Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 58 van de 64 [ 1585 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 64  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Australisch stockzadel

 
Profiel   

Jouw broekmaat heeft niets te maken met de breedte die je paard nodig heeft :)
Als je nu een witte Wintec boom hebt moet je op zoek naar een brede boommaat. Bij een Syd Hill is dat de Wide. Maar dat geeft geen garantie dat die ook goed past !!
Om genoeg ruimte te hebben om zelf te zitten heb je een 17/18" nodig. Zit je graag wat krapper dan zou een 16/17" voldoende moeten zijn.

Ik heb ooit eens een 14,5" gehad met een broekmaat 40/42 en dat wat echt té krap. Ik paste er in, maar daar was ook alles mee gezegd ook :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 12:42 



 
Profiel   

Oh op die fiets! :)
Dan snap ik er ook meteen iets meer van. Maar worden deze zadels ook in Nederland aangeboden door een leverancier of niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 12:48 



 
Profiel   

Nee, helaas niet. Ze (Syd Hill's) staan nog wel eens op de Duitse Ebay. Ik had hem via Hue-Hott maar die doet niet meer in Stockzadels helaas.
Met jouw maat pas je best in een 16 inch, ik heb een 17 en die is me nu eigenlijk te groot en heb jeansmaat 31/36.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 12:51 



 
Profiel   

Ik wil je niet ontmoedigen maar heb mijn zoektocht destijds stopgezet omwille van de pasmaat en het kopen ervan. De echte aussi zadels zijn hier bijna niet te vinden, af en toe 2de hands maar meestal in het buitenland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 12:52 



 
Profiel   

Net even google laten zoeken op "Stocksattel" dan kom je gelijk op de duitse Ebay. Staan mooien op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 13:06 



 
Profiel   

Zal het is proberen! Mijn Duits is niet supergoed, maar een beetje kan ik nog wel. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 13:26 



 
Profiel   

De meesten hebben kamer AM en eentje STD (standaard). Volgens mij is AM niet de breedste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 13:32 



 
Profiel   

Nee, je moet Wide of Full Quarter hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-15 13:34 



 
Profiel   

Omdat een nieuw topic openen niet nodig is:

Al jaren droom ik ervan om een stok zadel te hebben voor mijn Haflinger. De horseman outfitter zat haar niet lekker en nu kan ik een syd Hill overnemen.
Maar wel een boommaat medium... dat gaat denk ik niet passen als mijn paard nu loopt met een wijde thorrowgood boom (de rode)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 11:44 



 
Profiel   

Ik vrees ook dat dat niet gaat passen.
Syd Hill's zie je al niet veel en de wijdere maten zijn helemaal schaars helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 11:58 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Ik vrees ook dat dat niet gaat passen.
Syd Hill's zie je al niet veel en de wijdere maten zijn helemaal schaars helaas.

Helaas wel. Een keer eentje gezien binnen budget, maar dat was dan weer een 16 inch, dus voor mij te groot.
Het vermaken van de boom is denk ik ook mission impossible?

Er staat ook een medium wide op marktplaats, maar die is dan weer 17,5 inch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 11:59 



 
Profiel   

Ik heb een wijde SH Bushmaster voor je te koop maar dat is een grote............... 18½ inch in Engelse maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 12:55 



 
Profiel   

linky schreef
Ik heb een wijde SH Bushmaster voor je te koop maar dat is een grote............... 18½ inch in Engelse maten.

Daar verzuip ik zelf in helaas. Heb al een keer een 18 inch geprobeerd. Maar met mijn maatje xs/32 vlieg ik alle kanten op en blijft er van mijn houding weinig meer over.
Ook wordt het voor mijn paardje helaas net wat te lang :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 12:56 



 
Profiel   

Een Australisch stocksaddle, de droom van iedere trackrider die op de breakers mogen zitten, wat een uitvinding _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-17 13:01 



 
Profiel   

Wintec heeft ook een stock model.

Ik heb daar eens op mogen zitten en dat zat niet verkeerd. Het is geen Syd Hill maar zeker we een goede 2e...vind ik dan.

Gister op de equitana op het model Endurance van wintec gezeten.
Deze lijkt een beetje op een stockzadel en zat ook niet verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 10:08 



 
Profiel   

Ik heb er ook nog 1 thuis hangen, zelf meegenomen uit Australie.
Het is volgens mij 16 inch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 11:30 



 
Profiel   

Het zal even moeten wachten. Deze zijn waarschijnlijk te smal...
Bovendien heb ik gister net een cursus in Canada gewonnen, dus ik 'moet' een ticket naar Canada kopen :') luxe probleem!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-17 14:22 



 
Profiel   

Dit topic even ophalen.

Ik heb hier thuis een synthetisch stockzadel liggen die nét enkele mm's te smal is voor mn merrie. Ik had gehoopt dat deze zou passen in afwachting tot ze conditiegewijs klaar is voor het aankopen van een definitief zadel (western of leren stockzadel).

Van westernzadel heeft ze bij de vorige eigenaar altijd een Full Quarter boom gehad.

Weet iemand of de synthetische stockzadels van Norton aan te passen zijn qua boom? Kan deze nog wat verbreed worden?
Ik wil nu nog geen definitief zadel kopen omdat noch zij, noch mijn bankrekening daar klaar voor zijn. Ik ben er ook nog niet uit of ik nou een western- of een stockzadel wil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 12:47 



 
Profiel   

Nee, de Nortons zijn niet aan te passen qua boommaat en ook de flocking in de kussens kun je niets aan doen zoals bij een Sydd Hill wel kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 13:19 



 
Profiel   

Best leuk dat mijn topic uit 2001 nog steeds actief is...zij het met een aantal tussenjaar. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-17 16:54 



 
Profiel   

DubbelDun schreef
Nee, de Nortons zijn niet aan te passen qua boommaat en ook de flocking in de kussens kun je niets aan doen zoals bij een Sydd Hill wel kan.



Ok, bedankt. Een oude kennis van me heeft geen paarden meer en doet haar leder stockzadel weg. ik mag het eens passen. t Zadel heeft op een haf gelegen dus wel grotere kans dat t past.
Als dat past, dan doe ik dat van Norton weg. Dat past echt maar op heel smalle paarden.

Cowgirl schreef
Best leuk dat mijn topic uit 2001 nog steeds actief is...zij het met een aantal tussenjaar. :D

Fijn, hé :D Ik heb hier al vaak komen herlezen :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-17 16:38 



 
Profiel   

Ik volg graag even mee.

Ik zie veel stock zadels voorbij komen. Maar eigenlijk altijn van dat merk van zadelmarkt.

Hoeveel echt goede hebben we in omloop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 09:09 



 
Profiel   

Niet heel veel, maar de meesten zijn er zo tevreden over dat die ze niet verkopen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 09:16 



 
Profiel   

Mijn Syd Hill Bushmaster Poley is te koop, wegens te lang voor mijn (te) korte merrie. |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 15:13 



 
Profiel   

linky schreef
Mijn Syd Hill Bushmaster Poley is te koop, wegens te lang voor mijn (te) korte merrie. |(



Welke boommaat zit erin, aub?


Ok, ik heb het zadel gaan ophalen :) Donderdag passen. Het heeft altijd op een (brede) Haf gelegen, dus ik hoop dat t past op mijn paint merrie.
de Norton stock was nét te smal dus.

Maar nu, die singels...??? Welke singel doe je daar aan? Er zit geen singel bij nl. Er zit aan de ene kant 2 singelstoten en aan de andere kant 1 stoot en 1 ring.
Hoe moet ik dat doen, singel enzo? degene van wie t zadel was zei dat ik een dressuur én westernsingel nodig heb?

Morgen zal ik foto's nemen :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-17 22:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 58 van de 64 [ 1585 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61 ... 64  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen