Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Een wollen of toch gel seatsaver?

 
Profiel   

Hoi,

Ik twijfel zo erg tussen deze 2 opties of een wollen of een gel seatsaver.

Het 'probleem' is als volgt: ik rij met mijn westernzadel behoorlijk wat kilometers waarvan behoorlijke stukken in stap worden afgelegd. Het zadel zit goed geen last van een verkeerde houding of wat dan ook. Ik mis alleen het zachte zitten, ik merk na een lange rit gewoon dat ik toch graag wat meer comfort wil.

Nu heb ik een Garland zadel waar al een gel seatsaver is ingebouwd, hier heb ik echter geen profijt van ik vind de ingebouwde seatsaver ook niet lekker zacht aanvoelen wanneer je er indrukt.

Nu vraag ik mij af wat ga ik kopen wol of gel. Wol klinkt heel fijn en heeft mijn voorkeur, maar als je er op zit dan druk je het plat en ik vraag mij af heb je dan wel de comfort die je wil? En in hoeverre gaat een goede gel seatsaver uitkomst bieden?

Graag hoor ik jullie ervaringen!


Laatst bijgewerkt door Petrichor op 23-05-21 22:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:05 



 
Profiel   

Als het puur om het comfort gaat en drukverlichting dan doet gel meer dan wol. Het nadeel is, is dat je inchmaat/seat er wat krapper door wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:07 



 
Profiel   

En als het regent, is een wollen seat-saver niet meer zo prettig...dat blijft soppen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:18 



 
Profiel   

Ik rijd al een aantal jaar met een wollen, die is er destijds in gegaan voor de wintermaanden, maar er nooit weer uitgegaan. Met regen wordt ie nat, maar met regen wordt alles nat tenzij je een goede ruime regenjas hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:23 



 
Profiel   

Gel geeft meer demping vind ik persoonlijk. Er zijn ook seat savers die niet de cantle opvullen en de zit nauwelijks kleiner maken, zoals deze: https://www.uhg-shop.nl/nl/cashel-weste ... aYQAvD_BwE voldeed voor mij prima. Nu heb ik deze: https://www.hmsaddles.com/products/hm-w ... bone-saver . Zit nog wat fijner en materiaal voelt sterker aan. Voor mij komt het juist goed uit dat de seat ietsje kleiner wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-21 22:42 



 
Profiel   

Wat ik ben vergeten te melden is dat ik als ik echt lang rij en veel in stap ik last kan krijgen van mijn zitbeen knobbels.

Ik heb nog even wat meer ingelezen en twijfel tussen deze: https://www.kifrahorse.nl/Seatsaver-Western-ORTHO-PUBIS en een gewone normale wollen die helemaal over het zadel heen gaat. Ik twijfel of beide savers de druk bij de zitbeenderen gaat ontlasten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 05:57 



 
Profiel   

Ik heb ze allebei op 1 zadel. Zit als een wolkje. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 06:35 



 
Profiel   

Ik heb nog een cashel seatsaver over, is 3 keer mee gereden, dus nog nieuw. Ik heb een ander zadel, dus doe er niets meer mee.
Het werkte wel overigens, maar het was voor mij gewoon niet het juiste zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 09:42 



 

Petrichor schreef
Wat ik ben vergeten te melden is dat ik als ik echt lang rij en veel in stap ik last kan krijgen van mijn zitbeen knobbels.

Ik heb nog even wat meer ingelezen en twijfel tussen deze: https://www.kifrahorse.nl/Seatsaver-Western-ORTHO-PUBIS en een gewone normale wollen die helemaal over het zadel heen gaat. Ik twijfel of beide savers de druk bij de zitbeenderen gaat ontlasten.


Ik heb deze in de engelse variant sinds kort en het helpt mij onwijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 10:07 



 
Profiel   

Omdat ik gisteren voor het eerst mijn billen kapot heb gereden heb ik besloten te gaan voor wol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 11:16 



 
Profiel   

[ img ]

Dit is hem dan, het zit heerlijk! Alleen vraag ik mij af, het ligt eigenlijk helemaal niet mooi op het zadel zoals je kan zien. Gaat dit zich nog helemaal vormen of is dit eigenlijk gewoon helemaal niet goed zeg maar..? Ik heb de touwtjes na het maken van de foto netjes weggewerkt trouwens. :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 17:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen