Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 60 van de 64 [ 1585 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Australisch stockzadel

 
Profiel   

Ik praat hier ook graag mee :)

Ik heb eigenlijk enkel ervaring met Engelse zadels, maar toen we anderhalf jaar geleden (eerder per toeval) een jonge quarter merrietje kochten, ben ik mijn horizonten wat gaan verbreden :) Momenteel staat de merrie nog bij een westernruiter om haar zadelmak te maken. Een volledige overstap naar western zie ik echter (nog?) niet zitten, dus was ik op zoek gegaan naar een soort van compromis. Eerst gedacht aan een endurancezadel, maar uiteindelijk toch bij een Australisch stockzadel beland. Toevallig had de man die onze merrie nu zadelmak maakt nog een ongebruikt stockzadel liggen met full quarter boom. Eens onze merrie goed onder de man is, kunnen we het passen en uittesten. Ik ben zo benieuwd :)

Maar eerst heeft het een grondige poetsbeurt nodig...

Omdat er zoveel goedkope, en kwalitatief minder goede zadels in omloop zijn, was ik benieuwd of dit er ook zo eentje is. Ik kan nergens een merk oid terugvinden, dat voorspelt al niet veel goeds. Of staat dat vaak ergens verstopt?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 11:20 



 
Profiel   

De meeste merken zijn zo trots op hun merk dat het veelal goed in het zicht staat :)
Vaak op een zweetblad of bijv. een metalen plaatje aan de achterkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 11:24 



 
Profiel   

Bij mijn Syd Hill staat het op het zweetblad, het onderste zweetblad, een ijzeren plaatje achter op de lepel en op de metalen haken die aan het zadel zitten voor b.v. voortuig o.i.d. Denk er om, er is veel bagger in omloop.............. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 11:42 



 
Profiel   

Nope, nergens. Het feit dat het een full quarter boom heeft doet me ook vermoeden dat het een commerciële variant is, gericht op de Amerikaanse markt. Nuja, de merrie heeft die maat gewoon nodig. Ben al blij dat er geen knop op staat :)

Verder voelt het wel stevig aan, is proper afgewerkt, leder lijkt me degelijk (alleen een beetje uitgedroogd) en het "kwakkelt" nergens. Het is niet te vergelijken met de bagger dressuurzadels die ik al in handen heb gehad, maar ja, ik kan dan ook niet vergelijken met een degelijk stockzadel, want dat heb ik nog nooit van dichtbij gezien.

Alleen de kussens zijn erg ongelijk en misschien zelfs wat bol. Als het zadel door de eerste passessie komt zal ik het opnieuw laten opvullen.

Na een snelle poetsbeurt:
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 12:40 



 
Profiel   

Bij een goede Stock kunnen de kussens met een haaknaald wat 'opgeschud' worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 12:53 



 
Profiel   

Zegt de kleur over de onderkant van t zadel iets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 20:37 



 
Profiel   

Nee helaas, alhoewel de Z.adelmarkt erg veel blauw heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 21:45 



 
Profiel   

Goeie tip DD, bedankt. Alleen, ik kan nergens een reflock slot vinden, hmm... Zitten die elders dan bij Engelse zadels? Want je kan het bovenste zweetblad natuurlijk niet zover optillen tov een Engels zadel omwille van de oren. Althans bij het mijne. Als ik zover mogelijk tast tussen de zweetbladen kom ik in het kussenkanaal uit.

Heb al vergeleken met de stockzadels van z.adelmarkt, daar lijkt het niet op. Gelukkig. Veranderen zij hun aanbod dikwijls?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 13:46 



 
Profiel   

Er zit geen opening, je moet gewoon met een haaknaald voorzichtig door de kussens prikken en de wol er onder wat ophutselen.
Hier een filmpje waar het wordt uitgelegd en voorgedaan
https://www.youtube.com/watch?v=rArUI1hTG4E
Overigens gebruikt hij een priem.

Dit kan dus alleen als je een echt wollen onderkant hebt !!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 14:23 



 
Profiel   

Oh haha, oeps. Ik probeer het eens, en dan maar hopen dat het echte wol is ☺

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-17 14:50 



 
Profiel   

Mijn lederen zadel is goedgekeurd :D

Het heeft een donkerrode onderkant en ik heb me al suf gezocht, ik vind nérgens een merk(naam) op het zadle. Dus dan maar besloten dat t merkloos is.
T is een zadel met de australische singelwerking (dressuur langs ene kant, met 1 ring langs de andere kant).

Daarom zet ik mijn Norton te koop, want ik zal het toch nooit meer nodig hebben.
http://www.bokt.nl/markt/ad/452714/synt ... rton-bruin

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-17 16:05 



 
Profiel   

Iemand hier doe toevallig nog een stockzadel weet te liggen ergens? Of evt western?

Momenteel rij ik met een thorrowgood t6 met een rode boom (wijd), 17,5 inch dressuur. Ik zoek dus iets in 17/17,5 inch (engelse maat) met een wijde boom. Iemand nog tips waar ik kan kijken?

Ik zoek niet iets voor een hoofdprijs, sterker nog, liever helemaal niet duur. Dat klinkt een beetje stom, maar ik wil het eigenlijk gewoon even uitproberen. Ik ben ooit van mijn paard gevallen, en krijg nu steeds meer last met rijden. Afgelopen zomer, in Canada, had ik het met het westernzadel niet, maar dat was ook een smaller paard.
Dus het mag een oud zadel zijn, de leerkwaliteit hoeft allemaal niet top, als hij qua pasvorm voor mijn merrie maar past.
Paard staat in regio Zwolle, ik heb momenteel geen combinatie beschikbaar om te reizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 12:01 



 
Profiel   

Weer even afstoffen.

Kwam net dit topic tegen en gezien ik op zoek ben naar een australian stockzadel (met fenders) leek het me handig hier ook even ervaringen te vragen.

Zag een prachtig zadel bij http://australischstockzadel.nl/ maar lijk geen reactie op mijn mail te krijgen. Ik heb inmiddels ook contact met de australische dealer maar blijf het wat eng vinden om zo'n gok te nemen.

Buiten Wintec en Bates is er hier in Nederland natuurlijk niks te koop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 15:09 



 
Profiel   

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat er geen 17,5 inch brede stockzadels waren, dus ik heb maar een westernzadel aangeschaft. Ik blijf wel rondkijken, en mocht ik er ooit eentje vinden, dan koop ik hem misschien wel, maar na jaren zoeken lijkt het er niet op dat het gaat lukken. Tenminste, niet voor mijn budget.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 15:13 



 
Profiel   

He wat jammer! Ik baal er ook echt van dat ze zo moeilijk in NL te krijgen zijn. Zat er wel even om te denken het e.e.a. te importeren maar er lijkt zo weinig vraag naar te zijn als ik dit topic zo teruglees. Echt jammer :(

Ik heb op zich een redelijk ruim budget. De wintec of bates is ook zeker een optie... Heb laatst op de Bates gezeten die bij Country Mill ligt (of toen in elk geval) en die zit goddelijk... <3

Maar shop graag eerst even rond voor ik wat koop want de stockzadels uit Australië zijn toch beduidend mooier. Maar oké, pasvorm is het belangrijkste natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 15:16 



 
Profiel   

Soms zie je ook wel een Syd Hill langs komen. Dan weet je iig dat je een goed merk hebt.
Bij de oosterburen staan ze regelmatig op Ebay
https://www.ebay.de/sch/Reit-Fahrsport/ ... ill&_sop=2

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 15:17 



 
Profiel   

Die Syd Hill's lijken wel vrij smal of zie ik dat verkeerd?
Weet van mijn pony dat ze een medium/wide boommaat heeft +/- 32/33 cm
Iemand die meer info of ervaring heeft met de maten van Syd Hill?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 16:54 



 
Profiel   

Ik heb er een liggen, heeft op een brede tinker gelegen en op een Brabander. Zit als een huis. Mag weg omdat ik geen paard meer heb waar het oppast. Als er iemand interesse voor moest hebben, kan altijd in pb een foto sturen. Zadel ligt in Zoersel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 16:56 



 
Profiel   

Geen persoonlijke ervaring (als in zadel op paard gehad), maar nooit een Syd Hill kunnen vinden die breed genoeg leek na meten etc, dus ik heb er nooit eentje laten komen. Ik heb een Haflinger, en van origine zijn de zadels natuurlijk niet echt gemaakt voor die brede rassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 16:57 



 
Profiel   

Lunamoon, ik heb je een PB gestuurd.

Eilleen, nee dat viel me ook al op. Nu heb ik een gewoon warmbloed type dus het hoeft ook allemaal niet heel breed, maar ze is wel rondgeribt.

Ik zag net overigens wel een Syd Hill wide voorbij komen, maar die vond ik alsnog meer naar medium neigen als ik de maten zo zie: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-139-8189

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:11 



 
Profiel   

Syd Hill heeft 3 maten bomen
[ img ]

De maat staat ook op het label waar ook de zitmaat staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:14 



 
Profiel   

Ja ik heb ST ofzoiets gevonden, standaard meen ik
AM, en dat is?
En dus een wide, spreekt voor zich gok ik zo :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:18 



 
Profiel   

PinaKoala schreef
Lunamoon, ik heb je een PB gestuurd.

Eilleen, nee dat viel me ook al op. Nu heb ik een gewoon warmbloed type dus het hoeft ook allemaal niet heel breed, maar ze is wel rondgeribt.

Ik zag net overigens wel een Syd Hill wide voorbij komen, maar die vond ik alsnog meer naar medium neigen als ik de maten zo zie: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-139-8189


Volgens mij staat er ook bij dat de boommaat overeenkomt met een wintec medium (31-32), maar mijn Duits is niet zo fantastisch, haha. Maar zoiets gaat op de mijne van z'n lang zal z'n leven niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:18 



 
Profiel   

Mijn Syd Hill bushmaster Poley is boomw. 34 en te koop. Lag hier op een ouderwetse Gelderse. Helaas te lang voor onze huidige Friezen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:59 



 
Profiel   

linky schreef
Mijn Syd Hill bushmaster Poley is boomw. 34 en te koop. Lag hier op een ouderwetse Gelderse. Helaas te lang voor onze huidige Friezen. -O-

Vrees ook te lang voor een Haflinger dan. Is het een 18 inch?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 18:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 60 van de 64 [ 1585 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen