Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bellboots

 
Profiel   

Hai :)

Ik heb sinds kort een haflingermerrie welke western gereden wordt. Van de boots heeft ze maat L dus ik kocht ook bellboots van professionals choice in maat L.
Veel te klein, klittenband gaat niet normaal dicht en ze heeft toch echt geen grote voeten of groffe benen.

Iemand enig welk merk wat groter valt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 16:42 



 
Profiel   

De professionals choice bell boots gaan tot maat xxxl :-) wellicht maatje groter proberen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 17:22 



 
Profiel   

Kitty_ schreef
De professionals choice bell boots gaan tot maat xxxl :-) wellicht maatje groter proberen?


Maar worden ze dan ook niet veel 'langer' qua lengte zijn ze goed maar qua omvang dus niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 17:48 



 
Profiel   

Waarom niet gewoon geen bellboots? Wij gebruikten ze (voor onze QH, heeft ook maat L) tijdens het rijden alleen toen we reining reden, al was dat ook niet eens persee nodig. Inmiddels alleen nog tijdens het longeren omdat ie dan nog wel eens jolig en niet al te handig uit de hoek kan komen.

Maar anders: al springschoenen van niet-western merken geprobeerd? Die zullen allicht wat anders vallen, zijn er in meer soorten/maten en die heb je tegenwoordig ook in "no turn".

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 07:02 



 
Profiel   

Sandra_H schreef
Waarom niet gewoon geen bellboots? Wij gebruikten ze (voor onze QH, heeft ook maat L) tijdens het rijden alleen toen we reining reden, al was dat ook niet eens persee nodig. Inmiddels alleen nog tijdens het longeren omdat ie dan nog wel eens jolig en niet al te handig uit de hoek kan komen.

Maar anders: al springschoenen van niet-western merken geprobeerd? Die zullen allicht wat anders vallen, zijn er in meer soorten/maten en die heb je tegenwoordig ook in "no turn".

Omdat ze ze helaas echt nodig is. Gebruik zelf liever inderdaad niets maar helaas. Ik zal dan inderdaad eens kijken naar 'gewone' springschoenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 11:04 



 
Profiel   

Prof choice valt klein. Probeer eens een ander merk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 11:48 



 
Profiel   

MelissaV schreef
Prof choice valt klein. Probeer eens een ander merk.

Ah vandaar. Dan probeer ik gewoon de classic equine in L wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:12 



 
Profiel   

Ik gebruik altijd gewone rubberen springschoenen. Bellboots is ook mijn ervaring dat die klein vallen. Mijn haf, en Paint overigens ook kunnen beide met maat M springschoenen, waar ik bij bellboots wel XL nodig ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-21 12:22 



 
Profiel   

Kimberley_ schreef
Sandra_H schreef
Waarom niet gewoon geen bellboots? Wij gebruikten ze (voor onze QH, heeft ook maat L) tijdens het rijden alleen toen we reining reden, al was dat ook niet eens persee nodig. Inmiddels alleen nog tijdens het longeren omdat ie dan nog wel eens jolig en niet al te handig uit de hoek kan komen.

Maar anders: al springschoenen van niet-western merken geprobeerd? Die zullen allicht wat anders vallen, zijn er in meer soorten/maten en die heb je tegenwoordig ook in "no turn".

Omdat ze ze helaas echt nodig is. Gebruik zelf liever inderdaad niets maar helaas. Ik zal dan inderdaad eens kijken naar 'gewone' springschoenen.


Waarom heeft ze die nodig? Bij normaal werk en training zou je paard geen bell boots nodig moeten hebben, als ze goed loopt en goed bekapt wordt etc.

Bell boots die breder zijn, worden vaak ook wat langer/hoger hoe je het wil noemen.

Maar maakt echt niet uit van welk merk ze zijn. De pc's passen vaak bij de beenbeschermers bijvoorbeeld, dus daarom kiezen mensen een set.

Maar gewoon zwarte van elk merk is prima. Dan kan je nog kiezen voor wel of niet no turn. Daar staan de voorgevormde in western shops wel om bekend, maar dat heb je nu in elke gewone ruiter winkel ook te koop.
Goede pasvorm en maat is lastig soms en daarom kunnen ze behoorlijk slijten. Had zelf altijd graag met ene zachte rand en heb een wat duurdere set met schapenwol. Maar doe ze niet standaard om en ook niet voor de fun.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-21 15:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen