Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

mohair of alpaca roper zonder leder

 
Profiel   

HoiHoi,

ik ben voor mijn hypergevoelig arabiertje opzoek naar een roper singel, alpaca of mohair, maar zonder lederen tussenstukje op de buik..
Momenteel heb ik die van weaver, maar ook daar gaat zijn buik weer van open..

deze heb ik nu;

[ img ]


Wie heeft de gouden tip, want ik wordt zo'n beetje moedeloos.. Neopreen, lamswol, leder zijn allemaal al geprobeerd zonder succes.. -O- Op de mohair doet hij het goed, behalve aan het lederen tussenstukje..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:23 



 
Profiel   

Dan moet je ElCid even een pb sturen. Zij maakt ze op maat en naar wens. Scheelt niks qua kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 23:34 



 
Profiel   

Ik heb er 1 van Mustang van Bamboo, die heeft geen tussenstukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 20:27 



 
Profiel   

superpony schreef
Dan moet je ElCid even een pb sturen. Zij maakt ze op maat en naar wens. Scheelt niks qua kosten.


Op maat inderdaad, van topkwaliteit mohair of Alpaca. De mohair kan dan ook nog in een kleur/ kleurcombinatie naar wens. Zonder leertje is geen probleem.

Deze zijn in recht model maar ropermodel is ook mogelijk.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-21 15:25 



 
Profiel   

ElCid schreef
superpony schreef
Dan moet je ElCid even een pb sturen. Zij maakt ze op maat en naar wens. Scheelt niks qua kosten.


Op maat inderdaad, van topkwaliteit mohair of Alpaca. De mohair kan dan ook nog in een kleur/ kleurcombinatie naar wens. Zonder leertje is geen probleem.

Deze zijn in recht model maar ropermodel is ook mogelijk.
[ [url=m/jCOogw.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GO8kPY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bovenste vind ik heel mooi. Is dat wel mohair? Dat lijkt meer een soort katoen.

Enne, is bij zulke singels een stukje ter bescherming van de huid achter de gesp altijd nodig of valt dat wel mee? Ik heb alleen ervaring met singels die al zo'n stukje hebben aan de singel vast.
En ervaring met koordsingels voor springzadels (paarden vinden dat toch vaak fijn, ook al zijn ze best wel uit de mode in het Engelse wereldje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:25 



 
Profiel   

germie schreef
Enne, is bij zulke singels een stukje ter bescherming van de huid achter de gesp altijd nodig of valt dat wel mee? Ik heb alleen ervaring met singels die al zo'n stukje hebben aan de singel vast.
En ervaring met koordsingels voor springzadels (paarden vinden dat toch vaak fijn, ook al zijn ze best wel uit de mode in het Engelse wereldje).


Die (cinch guards) maakt ElCid ook :D
Nodig is het niet, in elk geval (lang) niet bij elk paard. Die van ons reageert vooral in de koude/natte periode wat gevoeliger, en dan gebruik ik ze. In de zomerperiode is zonder geen probleem.
Ik vind het nog altijd raar dat die koordsingels "uit" zijn, dat waren heel fijne singels, ook wal waren die van katoen en niet van mohair.
Overigens heb ik naast een mohair ook een alpaca singel en die laatste voelt nog iets zachter aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:42 



 
Profiel   

Ik heb ze nooit. Maar ik hou mn hand erachter als ik de singel vast maak. Doorgaans hebben onze quarters weinig haar, zeker daar. Maar ik singel ook nooit strak. Maak de singel vast en dat is het wel.

Mijn man doet altijd rek en strek oefeningen voor hij opstapt. Ik zit dan al. Maar als hij voor mij zadelt, doet ie dat ook.

?Waarom zou ElCid foto's plaatsen van katoenen singels en dan erbij zetten dat ze van Mohair of alpaca maakt? Niet dat katoen slecht zou zijn...........

@Sandra_H, Maar dat.......Vroeger zaten die witte katoenen koord dingen aan je zadel en die werden gelijk weggesmeten. Nog erger, voor zo een neopreen onding.

Voor de shet hebben we altijd een katoenen gehad. Zoveel keus was er ook niet in die lengte, maar altijd prima geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 15:58 



 
Profiel   

Die onderste lijkt veel wolliger, dus vandaar. Persoonlijk vind ik de bovenste mooier, maar dat is ook door de kleurcombinatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:02 



 
Profiel   

Het is allebei mohair en tja, smaken verschillen. De persoon die de onderste heeft laten maken vond dat mooier. De koorden van de onderste zijn dikker en lijken daardoor wolliger maar het is exact hetzelfde materiaal.

Alpaca is ook heel fijn maar meestal alleen in naturel kleuren te vinden.

Cinch guards zijn soms handig; ik gebruik ze soms wel en soms niet. De gespen van de singels zijn zodanig afgerond en glad dat het geen enkel probleem is als ze op de huid komen maar er zullen altijd paarden ( en ruiters) zijn die cinch guards wel fijn vinden.

Wij gebruiken niks anders dan mohair of alpaca. Niks beter dan een natuurproduct; onder de zadels ook alleen maar echte schapenvacht en wollen blankets. Neopreen en fleece vind ik echt drama.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen