Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Fenders inkorten

 
Profiel   

Ik heb een ouder western zadel waar mijn dochtertje fijn in zit en die ook goed op haar pony past, alleen de fenders zijn te lang, zelfs op de kortste stand.
Enig idee of deze ingekort kunnen worden en waar ik dat kan laten doen?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 11:58 



 
Profiel   

Elke (western)zadelmaker moet dat kunnen. Hoe het resultaat er naderhand uit ziet is wel afhankelijk van hoevéél er af moet, of er tooling op zit en of er een riem aan de achterkant van de fender langs loopt.
Gezien bovenstaande zou ik persoonlijk er voor kiezen om een paar jeugdfenders te kopen en deze te installeren en de originele te laten zoals ze zijn.
Áls je het zadel ooit zou willen verkopen dan is de waarde vrijwel nul met die vermaakte fenders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 09:18 



 
Profiel   

Bedankt :) weet je toevallig waar ze jeugd fenders verkopen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 12:45 



 
Profiel   

In NL zul je ze niet vaak zien. Probeer de Duitse Ebay eens of anders Amerika.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:02 



 
Profiel   

Wij hebben op de manege buddy's voor de jongste kids. Ligt er een beetje aan wat je dochter wil, als je echt gaat trainen is het niet zo fijn. Maar voor gewoon een rondje rijden prima :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:07 



 
Profiel   

https://www.ebay.com/itm/324171395604?h ... 3229292707
https://www.ebay.com/itm/274291240346?h ... SwqkxeWsED

@happy: die dingen zitten vaak helemaal niet lekker c.q. liggen op de verkeerde plek en ze schuren het zadelleer kapot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:08 



 
Profiel   

Hoe oud en hoelang is je dochtertje nu?

Mijn zoon reed op een klein western zadeltje op de shet. Daarna een tussen maatje, maar die was qua kwaliteit niet fijn.
Hij reed ook op mijn ruin en paste toen ook niet in de beugels van mijn zadel.

Bij mijn zadel kon ik de fenders nog iets door draaien en hebben we gaten bij geboord en de kleine beugels eraan gehangen.
Maar veel moeite voor korte tijd, want al best snel konden ze steeds iets langer. Hij was 9 toen hij op mijn ruin begon en zelf wel klein.

Maar als ze 2jr niet lekker zitten, lijkt dat al snel heel lang natuurlijk.

Ik zou dan even afwegen of een tijdelijk zadel aanschaffen niet makkelijker is? Kan je altijd weer verkopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:14 



 
Profiel   

Ik heb korte fenders van edix besteld. Ben benieuwd hoe kort ze zijn. Ik heb ook eens fenders in laten korten maar toen was ik hetzelfde kwijt als waar ik ze nu voor gekocht heb en dat was niet echt heel mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:43 



 
Profiel   

Ze is 6 jaar en “ rijd “ 1a 2 x per week , ze is aardig lang voor haar leeftijd en mijn oude zadel is 14” die heeft een diepe zit; barrel zadel en ze zit daar beter in als in het veelzijdigheid/ dressuur zadeltje wat van haar zelf is
Het oude zadel ligt er maar want ik heb zelf een ander barrel zadel 15” die me comfortabeler zit.
Dus als ze hem kan gebruiken is dat beter als dat die maar ligt te verstoffen
Alleen de fenders zijn dus te lang en ze begint nu mee draven en met leren lichtrijden is dat niet handig

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:46 



 
Profiel   

Happy16 schreef
Wij hebben op de manege buddy's voor de jongste kids. Ligt er een beetje aan wat je dochter wil, als je echt gaat trainen is het niet zo fijn. Maar voor gewoon een rondje rijden prima :)
[ [url=m/1X7Aoa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor rondje zitten zjjn die idd wel fijn
Maar met draven glijden ze vaak en maken herrie als ze beugel verliezen vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:47 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
https://www.ebay.com/itm/324171395604?h ... 3229292707
https://www.ebay.com/itm/274291240346?h ... SwqkxeWsED

@happy: die dingen zitten vaak helemaal niet lekker c.q. liggen op de verkeerde plek en ze schuren het zadelleer kapot.



Ohh handig
Ja deze zocht ik
Bedankt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:48 



 
Profiel   

Als simpel alternatief kun je er ook tijdelijk engelse beugelriemen aan hangen, desnoods met een korfje om de beugels voor de veiligheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:49 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Als simpel alternatief kun je er ook tijdelijk engelse beugelriemen aan hangen, desnoods met een korfje om de beugels voor de veiligheid.


Oh handig thanks
Daar heb ik helemaal niet aan gedacht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 13:50 



 
Profiel   

Sassy4barrel schreef
Ze is 6 jaar en “ rijd “ 1a 2 x per week , ze is aardig lang voor haar leeftijd en mijn oude zadel is 14” die heeft een diepe zit; barrel zadel en ze zit daar beter in als in het veelzijdigheid/ dressuur zadeltje wat van haar zelf is
Het oude zadel ligt er maar want ik heb zelf een ander barrel zadel 15” die me comfortabeler zit.
Dus als ze hem kan gebruiken is dat beter als dat die maar ligt te verstoffen
Alleen de fenders zijn dus te lang en ze begint nu mee draven en met leren lichtrijden is dat niet handig


Dan zou ik voor nieuwe fenders gaan en deze als reserve bewaren. Je weet niet hoe ze ontwikkelen en uitgroeien die kids, maar kan snel gaan.

Je kan ook kleinere beugels eraan doen. Aan het shet zadel zaten kleine beugels. Later heb ik daarvoor iets bredere beugeltjes besteld, maar die waren nog wel iets minder hoog, dus scheelt ook in afstand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 14:05 



 
Profiel   

superpony schreef
Sassy4barrel schreef
Ze is 6 jaar en “ rijd “ 1a 2 x per week , ze is aardig lang voor haar leeftijd en mijn oude zadel is 14” die heeft een diepe zit; barrel zadel en ze zit daar beter in als in het veelzijdigheid/ dressuur zadeltje wat van haar zelf is
Het oude zadel ligt er maar want ik heb zelf een ander barrel zadel 15” die me comfortabeler zit.
Dus als ze hem kan gebruiken is dat beter als dat die maar ligt te verstoffen
Alleen de fenders zijn dus te lang en ze begint nu mee draven en met leren lichtrijden is dat niet handig


Dan zou ik voor nieuwe fenders gaan en deze als reserve bewaren. Je weet niet hoe ze ontwikkelen en uitgroeien die kids, maar kan snel gaan.

Je kan ook kleinere beugels eraan doen. Aan het shet zadel zaten kleine beugels. Later heb ik daarvoor iets bredere beugeltjes besteld, maar die waren nog wel iets minder hoog, dus scheelt ook in afstand.


[ img ]

Ik heb deze , ook kleinere maat ( heb zelf kleine voeten en vond dat fijner) die passen haar redelijk goed maar ik zag dat ze deze nog kleiner verkopen en ook in roze (haar lievelingskleur :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 14:14 



 
Profiel   

Maar dan plaats je toch daar een foto van? haha

*zoekt nu roze beugels*

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:44 



 
Profiel   

superpony schreef
Maar dan plaats je toch daar een foto van? haha

*zoekt nu roze beugels*


[ img ]

Deze bedoelde ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:46 



 
Profiel   

Leuk! Ik ben wel heel erg benieuwd naar het totaal plaatje. Ik heb een zoon, dus dat is toch anders, hahaha

Ik weet alleen niet of ik dat stroeve zooltje fijn vindt. Ik heb altijd gewoon leer en dat is nieuw ook nooit fijn, maar staat daarna naar mn voeten.

En ik wissel wel zadels met mijn man???? hahahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 16:57 



 
Profiel   

superpony schreef
Leuk! Ik ben wel heel erg benieuwd naar het totaal plaatje. Ik heb een zoon, dus dat is toch anders, hahaha

Ik weet alleen niet of ik dat stroeve zooltje fijn vindt. Ik heb altijd gewoon leer en dat is nieuw ook nooit fijn, maar staat daarna naar mn voeten.

En ik wissel wel zadels met mijn man???? hahahaha.



Ik zal een foto maken zodra alles klaar en compleet is :D
Die beugels heb ik eigenlijk gekocht zodat ik de beugels niet verlies tijdens barrel race maar ik heb ze zelf niet in het roze :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 18:37 



 
Profiel   

Sassy4barrel schreef
superpony schreef
Leuk! Ik ben wel heel erg benieuwd naar het totaal plaatje. Ik heb een zoon, dus dat is toch anders, hahaha

Ik weet alleen niet of ik dat stroeve zooltje fijn vindt. Ik heb altijd gewoon leer en dat is nieuw ook nooit fijn, maar staat daarna naar mn voeten.

En ik wissel wel zadels met mijn man???? hahahaha.



Ik zal een foto maken zodra alles klaar en compleet is :D
Die beugels heb ik eigenlijk gekocht zodat ik de beugels niet verlies tijdens barrel race maar ik heb ze zelf niet in het roze :D


Ik geef meteen toe dat ik van barrel racen echt 0,0 verstand heb. Ik snap wat de bedoeling is, maar nooit in een barrel zadel gezeten of gevoeld hoe het barrel racen is.

Maar snap dat de tack erop aangepast is en je voorkeuren hebt wat fijn is.

Ik dacht wel dat de zadels en seats vaak kleiner zijn? of is dat het zadel dat je voor je dochtertje nu over hebt ook?

Nu moet je ook gewoon alles in het roze en dan samen gaan trainen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 00:34 



 
Profiel   

De zit maten zijn hetzelfde maar het zadel heeft wel een diepere zit en een “ bear trap “ waardoor die idd krapper valt qua maat :)
En het is een round skirt / kort zadel en een heel licht gewicht zadel vandaar dat het op haar pony past

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 07:25 



 
Profiel   

De edix fenders zijn mooi kort, kom er alleen achter dat ik geen andere fenders aan mijn zadel kan maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 11:36 



 
Profiel   

Waarom niet ??

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 11:55 



 
Profiel   

Dat vraag ik me ook af. Meestal is het wel even rommelen, maar kun je ze gewoon er af trekken zeg maar.

Wat ik niet begrijp is waarom fenders bij ebay zo goedkoop zijn en je hier de hoofdprijs betaalt, als je ze al kunt krijgen. Of zijn er wel goedkopere fenders in de EU te koop? Bij bij die van Ebay krijg je toch nog importkosten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 13:17 



 
Profiel   

Amerika is gewoon met western spul véél goedkoper. Hier betaal je voor alles de hoofdprijs. En er komt idd nog transport/import/BTW bij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 13:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen