Airbag vest met western zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Airbag vest met western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-24 17:24

Al iets van 15 jaar heb ik een hitair vest.
Omdat dat vest al wat ouder is en te groot en erg zwaar is, besloot ik dat het tijd werd voor een nieuwe.
Met black Friday heb ik bij hypostore de safefit airbag vest van seaver gekocht. Pas toen hij hier waz bleek dat je het vest met een gesloten koord aan de stijgbeugel bevestiging moet vast maken/eroverheen schuiven. En dat kan natuurlijk niet met een western zadel.
Nou hoop ik dat er meer mensen die western rijden zijn die met een airbag vest rijden en hier een oplossing voor weten.
Misschien via een hondenriempje oid asn de fork, of met een clip aan een ring aan de voorkant (zo zit het nu met de hitair).
Ik kan alles ook terug sturen en dan weer een hitair vest kopen. Maar dan heb ik geen nieuw vest en ben een kapitaal aan verzendkosten kwijt vanuit Frankrijk.
Alle airbag vesten van hypostore hebben dezelfde bevestiging.
Ik heb de fabrikant ook al een mail gestuurd met mijn probleem.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Airbag vest met western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 11:18

Hi is het nu gelukt met het om de pommel vastmaken?

Tinka

Berichten: 3761
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: Airbag vest met western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-24 12:43

Ik heb een foto van de fabrikant gekregen, vast maken aan de knop. Alleen lijkt mij dat nog niet super veilig, als je voorover eraf valt kan het eraf slippen denk ik. Ik ga wel proberen het koord ook nog door de fork te halen oid.
Afbeelding

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Airbag vest met western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:38

Kun je die lus niet vervangen door een stevige dikke tiewrap die je zo strak aantrekt dat hij niet over de knop kan schieten maar wel ruimte geeft voor de musketon?

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 13:42

Naar voren vallen zou geen probleem moeten zijn want aan de achterkant is de knop breder. Naar achteren vallen zou ik eerder spannend vinden. Kun je niet gewoon een extra touwtje om de pommel knopen aan dat koort van de airbag? Dan zit dat ding muurvast en er hoeft 'maar' 30 kilo aan trekkracht aan te kunnen hangen geloof ik, dus het hoeft ook geen spectaculair spul te zijn waarmee je het knoopt. Alleen een goede knoop.

Je mag een airbag nooit aan de D ringen vastmaken. Die zijn niet geschikt voor die trekkracht. Dus ook niet met de hit air vesten. Ik heb er zelf zo een en daar staat dat nadrukkelijk bij in de beschrijving. Ze gaan eigenlijk allemaal om de stijgbeugel haken.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Airbag vest met western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 20:51