeker hoor! Het is alleen wat minder praktisch. Ik vind het fijn dat ik niet erg hoef te bukken en het is ook goed voor de fenders dat die niet in een wokkel op de bodem van de kast liggen.

Ik ga foto's voor je maken! :D

Ik ben gelukkig niet zo lang dat scheelt in de lengte van de fenders hahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-21 16:07 



 
Profiel   

Moet je met je zadel ver lopen naar de poets plaats ?? Want een zadelkar met zadel zo de kast in rijden is dan wel erg handig. Scheelt een hoop gesjouw en beschadigingen door verkeerd neerleggen.
Verder is een schuine kant als 'dak' erg handig zodat niemand iets op je kast kan zetten (wat om kan vallen en in je kast kan gaan lekken). En ipv hoge planken kan het handiger zijn om daar 'rails' te maken waar je een uitneembare bak in kunt schuiven. Dat is handige zoeken én veel overzichtelijker als een hoge plank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 09:18 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Moet je met je zadel ver lopen naar de poets plaats ?? Want een zadelkar met zadel zo de kast in rijden is dan wel erg handig. Scheelt een hoop gesjouw en beschadigingen door verkeerd neerleggen.
Verder is een schuine kant als 'dak' erg handig zodat niemand iets op je kast kan zetten (wat om kan vallen en in je kast kan gaan lekken). En ipv hoge planken kan het handiger zijn om daar 'rails' te maken waar je een uitneembare bak in kunt schuiven. Dat is handige zoeken én veel overzichtelijker als een hoge plank.

Het is een kleinschalige plek gelukkig en iedereen heeft zijn eigen gedeelte dus er komt niets op mijn kast. Hoef ook niet zover te lopen gelukkig dus zadel gaat direct uit de kast op de pony.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-21 12:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen