Ervaringen western zadels divoza

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 21:53

Hallo,

ik zit er over te denken om een western zadel te kopen. Nou heb je heel erg verschillende prijsklasses.
Bij Divoza heb je bijvoorbeeld zadels van tussen de 200 en 300 euro.

Zijn er mensen die deze zadels hebben? Ik ben erg benieuwd naar reacties over tevredenheid.

Alvast bedankt!
Eva

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 21:55

Als ik bij Divoza loop en ik zie mensen aan die zadels voelen, heb ik altijd sterk de neiging om er kort langs te lopen en even kort "Niet doen" in hun oor te sissen
Goedkoop is duurkoop, geldt IMO zeker voor (western)zadels. Beter een goedkoop tweedehands merkzadel op de kop tikken

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 04:26

Ik denk dat elles wel gelijk heeft goedkoop is vaak duurkoop

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:22

Ze hebben tegenwoordig ook de betere zadels liggen, van veel betere kwaliteit dan dat karton wat ze vroeger hadden. Maar idd die hele goedkope kun je beter laten liggen.
Stap eens een goede westernzaak binnen, daar heb je vaak goede 2e hands kwaliteitszadels liggen voor een redelijke prijs.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:23

Ik heb er een hele tijd naar tevredenheid mee gereden, door weer en wind, niet gehinderd door enige kennis.
Echter, toen ik besloot toch wat 'serieuzer' western te gaan rijden en ik een 'serieuzer' zadel wilde, begonnen me bij die orientatie pas de verschillen op te vallen.
Ik weet nu dat het bloedlinke dingen zijn, waar al meerdere mensen serieuze problemen mee gehad hebben. Zoals afbrekende fenders bijvoorbeeld.

Ik sluit me aan bij de dames boven me; spaar nog even door, en koop een tweedehands 'echt' zadel!

ElCamino

Berichten: 8944
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:28

Bedenk even dat een goed 2e hands zadel al vaak rond de €1000 / 1500 zit.....kun je denk ik wel bedenken wat de kwaliteit van zo'n zadel is..... mijne was destijds (10 jaar geleden) 4500 guldentjes...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:30

Volgens mij was het Sablou die hier wel eens uitgelegd heeft hoe het 'leer' van die zadels bewerkt is. Dan lopen de rillingen al over je rug en weet je waarom het zo raar stug aanvoelt.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 08:41

De goedkope zadels van Divoza komen uit dezelfde derde wereld fabriek waar ook de ZadelMarkt dingen vandaan komen.
Spaar liever nog even door voor een merk 2e hands.
Met een beetje rondkijken hoef je daar echt geen Euro 1000 voor kwijt te zijn, voor 400 heb je ze ook wel.
Laat je vooral goed informeren over pasvorm.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:06

Hey Eva! Ga je western met de Qwabbedoos? Leuk zeg!

Ik heb zelf een tweedehandsje van Marktplaats. Is inderdaad een goedkoop ding, maar doet het goed. Ik heb het ook alleen maar voor buitenrijden, dus geen intensief gebruik.

Die van Esther komt ook van Marktplaats af en ligt ook goed op Noon. Ik zou even rondspeuren als ik jou was.

quibusjes

Berichten: 329
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 11:23

Bedankt voor de reacties!

Ik ga inderdaad maar weer eens op marktplaats rondspeuren voor een tweedehandsje.

@steef, ja het is toch wel een woestijnpaardje soms he, maar voornamelijk ook voor de buitenritten inderdaad.

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:42

wel eens gedacht aan niet helemaal rechte goedkope zadels? wat denk je dat er met de rug van je paard gebeurd? kan jij zien of het zadel recht is? Ook bij niet intensief gebruik moet een zadel goed liggen en van goede kwaliteit zijn. Voor een paard met een baggerzadel op zijn rug (ook al is het nog zo'n plaatje om te zien) is elke minuut dat dat ding op zijn rug ligt al onprettig.

En ja ik weet wat voor mooi uitziende zadels er op Marktplaats staan, als ik niet beter zou weten had ik er al wel 10 aangeschaft in allerlei kleuren en toolings en uitvoeringen maar mijn paard is me erg lief.

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:48

mylittlejoy schreef:
Ik heb zelf een tweedehandsje van Marktplaats. Is inderdaad een goedkoop ding, maar doet het goed. Ik heb het ook alleen maar voor buitenrijden, dus geen intensief gebruik.

Dan is jouw paard waarschijnlijk erg blij als hij weer thuis is......

Het is al heel vaak gezegd op Bokt maar al die goedkope zadels voor een paar honderd euro is ongeveer hetzelfde als dat jij moet hardlopen op 3 maten te kleine klompen.....

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 18:52

met doorkomende spijkers zonder dat diegene die jou de klompen aan doet dat in de gaten heeft en je mag niet tegensputteren want dan krijg je op je donder van je baas omdat je normaal moet doen en gewoon lopen zoals je gezegd is.

SummerRemedy

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 19:28

En die doorkomende spijkers is niet overdreven
Ik heb het zelf meegemaakt en schaam me diep..

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 21:25

Dan is jouw paard waarschijnlijk erg blij als hij weer thuis is......

Het is al heel vaak gezegd op Bokt maar al die goedkope zadels voor een paar honderd euro is ongeveer hetzelfde als dat jij moet hardlopen op 3 maten te kleine klompen.....[/quote]

Ze loopt wel lekker door, maar of dat er mee te maken heeft? De mijne stopt namelijk als het 'r niet zint.

Kijk, zelfs voor het kortste ritje moet je een goed passend zadel hebben, dat weet iedereen. Ik heb meerdere mensen (zie zelf ook een westernzadel hebben) laten kijken en het ligt goed op haar rug. Zij waarschuwden mij wel dat het maar op weinig paarden goed ligt, maar op die van mij was dat toevallig het geval. Voor de zekerheid heb ik er wel een extra dikke pad ertussen liggen, het blijft een zadel wat niet op jouw paard is afgestemd. Ik ken verschillende mensen met dezelfde zadels die ook nergens last van hebben. Ik wil niet zeggen dat het geweldige zadels zijn ofzo, maar ik heb er in mijn omgeving nog geen problemen mee gezien.

lvanbattum
Berichten: 315
Geregistreerd: 23-03-05
Woonplaats: Rijswijk zh

Re: Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:21

Hoewel ik mijn zadel bij een "echte" westernwinkel heb gekocht is het merk en type (variaties ervan) van mijn zadel ook te koop bij divoza. Ik ben er heel tevreden over. Het is een stevig zadel met dik leer. Ik zou de kwaliteit van dit leer niet afdoen bij veel duurdere zadels. Dit is een Montana Continental zadel, voor Divoza dus de duurdere klasse (€ 1200).
Maar vergelijk het materiaal van dat zadel eens met de zadels voor €300, je hoeft geen kenner te zijn om het verschil te zien en te voelen.

Shadowboy

Berichten: 337
Geregistreerd: 26-03-05
Woonplaats: Oosterwolde {Fr}

Re: Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 22:27

Mijn eerste zadel komt bij Divoza weg. Ik had toendertijd gehoord dat ze goede zadelpas service hadden. Ik ben met mijn paard erheen geweest. Na een half jaar begonnen er witte haartjes te komen. Heb het zadel gelijk weggedaan en IK kom er niet weer. Ik zeg niks over de winkel hoor want die is super bij ons maar westernzadels hebben ze niet veel verstand van.

iski
Berichten: 994
Geregistreerd: 23-01-05

Re: Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:34

Shadowboy schreef:
Mijn eerste zadel komt bij Divoza weg. Ik had toendertijd gehoord dat ze goede zadelpas service hadden. Ik ben met mijn paard erheen geweest. Na een half jaar begonnen er witte haartjes te komen. Heb het zadel gelijk weggedaan en IK kom er niet weer. Ik zeg niks over de winkel hoor want die is super bij ons maar westernzadels hebben ze niet veel verstand van.

Juist gezien Shadowgirl, divosa verkoopt prima leadropes, dekens, borstels etc. en misschien zelfs wel dressuurzadels. Maar de western-afdeling is duidelijk een extraatje waar ze geen kaas van gegeten hebben. Ik geloof ook niet dat ze die pretentie hebben want in de afgelopen 2 jaar is die afdeling (ter grote van een badkamertje) niet groter en uitgebreider geworden dus het is duidelijk een ondergeschoven kindje. Ze zouden het beter op kunnen doeken, dat zou een duidelijker signaal zijn. En ze verkopen er tegenwoordig daadwerkelijk Continental zadels/tuigage. Maar ik geloof niet dat je er de deskundige informatie krijgt die je nu eenmaal nodig hebt bij de aankoop van zoiets essentieels als een zadel. Maar we kunnen het wel eens uitproberen...gaan we er naar toe als twee potentiële kopers...en dan eens zien of zo'n 17 jarige verkoopster ons deskundig kan informeren....vragen stellen over welke boom erin zit, welke behandeling het leer ondergaan heeft, dat soort dingen. Ja, is gemeen, na een zadelpasclinic van Louis...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 00:58

Daar heb je wel gelijk aan Iski dat je dat maar eens moet vragen aan een 17 jarige of hij of zij mag dan ook wel wat ouder zijn

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 06:46

ElCamino schreef:
Bedenk even dat een goed 2e hands zadel al vaak rond de €1000 / 1500 zit.....kun je denk ik wel bedenken wat de kwaliteit van zo'n zadel is..... mijne was destijds (10 jaar geleden) 4500 guldentjes...


Hmm nou je hebt ze ook veel goedkoper hoor, je moet er alleen wel even naar zoeken. Ik heb ook een goed ?-hands merkzadel van superkwaliteit voor onder de 500 euri (en mn eerste westernzadel was ook een merkzadel van toendertijd 600 gulden). Je moet gewoon tegen een mazzeltje aanlopen.

Cowgirl

Berichten: 23752
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Ervaringen western zadels divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 13:54

Ik heb thuis een middenklasser liggen.

Het is geen billy cook of een circle Y maar ook zeker geen divoza of zadelmarkt

Zadel komt bij een bekende westernzaak vandaan die zeker geen rotzooi zou verkopen.

Mijn prijs is ook absoluut niet hoog(450) maar ik raak dat ding aan de straat stenen niet kwijt.


Citaat:
Mijn eerste zadel komt bij Divoza weg. Ik had toendertijd gehoord dat ze goede zadelpas service hadden. Ik ben met mijn paard erheen geweest. Na een half jaar begonnen er witte haartjes te komen. Heb het zadel gelijk weggedaan en IK kom er niet weer.


Mijn crates was ook netjes gepast zo ook het zadel dat ik nu heb.
Maar beide gaven binnen 1,5 jaar witte plekken.
Dus bekende westernzaken zijn ook niet 100% in een passervice.

Mijn paard was al ouder dan 8 jaar toen ik mijn eerste westernzadel kocht(crates) dus aan de bouw/groei kon het niet liggen.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-06 14:56

Nee niet echt

Wranglerbutt

Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 01:16

@Cowgirl: Ben erg benieuwd naar die bekende westernzaken Mag per pb...

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:39

Ik heb een western zadel van Divoza gehad en heb nu een zadel vandaan bij de Horseman Outfitter en het verschil is mega groot zowel in kwaliteit als in prijs natuurlijk.

DubbelFun

Berichten: 88756
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:37

Nu heb ik bij Divoza ook hele goede zadels zien staan met een behoorlijk prijskaartje (o.a. de Cindy Brown reiner).
Dus ik denk dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent.