Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Western singel die de rug lift

 
Profiel   

Hallo allemaal ,
Ik ben op zoek naar een singel die de rug en / buik iets liften. In de dressuur heb je wel zulke "corrigerende" singels alleen ben ik ze in de western vorm nog niet tegen gekomen. Wie kan mij helpen !!!! :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 21:59 



 
Profiel   

Goh daar kan ik me niks bij voorstellen, heb je een link daar de dressuur variant?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:01 



 
Profiel   

troi schreef
Goh daar kan ik me niks bij voorstellen, heb je een link daar de dressuur variant?


Nee die heb ik niet ik heb ook geen idee hoe die er uit zien hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:09 



 
Profiel   

Voor ruglifts moeten spieren eerst warm zijn, dat zijn ze niet bij het opzadelen. Maakt dit of een verkooppraatje of ivm langdurige liften op koude spieren ronduit onverstandig om op je paard te gebruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-21 22:25 



 
Profiel   

Ik snap ook niet hoe dat kan liften, het enige wat een singel kan doen is het zadel harder aansnoeren om de rug en dus een nog strakkere band om de rug leggen. Dat lift toch niks?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:23 



 
Profiel   

Het enige dat ik kan bedenken is dat het wat te maken kan hebben met de manier waarop je een "schoftlift" kan krijgen door een drukpunt.
Maar het lijkt me niet erg prettig voor het paard om dat "af te dwingen" met een singel. Plus dat naar mijn weten dat drukpunt niet op dezelfde locatie zit voor alle paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:28 



 
Profiel   

Niet aan beginnen, gewoon met een instructeur kijken hoe je je paard beter rond en ontspannen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:39 



 
Profiel   

Mijn paard heeft net 4 maanden stil gestaan door een rug blessure die veroorzaakt werd door een te ontspannen rug spier. Met een singel die van onder iets meer druk geeft waardoor jij zijn buik millimeters lift geeft dat kinder kan ook een terugval.
Tuurlijk is het vooral trainings technische snap ik zelf ook wel maar alle beetjes helpen die zijn rug automatisch al een beetje liften . Ohja zadel past gewoon goed voordat iemand daar een opmerken over plaatst

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:46 



 
Profiel   

De rug liften doe je nog altijd met je been hulpen. Er bestaan daar helemaal geen singels voor.
En een blessure door een te ontspannen rug spier??????? Vind het bijna lachwekkend wat ik hier lees! Nog nooit van gehoord. Door de rug te liften gaan de rug spieren juist langer worden en de buikspieren strakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:49 



 
Profiel   

Popstra schreef
De rug liften doe je nog altijd met je been hulpen. Er bestaan daar helemaal geen singels voor.
En een blessure door een te ontspannen rug spier??????? Vind het bijna lachwekkend wat ik hier lees! Nog nooit van gehoord. Door de rug te liften gaan de rug spieren juist langer worden en de buikspieren strakker.



Nogal triest dat je hier om moet lachen.... volgens mij vraag ik niet om dit soort opmerkingen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:52 



 
Profiel   

Ik vind het nogal triest ( vooral voor je paard) dat je überhaupt zulke hulpmiddelen bedenkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:53 



 
Profiel   

Popstra schreef
De rug liften doe je nog altijd met je been hulpen. Er bestaan daar helemaal geen singels voor.
En een blessure door een te ontspannen rug spier??????? Vind het bijna lachwekkend wat ik hier lees! Nog nooit van gehoord. Door de rug te liften gaan de rug spieren juist langer worden en de buikspieren strakker.

Nou dit ja. Voor de dressuur bestaat dat ook niet als een singel het enige dat ik mij kan bedenken wat je bedoelt is dit; http://www.shhp.nl/diensten/equiband/

dat is geen singel maar een dekje met banden.

Als je de rugspieren wil trainen ga je op de juiste manier trainen en longeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:57 



 
Profiel   

Ga dan longeren met de pessoa. Dan vraag je de achterhand eronder en zal de rug gelift worden. Maar doe dit ism een instructeur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 08:58 



 
Profiel   

Ik denk dat dit is wat ts bedoeld.

[ img ]

https://www.bitmagazine.nl/medisch/onde ... raf/79905/

Zelf rij ik Engels. Dit nog nooit voor westen voorbij zien komen.
Maar je kunt het ook zelf maken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:00 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Ik denk dat dit is wat ts bedoeld.

[ [url=m/oE5naa.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.bitmagazine.nl/medisch/onde ... raf/79905/

Zelf rij ik Engels. Dit nog nooit voor westen voorbij zien komen.
Maar je kunt het ook zelf maken?



Dankjewel voor de tip ik ga dit eens proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:10 



 
Profiel   

LuckyLuna schreef
Ik denk dat dit is wat ts bedoeld.

[ [url=m/oE5naa.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.bitmagazine.nl/medisch/onde ... raf/79905/

Zelf rij ik Engels. Dit nog nooit voor westen voorbij zien komen.
Maar je kunt het ook zelf maken?


Zo één heb ik eens gemaakt voor n vriendin. Zij is er wel tevreden over geloof ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:21 



 
Profiel   

Spenk schreef
Popstra schreef
De rug liften doe je nog altijd met je been hulpen. Er bestaan daar helemaal geen singels voor.
En een blessure door een te ontspannen rug spier??????? Vind het bijna lachwekkend wat ik hier lees! Nog nooit van gehoord. Door de rug te liften gaan de rug spieren juist langer worden en de buikspieren strakker.

Nou dit ja. Voor de dressuur bestaat dat ook niet als een singel het enige dat ik mij kan bedenken wat je bedoelt is dit; http://www.shhp.nl/diensten/equiband/

dat is geen singel maar een dekje met banden.

Als je de rugspieren wil trainen ga je op de juiste manier trainen en longeren.


Hoop geld voor een dekje met dekensingels :=
Ik longeer met een elastische band achter de billen langs en ik zie een duidelijke verandering van de lichaamshouding in beweging (ook wanneer ik hem een keer niet gebruik ten opzichte van voor dat ik er mee begon)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:23 



 
Profiel   

Gewoon met elastische bandages kan ook (zijn die dingen ook nog ergens goed voor). Google maar eens op de miracle wrap van Linda Tellington Jones.

Een singel die de rug lift snap ik ook niet. Een singel moet niks anders doen dan een zadel bovenop houden, verder moet zo'n ding vooral nergens in de weg zitten en al helemaal geen druk geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:28 



 
Profiel   

Vroeger knoopten wij een bandage achter langs. Kost niets en is makkelijk uit te proberen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-21 09:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen