Western hoofdstel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 10:05

Hoi bokkers,
Ik ben op zoek naar een one/two ear hoofdstel met keelriem!
Dit blijkt erg lastig te vinden, ik kon alleen een standaard hoofdstel vinden maar er mag van mij wel wat meer tooling, concho’s etc opzitten. Wie o wie kan mij helpen? Wie weet een leuke shop waar dit is? Ar horsetack ken ik al maar was benieuwd of er nog meer was.

Is er misschien een manier om een keelriem zelf vast te maken aan een one/two ear?

Popstra
Berichten: 13759
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:11

arthurs westernstore heeft zo enorm veel hoofdstelletjes. je zou ze even kunnen bellen of mailen of ze dat hebben

Loody
Berichten: 2622
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: @home

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 10:15

misschien zelf een keelriempje er bij doen van een ander hoofdstel? one/two ear hoofdstellen zijn inderdaad zonder keelriem.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 10:15

Loody schreef:
misschien zelf een keelriempje er bij doen van een ander hoofdstel? one/two ear hoofdstellen zijn inderdaad zonder keelriem.


Ja maar hoe maak ik die dan vast?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:03

One en two ear hoofdstellen hebben in principe geen keelriem. Omdat je die hoofdstellen gebruikt in combi met een shank is dat ook (meestal) niet nodig. Als je nog op trens rijdt raad ik je ook het gebruik van een one of two ear af. Je kan ze nl makkelijker verliezen mocht paard het hoofd schudden oid :D

Er zijn mensen die een veter oid als keelriem aan een one of two ear hoofdstel maken. Maar een dunne keelriem zal mss ook wel passen. Je haalt ze door het oog van je oortje waar deze aan het kopstuk vast zit.

Lyona

Berichten: 2012
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:18

Ik volg even mee, ben ook wel benieuwd. Voor mijn Haf heb ik ook een one ear hoofdstel, een normale met frontriem past ie niet. Hij heeft een breed hoofd zo maar zeggen :Y)
Maar hij zal hem kennende wel heel snel doorhebben hoe hij het hoofdstel afkrijgt...

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 11:20

Rina heeft helemaal gelijk !

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 12:06

Je kan gewoon losse oortjes bestellen als je bij een gewone hoofdstel de browband afhaalt schuif je daar de oortjes aan.

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:02

Ik heb de mijne (op maat) laten maken in Duitsland :)

Afbeelding
Afbeelding

amyz

Berichten: 6911
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 13:12

Tweedehandswesternspullen.nl (op fb heten ze ook zo) maakt die volgens mij ook.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 22:36

Gezien westernvraag verplaats ik deze.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 00:28

rina schreef:
One en two ear hoofdstellen hebben in principe geen keelriem. Omdat je die hoofdstellen gebruikt in combi met een shank is dat ook (meestal) niet nodig. Als je nog op trens rijdt raad ik je ook het gebruik van een one of two ear af. Je kan ze nl makkelijker verliezen mocht paard het hoofd schudden oid :D

Er zijn mensen die een veter oid als keelriem aan een one of two ear hoofdstel maken. Maar een dunne keelriem zal mss ook wel passen. Je haalt ze door het oog van je oortje waar deze aan het kopstuk vast zit.


Klopt, ik weet dat je ze makkelijker kan verliezen, vandaar de keel + kinriem. Mijn merrie past de meeste western frontriemen niet en sinds ik met een one ear rijd vind ze een hoofdstel met frontriem niet fijn zitten.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-23 00:30

NRJ schreef:
Ik heb de mijne (op maat) laten maken in Duitsland :)

[ [url=m/Q0iJxW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jh2C2t.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat ziet die er gaaf uit zegzoiets zoek ik dus. Bij wie heb je hem laten maken?

NRJ

Berichten: 1525
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 09:36

Snoppie schreef:
NRJ schreef:
Ik heb de mijne (op maat) laten maken in Duitsland :)

[ [url=m/Q0iJxW.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jh2C2t.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow wat ziet die er gaaf uit zegzoiets zoek ik dus. Bij wie heb je hem laten maken?


Bij Reitsport Kandern :) Mijn paard is een headshaker en heeft voorkeur voor niets van druk op neus/voorhoofd en ik ben hier heel tevreden over en nog belangrijker, zij ook <3

https://www.reitsport-kandern.com/

https://m.facebook.com/100064411493709/

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:00

Kan je voor de keelriem niet eventueel gewoon een simpele kopen? En dan bij een zadelmaker een groter passantje laten maken met een drukknoopje (dan krijg je gewoon zelfde idee qua bevestiging als dat NRJ heeft laten maken, alleen denk ik wel goedkoper omdat je niet alles op maat hoeft)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:25

Ik heb momenteel niets met keelriem op voorraad maar kan wel op maat maken.

Mijn pony is ook headshaker die frontriem niet fijn vind. En heeft inimini floppy oortjes dus regelmatig met hoofdstel op de borst beland :').

Ik heb 1 gekocht hoofdstel met idd zo'n dubbel passantje gemaakt als op die andere foto te zien is, maar dan tussen de oortjes bevestigd, dit zit bij hem iig beter omdat dit hoofdstel vrij stijf is, en ik vond het mooier, met kleinere gesp onder de kaak vast valt het ook minder op dat er nog een keelriem aan zit, oog gaat naar de rest van het hoofdstel.
Afbeelding

Mijn huidige trens hoofdstel voldoet qua looks verder aan niets wat je zoekt maar oortjes plus keelriem maak ik in principe op deze manier (ook volledig leer uiteraard) en kan net als frontriem ook met conchos maar ipv tooling en zilver passen schreeuwende regenboogjes beter bij ons dus daar was dit het resultaat van :P
Afbeelding

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:35


sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:24

@Elcid: ik weet van wie deze is :D

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:42

sevke schreef:
@Elcid: ik weet van wie deze is :D


Is er ook maar 1 van dus je zal het zeker zijn tegengekomen ;-)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101753
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:50

sevke schreef:
@Elcid: ik weet van wie deze is :D

Ik ken ook 1 paard hiermee. :D

ElCid

Berichten: 9229
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:45

Bellatrix schreef:
Ik ken ook 1 paard hiermee. :D


Het is heel knap dat het dier zo goed presteert!

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:47

idd!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101753
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Western hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 13:36

Het is ook nog eens een ontzettend lief paard.

Snoppie
Berichten: 207
Geregistreerd: 17-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 09:23

IcePrincess schreef:
Ik heb momenteel niets met keelriem op voorraad maar kan wel op maat maken.

Mijn pony is ook headshaker die frontriem niet fijn vind. En heeft inimini floppy oortjes dus regelmatig met hoofdstel op de borst beland :').

Ik heb 1 gekocht hoofdstel met idd zo'n dubbel passantje gemaakt als op die andere foto te zien is, maar dan tussen de oortjes bevestigd, dit zit bij hem iig beter omdat dit hoofdstel vrij stijf is, en ik vond het mooier, met kleinere gesp onder de kaak vast valt het ook minder op dat er nog een keelriem aan zit, oog gaat naar de rest van het hoofdstel.
[ [url=m/ikMz0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn huidige trens hoofdstel voldoet qua looks verder aan niets wat je zoekt maar oortjes plus keelriem maak ik in principe op deze manier (ook volledig leer uiteraard) en kan net als frontriem ook met conchos maar ipv tooling en zilver passen schreeuwende regenboogjes beter bij ons dus daar was dit het resultaat van :P
[ [url=m/tAhRre.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah super gaaf, ik heb al een hoofdstel in gedachte waar ik dan de keelriem bij zou willen. Is een zelfde soort hoofdstel als degene die jij hebt op de bovenste foto.

Vraag me alleen af of dit fijn aanvoelt voor je paard (dat metaal aan de zijkanten). Wat is jouw ervaring daarmee?

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:10

ElCid schreef:
[ [url=m/hcq8JQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Speciaal, ergonomisch, gemaakt voor een paard met een probleem in de nek maar natuurlijk ook leverbaar als gewone "one of two ear". Kan natuurlijk ook zonder kraaltjes en met gewone keelriem.
Gemaakt door https://www.facebook.com/Westernzadels/ ... e_internal


Ow, heb jij die gemaakt? Heb de oproep gelezen en daarna het resultaat. Mooie oplossing zo en fijn dat het werkt.