Westernboots, show die van jou!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:55

Oh die is echt heel tof!

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 18:15

Afbeelding

Mijn prachtige corrals. Maar ze staan hier in de kast te niksen dus ik ga ze toch maar verkopen.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 20:49

Ooh prachtig Jacky! :j

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:11

M_Jacky schreef:
[ [url=m/ynj2Kr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn prachtige corrals. Maar ze staan hier in de kast te niksen dus ik ga ze toch maar verkopen.


Welke maat en wat wil je ervoor hebben? O:) O:) O:)

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:37

Hoe moeten westernlaarzen eigenlijk zitten? Heb nu mijn favo Ariats binnen, maar er is veel ruimte om mijn hielen. Vooral aan de rechterkant :+ ? En moeten ze strak zitten bij de wreef van de voet? Hoe zit dat bij jullie wreef?

Ik heb het gevoel net als bij de meeste country outdoorlaarzen dat de voet en de kuiten een eigen leven leiden en het geen 1 geheel is. Het voelt ook niet alsof ik er mee kan rennen.

laura_estee

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:06

Goeie vraag wel eigenlijk, mijn Ariat’s zitten ook niet aangesloten bij de hiel. Zo’n beetje nergens eigenlijk haha, maar kan er wel prima op lopen en rennen (als ik dat zou willen :') )

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:37

Geen idee of ik ze ooit al had geplaatst maar heb de foto eindelijk weer gevonden :)

Afbeelding

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 14:45

Volgens mij moeten ze idd los zijn op de hakken. De hak van de schoen zelf is wel stevig, dus de hak van je voet komt omhoog bij lopen maar wordt wel netjes in plek gehouden waar hij terug valt op de goede plek. Als die hak strak zit kom je er niet in/uit zonder rits.

Wat ik verder begreep kwa strakte zou het moeten zijn dat je bij aantrekken de schoen met die lusjes op de zeikanten bovenaan moet aantrekken, anders zijn ze te los/groot. Je zou ze na inlopen ook zo bij de hak moeten kunnen pakken en uit moeten kunnen trekken. Hoewel bij mij 1 kant iets lastiger is omdat mijn wreef heel hoog is op 1 kant, de andere gaat echt super soepel.

Wel de disclaimer dat ik geen expert ben. Maar toen ik het opzocht had ik hem zo begrepen.

Moet zeggen dat na inlopen en wat wennen ik mijn Sendra's lekkerder vind zitten dan m'n sneakers :D .

laura_estee

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 15:20

Cambionn schreef:
Volgens mij moeten ze idd los zijn op de hakken. De hak van de schoen zelf is wel stevig, dus de hak van je voet komt omhoog bij lopen maar wordt wel netjes in plek gehouden waar hij terug valt op de goede plek. Als die hak strak zit kom je er niet in/uit zonder rits.

Wat ik verder begreep kwa strakte zou het moeten zijn dat je bij aantrekken de schoen met die lusjes op de zeikanten bovenaan moet aantrekken, anders zijn ze te los/groot. Je zou ze na inlopen ook zo bij de hak moeten kunnen pakken en uit moeten kunnen trekken. Hoewel bij mij 1 kant iets lastiger is omdat mijn wreef heel hoog is op 1 kant, de andere gaat echt super soepel.

Wel de disclaimer dat ik geen expert ben. Maar toen ik het opzocht had ik hem zo begrepen.

Moet zeggen dat na inlopen en wat wennen ik mijn Sendra's lekkerder vind zitten dan m'n sneakers :D .


Mooie uitleg over hoe ze zouden moeten zitten, thanks!

Wat je zegt over dat aan- en uittrekken dat komt bij mij wel overeen, bij mijn rechtervoet dan :P Mijn rechtervoet is een halve schoenmaat groter dan mijn linker én heeft een hogere wreef ook. Linker voet kan ik zonder de laars vast te houden aantrekken, rechts heb ik wel wat hulp nodig haha. Ik durf alleen geen halve maat kleiner te proberen, want ben bang dat mijn rechtervoet er dan niet meer in past

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 12:55

Cambionn schreef:
Volgens mij moeten ze idd los zijn op de hakken. De hak van de schoen zelf is wel stevig, dus de hak van je voet komt omhoog bij lopen maar wordt wel netjes in plek gehouden waar hij terug valt op de goede plek. Als die hak strak zit kom je er niet in/uit zonder rits.

Wat ik verder begreep kwa strakte zou het moeten zijn dat je bij aantrekken de schoen met die lusjes op de zeikanten bovenaan moet aantrekken, anders zijn ze te los/groot. Je zou ze na inlopen ook zo bij de hak moeten kunnen pakken en uit moeten kunnen trekken. Hoewel bij mij 1 kant iets lastiger is omdat mijn wreef heel hoog is op 1 kant, de andere gaat echt super soepel.

Wel de disclaimer dat ik geen expert ben. Maar toen ik het opzocht had ik hem zo begrepen.

Moet zeggen dat na inlopen en wat wennen ik mijn Sendra's lekkerder vind zitten dan m'n sneakers :D .


Dat laatste hoop ik ook ooit te zeggen!

Dank bokkers voor jullie uitleg. Dus om je hielen heen klopt het dat er best wat ruimte is. Maar doordat ik een lage wreef heb denk ik dat er daar te veel ruimte is. En dat ik een soort van constant moet "lopen te houden" (lope te houwu - sorry is dat Brabants) dat die laarzen aan mijn voeten blijven. Niet dat ze zo maar uit vallen, maar ik hoef niet veel moeite te doen om ze echt aan te trekken bij die lusjes zeg maar. Daarnaast zijn mijn voeten ook erg smal vooral bij de hielen.

Maar ze zijn zo mooi ;(

Afbeelding

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 15:44

Het klinkt eigenlijk alsof ze gewoon te breed en te hoog voor je zijn...

Cambionn

Berichten: 772
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 16:20

Klinkt mij ook alsof ze niet helemaal passen. Zeker met echt leer, wat iets oprekt en naar je voet gaat staan, zou er niet te veel ruimte moeten zijn. Ook niet een maat te klein, let wel, want dat loop je echt niet in gezien je lengte niet in kan lopen en leer over het algemeen niet zó ver rekt. Maar als ze zo los zitten als wat jij beschrijft is dat ook niet goed.

Mijn Sendra's zitten gewoon passend om de voeten en ondersteunen goed. Niet strak of los. Enkel de hak en enkel is losjes, maar stevig en passend genoeg om de voet bij het omhoog komen en terug vallen op de juiste plek/houding te houden. Ik kan mijn hak dus iets optillen in mijn schoen, maar de rest van de voet zeker niet. Ik kan dus ook gewoon lopen/rennen/springen/huppelen/etc zoals normaal.

Als de Ariat's je echt niet passen en je wel de juiste maat hebt (want maat zegt enkel wat over lengte, is namelijk de lengte van de schoen in paris points, waar enkel in bepaalde landen nog verschil zit in of ze binnenkant lengte of zoollengte meten), is een ander model of merk vrijwel de enige oplossing om écht passende schoenen te krijgen vrees ik.

Ze zijn wel mooi, ben ik met je eens. Vind ze idd wel hoog op de wreef voor de lengte, dus kan me indenken dat dat niet iedereen past.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:51

Ik kan 10 paar ariats passen en allen voelen ze anders aan. Ik heb al paar jaar de probabys en nu deze, zitten ook erg fijn, maar weer heel anders. Mijn hak zit ook wat losser maar niet vervelend

Afbeelding

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:07

Afbeelding
Ik heb mezelf ook een paar laarzen kado gegeven *D ze lopen echt super fijn

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:29

Mooi! maar zonde om er een broek overheen te doen.

laura_estee

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-12-21
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:15

Sjafrane schreef:
[ [url=m/U5trND.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb mezelf ook een paar laarzen kado gegeven *D ze lopen echt super fijn


Deze vind ik ook erg gaaf ja! <3

@DubbelFun
Ik draag mijn westernboots vrijwel nooit met broek eroverheen, maar lekker met skinny jeans :')

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:23

Dan komen deze boots zeker veel mooier uit :)

Mrs_Midnight

Berichten: 338
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:27

Cemlys ik ben ook fan van de probabies, maar moeilijk te vinden! Waar haal jij ze?

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:34

Mijn nieuwe ariat laarzen, waterdicht en zonder veel tierelantijnen. Eindelijk westernlaarzen die echt goed zitten!
Gekocht op horse event.Afbeelding

Ik heb ook mooie fatbaby's maar die zijn net een halve maat te groot en om te rijden net te kort.

Brittneyx

Berichten: 1843
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:47

dioni schreef:
Mijn nieuwe ariat laarzen, waterdicht en zonder veel tierelantijnen. Eindelijk westernlaarzen die echt goed zitten!
Gekocht op horse event.[ [url=m/Unz13z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb ook mooie fatbaby's maar die zijn net een halve maat te groot en om te rijden net te kort.


Ik heb dezelfde! Super tevreden van. *\o/*

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:21

Die vind je toch makkelijk op de site van Ariat zelf? Bv met black friday of in de solden vaak ook met mooie korting.

Waarom vind je je fatbaby’s te kort om te rijden? Zelf rij ik altijd met fatbaby’s en zou niet anders meer willen.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:33

NU zou ik ze van de site af durven kopen, maar eerder laarzen besteld waar ik niet in kom of die toch niet passen. Bij horse event stond een standje met western en outdoor laarzen dus gelijk maar de gelegenheid te baat genomen.
De fatbaby's blijven aan de onderkant van mijn fender hangen, heel irritant. Deze zijn net hoger.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:37

Mrs_Midnight schreef:
Cemlys ik ben ook fan van de probabies, maar moeilijk te vinden! Waar haal jij ze?

ik heb ze nog besteld bij agradi, volgens mij laatst nog in de aanbieding

Coentjuh

Berichten: 9846
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:04

@ Cambionn; Dank weer voor je visie en kennis. Je legt het goed uit! Ik denk inderdaad dat Ariat niet mijn merk is. Ariat Showbabys van paar jaar terug heb ik een paar maanden geprobeerd maar kon er niet mee overweg. Heel gaaf, maar te lomp/breed voor mijn smalle pootjes.

@ Cemlys; Dus jij hebt dezelfde als waar ik verliefd op ben en die ik helaas terug moet sturen! Fijn dat ze zou wel passen <3

blackstar

Berichten: 3189
Geregistreerd: 03-10-04

Re: Westernboots, show die van jou!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:46

Ik heb Ariat probaby’s en die zitten toch echt heel anders (en zeker niet beter) dan mijn “normale” Ariat’s. Bij de probaby loop ik mijn sokken uit en zijn net iets te kort. De andere zitten perfect en lopen heerlijk.