Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welke singelmaat nu?!

 
Profiel   

Hoihoi mede bokkers :P

Toen ik mijn pony Vita kocht zat er een zadel bij wat alles behalve past.
Inmiddels een nieuwe aangeschaft die eerst bekeken moet worden door zadelmaker voordat ik hier fanatiek mee aan de slag kan (Wintec boom rood)

Maar nu wil ik de Cashel Soft Saddle G2 kopen en loop ik tegen de singelmaten aan.

Vita heeft bij haar zadels op dit moment een 120 cm singel, maar deze is vrij ruim.

Mijn vraagje is; welke maat western singel heeft een paard als het normaliter een maatje 110cm zou dragen?

Ik hoor het super graag!!!

Liefs,
Vita en ik :j :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 13:49 



 
Profiel   

Deze vraag krijgt waarschijnlijk meer antwoorden op het western gedeelte van het forum:

HAR -> WN-TR

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-21 19:18 



 
Profiel   

Alles in de western gaat per inch, dus even delen door 2.54. Die 120 zal voor een vzh-singel zijn neem ik aan, en westernsingels zijn korter, dus dat moet je even 'gokken', of even kijken of je ergens een dressuursingel in de juiste maat hebt waarvan je de lengte dus kunt delen door een inch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-21 09:16 



 
Profiel   

Mijn paard heeft een 1.45m voor springen, een 75 cm voor dressuur en een 85cm voor western. Een kortere westernsingel past ook wel, maar dan komt ie te laag met de gesp zeg maar, het zadel kan er wel mee vastgemaakt worden. Misschien kun je dit omrekenen naar western?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 4 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen