Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Fenders inkorten

 
Profiel   

DubbelFun schreef
Waarom niet ??


Hoe zou jij het doen dan?

Ik hoef mn fenders niet te veranderen, maar ga wel 1 zadel verkopen, omdat ik niet aan de fenders kan wennen.

Maar ik vind het ook teveel gedoe om dat te wisselen. Eruit trekken lukt me vast nog wel, maar andere ertussen krijgen en dan beetje dus dik, goed leer, nou nee, dat wordt echt mega ruzie en een zadel als stuiterbal door de schuur denk ik.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:26 



 
Profiel   

Er weer tussen drukken kan met een schoenlepel o.i.d. vanaf de wol kant zeg maar. Van binnenuit. Dan stuur je de fender wat. En als je dan het leer weer kunt pakken met de vingers, dan is het een kwestie van trekken en nog iets schuiven. Kost wel wat kracht, maar is wel te doen.

En als je het echt wilt, dan kun je het natuurlijk ook laten doen lijkt mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 12:46 



 
Profiel   

J_E schreef
De edix fenders zijn mooi kort, kom er alleen achter dat ik geen andere fenders aan mijn zadel kan maken

@superpony: de Edix kan een specifiek zadel zijn waar het net even anders werkt als bij een standaard westernzadel, vandaar mijn vraag :)

Normaliter kun je er prima bij als je de schroef op de seatjockey iets losser maakt. Bij goedkopere zadels kán dit ook gespijkerd zitten en dan is de truc met een schoenlepel een handige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 13:05 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
J_E schreef
De edix fenders zijn mooi kort, kom er alleen achter dat ik geen andere fenders aan mijn zadel kan maken

@superpony: de Edix kan een specifiek zadel zijn waar het net even anders werkt als bij een standaard westernzadel, vandaar mijn vraag :)

Normaliter kun je er prima bij als je de schroef op de seatjockey iets losser maakt. Bij goedkopere zadels kán dit ook gespijkerd zitten en dan is de truc met een schoenlepel een handige.


Ow, ja, die zadels heb ik wel gezien. Zal anders zijn. Maar dacht dat ze daarvan een losse fender aan een "gewoon" western zadel wilde maken.

Ik ga niks veranderen en als..........dan mag iemand anders het doen. Denk dat mijn man het wel zelf zou kunnen en ik dan gewoon niet kijk. Ik kan niet tegen gepriegel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 13:08 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Waarom niet ??


Ze zitten om de boom en ik heb een speciaal sleuteltje nodig om de zitting er af te halen. Al lijkt het of ook dat dan nog steeds vast zit. Heb alles los gehad wat los wil. Ik zou de fender er af kunnen trekken, maar dan krijg ik er nooit meer wat aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 09:04 



 
Profiel   

Dat is idd wel een héél ander systeem... kan de verkoper/fabrikant je niet verder helpen ??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 09:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen