myler bit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 18:30

Een myler vraagje. Momenteel rijd ik mijn paard met (zie link) http://www.toklat.com/myler/mbits_features.html
dit bitje. Nu wilde ik weten of dit bit toegestaan is op wedstrijden. (Beginners) Gezien er zich openingen bevinden in de bitringen.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 20:32

Ik weet het eerlijk gezegt niet.. Die met die ogen mag niet, en ik vermoed deze ook niet.. maar ik twijfel wel een beetje.

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:21

I now, die met die ringen mag inderdaad niet maar of het hierboven genoemde bitje mag weet ik ook niet vandaar deze vraag. Ik ben namelijk van plan om mijn 3 jarige uit te brengen (in de toekomst ha...haa.ha) maar moet er 100% zeker van zijn dat dit mag op het bovengenoemde myler bitje.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:22

Het is zo l*llig als je erop gediskwalificeert wordt he ...

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:32

pagina wil ff niet openen voor mij, maar als het om een bit gaat met 'hooks', of dat nou 'westernhooks' (ogen in de ringen) zijn of 'english hooks'(gleuven in boven en onderkant bitring), dan mag het niet. Je kunt dan nl. je teugels vast zetten in de bitring en daarmee een hefboomwerking bewerkstelligen zoals bij een shankbit (wel erg handing als overgang tussen snaffel en bit, dus om te trainen best handig).

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:33

Ja, beter goed geinformeerd vooraf, toch......

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:34

Ze heeft die met die sleuven, Francis.. Maar daar zie ik nog geen westernteugel doorheen gaan als ik eerlijk ben... Maar ik snap het idee.

Ik heb er een met ogen en voor mijn oudere merrie is het een superbit. Voor mijn 4-jarige gebruik ik hem ook maar dan niet in de ogen.

Tja Kayenty dat wordt sparen voor een "gewone" comfort snaffle meid..

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:37

Ik weet dat deze bitjes wel in de engelse dressuur zijn toegestaan. Misschien kan ik deze wel eventueel ruilen voor 1tje zonder de sleuven. Ze zijn namelijk niet zo goedkoop.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:40

Klopt. Op Ebay (amerika dus) staat ze wel regelmatig voor betaalbare prijzen, even zoeken en wat geduld en dan heb je'm voor de helft van't geld wat je er hier in Nederland kwijt voor bent.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:41

Ik heb die van mij 2de hands gekocht van een bokker die er vanaf wou... net zo makkelijk.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 21:44

De comfort Snaffle is ook tegen de 100 euro in NL toch.
Ja ik weet dat je hem op ebay goedkoper kan kopen maar dit is een algemene vraag

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-06 21:49

Ik heb mijn myler ook op ebay gekocht . Die van mij komt uit Engeland heb er destijds 60 euries voor betaald. Ik moet wel toegeven dat het een fantastisch bit is en mijn knollie reageerd er super op.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 22:03

voor mij inderdaad ook geen andere bitten meer. Heb er nu twee en als ik toch nog weer iets anders moet wordt't wel weer een Myler.
@ MSQT, de comfortsnaffel (met wide barrel, omdat ik daar al es naar gezocht heb, weet niet of de normale gelijk is qua prijs) kost hier in Nederland minimaal 110 euro als ik me goed herinner. Da's het goedkoopst wat ik tegen ben gekomen (bij Evelien). Ik heb de mijne bij een on-line tackshop (sorry, weet niet meer welke) en heb er inclusief shipping ook zo'n 60 euro voor betaald.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-06 23:07

Dan kun je beter 2 comfortsnaffle's op ebay kopen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 00:31

Ik ga dit topic even volgen, ik heb precies hetzelfde bitje voor mijn pony, niet dat ik ga starten met haar. Maar ik heb er nog nooit eerder over nagedacht

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:12

Kayenty schreef:
Ik weet dat deze bitjes wel in de engelse dressuur zijn toegestaan. Misschien kan ik deze wel eventueel ruilen voor 1tje zonder de sleuven. Ze zijn namelijk niet zo goedkoop.


Volgens mij niet hoor... want een vriendin van mij heeft die van jouw link en daar mag ze NIET mee starten (ze rijdt dressuur) dus ze leent altijd mijn Myler bit als ze wedstrijd heeft; zelfde mondstuk maar dan met gewone D ringen zonder die sleuven.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 09:57

In de dressuur mag je inderdaad met de bovenstaande niet starten vanwege de sleuven.

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 15:55

Oke zou best kunnen, maar waar zou dat nou eigelijk beschreven staan?? Ik ben benieuwd of iemand kan vertellen waar die bitregels nou beschreven staan. Best wel interessant toch om te weten. En inderdaad sinds ik het mylerbitje heb wil ik geen ander meer.(uiteraard zal het wel moeten als ik wil gaan starten met mijn knollie)

Kayenty

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-08-05
Woonplaats: Houten

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-06 16:04

Er worden op internet veel duplicaten van de mylerbitjes aangeboden als je de myler site goed leest weet je dat ze absoluut niet hetzelfde zijn.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 16:07


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-06 18:50

Dan is dat waarscheinlijk sinds kort veranderd
Toen ik mijn bit kocht werd er al bij gezegd dat hij niet geschikt is voor de wedstrijden, wilde ik wedstrijden rijden, mag ik hem ruilen wanneer ik wil.
Hij is hier niet geschikt voor omdat de teugels op de onderste sleuven werken als een hefboom.
(Dressuur, hoe het zit met western dat weet ik nog allemaal niet).

Marith_Ov

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Hardenberg

Re: myler bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 18:57

Kayenty schreef:
Oke zou best kunnen, maar waar zou dat nou eigelijk beschreven staan?? Ik ben benieuwd of iemand kan vertellen waar die bitregels nou beschreven staan. Best wel interessant toch om te weten. En inderdaad sinds ik het mylerbitje heb wil ik geen ander meer.(uiteraard zal het wel moeten als ik wil gaan starten met mijn knollie)


In het WRAN regelboekje op pagina 28, 29 en 32 staat precies beschreven met welke uitrusting je mag rijden (dan moet je het boekje natuurlijk wel hebben) .Op de site van Chris staan de WRAN regels ook.

http://www.cknol.homepage.t-online.de/index1.htm