Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:07

Nav dit topic: viewtopic.php?f=128&t=567457

Zoals beloofd heb ik de reacties op een rijtje gezet en zet ik ze hier neer. Ik noem niet de namen van betreffende zadelmakers danwel -verkopers, maar je moet 'n beestje toch EEN naam geven om onderscheid aan te brengen, niet? Dus ik heb zelf een naam verzonnen voor degenen waarover ik reacties binnengekregen heb.

Let op: bij 1 staan minpunten maar ook 2x positieve meldingen.

De reacties die met kop en schouders boven de rest uitsteken zijn allemaal voor SABLOU, en daarom noem ik die bij naam en toenaam en de rest niet. Het enige wat daar over te melden is, is dat het eigenlijk best een arrogante kwal is die vreselijk overtuigd is van zijn eigen kunnen (maar dat wisten we al ) maar dat hij verrekte goed werk levert en dus eigenlijk ook wel een soort van het recht heeft om dat te zijn

NOGMAALS: deze reacties zijn per PB bij mij binnengekomen. Boos reageren als verkoper of maker heeft dus geen enkele zin; betreffende berichten worden na lezen door mij weggepletterd zonder er op te reageren.

Dit zijn de reacties die bij mij binnengekomen zijn:

Van geen vierkante tafel: (standaardzadels)
- Scheef zadel verkocht voor hoge prijs, gezeur bij indienen klacht.
- Zadel bleek niet te passen, paard kreeg witte vlekken op rug.
- Zadel gepast maar binnen enkele maanden toch twijfels bij pasvorm, zadel verschuift of klappert (meerdere keren gemeld)
- Vrij duur tweedehands zadel aangeschaft, laten passen, blijkt bij controle door andere zadelmaker (nav klachten beweging paard) zeer scheve boom te hebben. Klacht niet opgelost noch erkend.
- Zeer slechte aftersales bij alsnog klacht over pasvorm op paard.
+ Ruime keuze, makkelijk met uitproberen, makkelijk met terugomruilen bij niet tevreden
+ Goed zadel geleverd na zeer slecht maatwerk.


Knaagdiertje: (Maatwerk)
- Niet meer te bereiken (meerdere keren gemeld)
- Onbetrouwbaar met betalingen
- Idioot lange levertijd (veel langer dan afgesproken)


Whoa: (Maatwerk en standaardzadels)
- Zeer slecht advies, passen met handje onder het zadel (standaardzadel)
- Duur zadel maar bleek toch te klapperen, geen serviceverlening na klacht (maatwerk)
- Zadel verkocht dat voorover bleek te kieperen in het gebruik (standaardzadel)
- Flauwekulverhalen bij passen terwijl handje-“techniek” gebruikt werd. (standaardzadel) (meerdere keren gemeld)

Benelux-plus-paard: (standaard en uitbesteed maatwerk)
- Ingemeten met staafjesmal maar zadel heeft nooit goed gelegen (standaardzadel) (meerdere keren gemeld)
- Maatwerk gekocht, gemaakt door Klein Knaagdier: totaal andere tooling gekregen dan besteld, lelijk zadel
- Maatwerk gekocht, gemaakt door Klein Knaagdier: Seat te klein gemaakt voor ruiter

Engelse zadelmaker: (maatwerk)
- Ernstige problemen bij paard door slechte pasvorm en zitproblemen bij ruiter door ligging zadel. Zeer slechte klachtafhandeling.
- Klant onbeschoft behandeld na klacht
- Meet aan dmv standaardbomen op het paard te leggen, maar heeft (te) weinig keuze uit bomen.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 22:20

Sonja schreef:
.... Het enige wat daar over te melden is, is dat het eigenlijk best een arrogante kwal is die vreselijk overtuigd is van zijn eigen kunnen (maar dat wisten we al )


Van bovenstaande ben ik meer "geschrokken" dan van de rest...
Ik zal mijn leven beteren.....

MVG Louis

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:33

sablou schreef:
Sonja schreef:
.... Het enige wat daar over te melden is, is dat het eigenlijk best een arrogante kwal is die vreselijk overtuigd is van zijn eigen kunnen (maar dat wisten we al )


Van bovenstaande ben ik meer "geschrokken" dan van de rest...
Ik zal mijn leven beteren.....

MVG Louis


Louis, je vergat nog 'n stukkie te quoten:
Citaat:
maar dat hij verrekte goed werk levert en dus eigenlijk ook wel een soort van het recht heeft om dat te zijn

MVG Corneel

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:49

Hmm, ik heb nu meerdere keren i.r.l. met Sablou gesproken en ik moet zeggen dat ik persoonlijk juist helemaal niet vind dat hij arrogant is.
Ja, hij is overtuigd van zijn kunnen (is dat fout?) maar pretendeert zeker niet dat hij alleswetend/kunnend is.
Voor mensen kan het arrogant over komen als Sablou hier op Bokt mensen weer op fouten/missers/misstanden/onkunde en onwetendheid wijst, maar uit dit onderzoekje blijkt dan maar weer dat hij dit toch zéker niet ten onrechte doet. Voor sommige mensen is dat een bittere pil om te slikken en dan is het makkelijker om de brenger van slecht nieuws arrogant te noemen dan eigen onwetendheid/fouten in te zien.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:46

Francis, het zijn NIET de mensen die een bittere pil moesten slikken die met deze opmerking kwamen...

Maar eerlijk gezegd lijken de andere uitkomsten me ook veeeeeel interessanter om over na te denken dan over wat degene met de allerbeste referenties misschien als enig minpuntje heeft...

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 08:46

@Sonja: zeer verhelderende opsomming.
Qua GVT: 2x een scheef zadel verkocht... heb je deze melders met elkaar in kontakt gebracht om te zien of het soms hetzelfde zadel is geweest ??

Overigens wil ik toch ook even oplichten dat het nu speciaal om de slechte ervaringen ging, maar dat dit toch hopelijk een kleine greep is uit de totale verkopen en dat het percentueel gezien hopelijk niet het beroemde tipje van de ijsberg is, maar dat het merendeel gewoon goed is aangemeten.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 10:08

Beste teleurgestelde verkopers/makers, zoals gezegd hebben min of meer gefrustreerde PBtjes geen enkele zin. Ook niet over door mij gebruikte omschrijvingen/nicknames. Ze zijn allemaal even makkelijk in te koppen trouwens.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 13:39

Sonja schreef:
Francis, het zijn NIET de mensen die een bittere pil moesten slikken die met deze opmerking kwamen...

Hmm, ok.. dat verbaast me dan, maar goed, ieder z'n mening...

Sonja schreef:
Maar eerlijk gezegd lijken de andere uitkomsten me ook veeeeeel interessanter om over na te denken dan over wat degene met de allerbeste referenties misschien als enig minpuntje heeft...


Helemaal gelijk in! Wat dat betreft vind ik de resultaten toch wel schokkend... Natuurlijk krijg je bij zo'n 'onderzoekje' voornl. de 'excessen' binnen, maar dan nog... vind het nogal kwalijk dat klachten niet serieus genomen worden en afgehandeld worden. Dat er iets mis gaat kan altijd, waar gehakt wordt vallen spaanders, maar dat er dan met die missers niet goed om gegaan wordt, dát vind ik heel ernstig. We hebben het hier tenslotte niet over een zak broodjes maar over een flink bedrag dat voor veel mensen een flinke aanslag op hun bankrekening is. Dan mag je toch enige service verwachten.
Wat ik ook best ernstig vind is dat je dus blijkbaar als potentieel zadelkoper zelf al zowat een expert moet wezen om het juiste zadel op je paard te krijgen. Da's leuk voor al die beginnende westernruiters die denken bij een erkende zaak een zadel aan te schaffen en daarmee goed te doen. Die zijn dus volledig overgeleverd aan de grillen van dames en heren zadelverkopers en moeten dus blijkbaar door schade en schande (schade gaat dan meestal nog ten koste van't paard ook) wijzer worden.
Ik mag hopen dat 'men' zich aangesproken voelt (en dat blijkt al wel uit je laatste berichtje) en dat men hier lering uit trekt en het leven beterd. Fouten maken is geen ramp voor een bedrijf en daar hoef je geen klanten om kwijt te raken, het gaat er om óf en hóe je die fouten hersteld... doe je dat goed, dan heb je alsnog een tevreden klant, doe je dat slecht, of erger, helemaal niet, dan kost je dat niet alleen die ene klant, maar ook al die potentiële klantend die dat ene geval te horen krijgen.

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 14:39

Maar in het land der blinden blijft één-oog koning. En aangezien westernshops nog steeds dun gezaaid zijn (en namen noemen not-done is) blijven we dus dit soort misstanden houden.

Maar gelukkig is er Bokt

octavodia
Berichten: 303
Geregistreerd: 12-04-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:06

Helaas is mijn Pb niet gelukt, had een nieuwe gestuurd, maar ook die bleek niet aangekomen..nouja als je het verhaaltje nog nodig hebt dan stuur ik het wel anders als dat kan...blijkbaar heb ik toch iets fout gedaan

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:10

Vreemd dat je PB's niet goed gaan. Probeer het nog eens en anders even melden aan BartVB.

Papaya

Berichten: 314
Geregistreerd: 31-07-04
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 15:56

Citaat:
meestal nog ten koste van't paard ook) wijzer worden.

Dat is nog het aller aller ergste!!!

Citaat:
Ik mag hopen dat 'men' zich aangesproken voelt (en dat blijkt al wel uit je laatste berichtje) en dat men hier lering uit trekt en het leven beterd. Fouten maken is geen ramp voor een bedrijf en daar hoef je geen klanten om kwijt te raken, het gaat er om óf en hóe je die fouten hersteld... doe je dat goed, dan heb je alsnog een tevreden klant, doe je dat slecht, of erger, helemaal niet, dan kost je dat niet alleen die ene klant, maar ook al die potentiële klantend die dat ene geval te horen krijgen.

Helemaal mee eens. En daarom zijn enkele aanbieders denk ik ook niet blij met een dergelijk topic. Want nu worden verschillende ervaringen met elkaar gekoppeld en de kans bestaat dat de markt van aanbieders en hun mate van deskundigheid transparanter gaat worden en wordt het daarmee duidelijker waar je voor een goed advies beter wel/niet terecht zou kunnen. En de kans bestaat dat je toekomstige klant kritischer naar je manier van werken gaat kijken, nog eens een check laat doen door een onafhankelijke deskundige , referenties opvraagt van tevreden klanten, gaan vragen wat je doet als er iets niet klopt, of je daar voorbeelden van kan geven enz. enz.
Een misser is altijd mogelijk, maar geen oplossing aanbieden geeft te denken en als meerdere missers naar voren komen ondanks mogelijk goede ervaringen, dan kun je als koper afvragen of je wel/niet tot de gelukkigen zult behoren.

Overigens is het ook goed om te realiseren dat er nogal wat wettelijke regelingen bestaan die consumenten beschermen tegen foutieve leveranties. Ook ingeval van 'op maat ' gemaakte zadels. Een aantal misstanden zijn juridisch goed af te wikkelen.
Wel triest als het zover moet komen. Een dergelijke afwikkeling is voor alle partijen i.e. paard (slecht zittend zadel tot oplossing er is) koper (hoop gezeur en getrouwtrek) en leverancier (hoe langer zo'n zaak zich voortsleept des te langer deze in de aandacht staat en geen toekomstige klant zal blij zijn met het feit dat via de rechter uitkomst geboden moet worden) onnodig en schadelijk.

Overigens een pluim voor Sablou. Het zadelmaken lijkt me een lastig vaak wat veel ervaring vraagt. Als je meerdere jaren al op de markt werkt en je dit als uitkomst krijgt op een Bokt-onderzoek dan vind ik dat knap. Zeker als je jezelf duidelijk zichtbaar in beeld zet op Bokt dan loop je een verhoogd risico op commentaar. En ik zie juist veel lof hier in Bokt-topics. Super!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:53

Papaya schreef:
Overigens....................


Ook ik sla me wel eens een blauwe nagel, hoor. Maar het belangrijkste is "eerlijk" te blijven (dan mag je ook af en toe eens "hard" zijn).

MVG Louis

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:29

Francis schreef:
Ik mag hopen dat 'men' zich aangesproken voelt (en dat blijkt al wel uit je laatste berichtje) en dat men hier lering uit trekt en het leven beterd. Fouten maken is geen ramp voor een bedrijf en daar hoef je geen klanten om kwijt te raken, het gaat er om óf en hóe je die fouten hersteld... doe je dat goed, dan heb je alsnog een tevreden klant, doe je dat slecht, of erger, helemaal niet, dan kost je dat niet alleen die ene klant, maar ook al die potentiële klantend die dat ene geval te horen krijgen.

Maar ook bij de klanten zijn uitzonderingen waarbij de verkoper soms alles kan doen maar niks goed is. Ook klanten zijn mensen die fouten kunnen maken die ze niet altijd goed oplossen

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:58

klein dingentje sonja dat van montana is niet persoonlijk op jouw bedoeld wou dat gewoon even aan iedereen meedelen, blijkbaar laten we ons teveel zand in ogen strooien bij het vertrouwen dat montana eigenlijk het duurdere zilver gama is. maar dat is totaal niet waar zit gewoon een blinkend laagje op een soort vernis eenmaal die erop heb je zo het dunne laagje zilver eraf en zit je op de messing basis das al. is op niemand commentaar of best weten ofzo. vond het leuk dat die persoon héél eerlijk was en al dat advies gaf en al die tips gaf waarop ik moest letten dat het wel echt of namaak zilver is zelf bij de gerenomeerde merknamen als bobs en billy cook durven ze ook zogezegd het echte zilver erop plaatsen terwijl het zo niet is das al.

wou dat gewoon even meedelen voor dat we allemaal iets kopen wat niet goedkoop is en daarna beseffen dat het ook niet zo echte kwaliteit was.

en sonja ik had het niet op jouw of op jouw zadel, ben echt benieuwd naar wat voor zadeltje en welk zilverpatern dat je gekozen hebt als het dan zo bijzonder is

en schrik echt wel van al die nare ervaringen vanuit je kleine studie amaai
:-s

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:12

Ik heb nog niets gekozen, ik leen m'n zadel tijdelijk even uit aan iemand dus als het dan terug is gaat het gepimpt worden. Maar ik denk dat ik daar iemand lief voor aan ga kijken/mailen
To be continued!

DubbelFun

Berichten: 88739
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:14

@Wetsernfriek: kan het ook niet zo zijn dat ook het merk Montana verschillende kwaliteiten in zijn zilver heeft. Iets wat ook in de prijs tot uitdrukking zal komen.

Verder wordt zilver op een zadel al snel Montana genoemd, terwijl het er vaak niet eens in de buurt komt.

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 18:25

tis net daar waar ik op hameder sugarmis das al dan is het op het zadel van francis dat ik het heb daarmee sorry had me even gemist

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 19:12

Jémig!! Twee keer een heel verhaal over zilver getypt, twee keer 'lost in cyberspace!' Ok... laatste poging:

Ik was dus idd tot de conclusie gekomen dat WF het tegen mij had en niet tegen Sonja.

Dan, Montana heeft meerdere kwaliteiten zilver, te weten 'silver', 'silver plated' en 'German silver'.
Silver is zilver, maar met een lager percentage dan 'echt zilver' (wat dan weer sterling silver heet)
Silver plated is wat wij 'verzilverd' noemen. Bij Montana gebeurt dat met electriciteit, wat de meest beproefde methode is, maar uiteraard heb je binnen het 'verzilverd' nog verschil in kwaliteit per merk)
Tot slot hebben we het german silver, wat helemaal geen zilver is, maar een legering van nikkel, koper en zink.

Het laagje bij Montana zilver waar je't over hebt is niet het laagje zilver, maar een speciale coating waardoor je Montana zilver niet hoeft te poetsen. Een geregistreerde 'uitvinding' van Montana en dus ook alleen op hun zilver. Daarom moet je Montana zilver dus ook niet poetsen met een zilverpoetsmiddel o.i.d. maar alleen met water en zeep schoon maken. Zou je dat wel doen (poetsen dus) dan haal je dat beschermlaagje er af en krijg je dus zilver wat wel kan verkleuren. Maar je haalt daarmee dus echt het zilverlaagje er niet af.

Daarnaast bepaalt niet alleen de kwaliteit van het metaal de totale kwaliteit maar ook het graveerwerk is zéker van belang en ook daar zit behoorlijk wat verschil in per merk.
Voordat ik 't Montana zilver had besteld, had ik eerst een complete set zilver (twee keer zoveel als nu, voor een derde van't geld wat ik nu kwijt ben) laten komen wat ook gebruikt wordt op de Congress halsters en zadels. Dat is een erg duur merk dus ik ging er van uit dat het gebruikte zilver ook wel goed zou zijn. Nou, ik heb de hele zwik linea recta terug gestuurd want uitgezonderd de concho's zat op élk stuk zilver wel een fout in het stanswerk. Dit zilver was niet gegraveerd maar gestanst en blijkbaar niet erg zorgvuldig ook.
Het zilver wat ik nu heb is zelfs vergeleken met het standaard Montana zilver (wat dus al netjes is afgewerkt) érg mooi afgewerkt, daar zit echt duidelijk kwaliteitsverschil in. Mooie ronde randjes (zelfs bij de kleinste details), geen braampjes, geen scherpe kantjes en zéker geen fouten in het patroon.

Overigens moet je jezelf ook afvragen of je überhaupt wel sterling zilver op je zadel wilt hebben. Hoe hoger het percentage zilver, hoe zachter het materiaal en dan is dat op je dagelijkse zadel niet alleen erg duur maar ook erg kwetsbaar.

Dus je ziet, ik weet (dankzij m'n 3 jaar warenkennis op de MDS) ruim voldoende over de verschillen in kwaliteiten zilver, ik weet wat ik gekocht heb en ben daar érg tevreden mee. Ookal zou ik trouwens anders/duurder willen, dan zou ik dat niet eens kunnen betalen, dit ging eigenlijk al boven 't budget. Maar aangezien ik als het goed is maar 1 keer een zadel laat maken heb ik besloten het nu wel direct zo te laten maken zoals ik het ook echt graag zou hebben.. anders zou ik er achteraf uiteindelijk toch spijt van krijgen als ik het niet had gedaan.

Oh, en om misverstanden te voorkomen, ik voelde me zéker niet aangevallen o.i.d. Het is goed dat je dat soort dingen ter sprake brengt, want idd weet lang niet iedereen hoe één en ander zit met dat zilver. 't Is dan alleen wel een beetje jammer dat je zelf ook net niet helemaal de juiste info geeft. Montana heeft niet voor niets zo'n goede naam, niet alleen binnen de westernwereld, maar ook met hun sieraden e.d., dat is echt geen goedkope prut (wat ik uit jouw verhaal dus wel een beetje opmaakte). Dat het niet altijd 'puur zilver' is klopt, maar dat zeggen ze dan ook niet... bij elk item staat van welk materiaal het is, dat mensen zichzelf dan niet verdiepen in wat wat is, is niet hun schuld.

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:13

de info is wat die persoon me gaf en meestal een zadel met redelijk wat zilver rij je niet elke dag, mijn showzadel staat ingepakt in draagtas + nog eens in zadelkast één om het net te houden en 2 om het zo min mogelijk t elaten verkleuren want het is een light oil. vandaar

ben echt benieuwd naar je zadel


ps dat halstertje was dus ook met dat zilver van montana dus volgens de zadelmaker was de kostprijs van 475euro voor een gebruikt halster allesbehalve het waard.

dus zoek wel eentje verder naar zulk model en wat dan wel degelijk is zeker

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:22

Tja, ik heb geen geld voor twee zadels en wil wél een zadel waar ik ook op de show mee voor de dag kan komen, dús laat ik een zadel mét zilver maken waar ik dus gewoon wel elke dag op ga rijden.

Over andermans spullen kan ik niet oordelen, maar het lijkt wel of jouw zadelmaker gewoon iets tegen Montana heeft ofzo... zoals ik al zei, als daar Montana silver op zit (geen silver plated of german silver dus) dan is dat een goede kwalteit showzilver en is alleen sterling silver duurder. En dan kan, als het ook nog kwaliteitsleer is, weinig gebruikt en ook nog van een bekend merk ofzo, zo'n halster best nog zoveel moeten kosten...
Gaat dat om het halster wat je me laatst liet zien? Mag ik weten waar dat te koop staat? Vond het een érg mooi halster en leek me zéker een kwaliteitshalster....

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 17:40

Om Francis (deels) even aan te vullen...

Ik zoek regelmatig Internet af om dat andere "silver" te zoeken.
Dat lukt ook wel, maar veelal is er een enorm $ gat tussen het "Montana Silversmith" assortiment en het (zeg maar) "handmade" silver.

Ook de smaak van de meeste silver kunstenaars (want dat zijn het) is niet gelijk aan mijn smaak en/of die van de meeste van mijn klanten. En als ik ze dan vertel dat de prijs van zo'n concho $ 50 en meer is, dan haken de meeste snel af (je hebt er al snel 6 nodig).

Dat is idem met de "spurmakers". Hier zijn werkelijk sublime "staaltjes van kunst" te koop, maar ik zie zelden iemand met een paar Garcia sporen van $ 500 lopen.

De set die Francis heeft gekocht is werkelijk prachtig (en nog eens heel anders dan de 13 in een dozijn silvertjes). De kwaliteit/prijs verhouding is heel goed en de afwerking super. Ook deze set is (hoewel ietwat mat in uitvoering) "gewapend" met "armored coating", die je inderdaad moet laten zitten, want het beschermd en zorgt er voor dat het silver niet zwart wordt.

Ik bestel altijd "wat meer" (voor het geval dat) en het restant werd direct door een andere klant geclaimd, want dit silver was werkelijk prachtig - vond ook hij-.

Zo nu allemaal geduld hebben, want we zetten pas foto's op Bokt als het geheel af is (hopen dat het wat wordt, anders komen er helemaal geen foto's).

MVG Louis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 19:51

HOPEN DAT HET WAT WORDT!!! Jemig Louis... je ZORGT maar dat het wat wordt, al m'n spaarcenten gaan d'r in en ik moet straks wel een beetje leuk voor de dag kunnen komen. Ookal plaats je geen foto's, dat zadel wordt straks veel gezien op shows (is de bedoeling) dus zorg maar dat het je beste reclame ooit wordt!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 20:52

wat ik me nu afvraag: Zijn er nu mensen die bij bovenstaande een zadel hebben gekocht, die nu zitten van owh? maar bij mij is alles prima....
Waar gehakt wordt vallen spaanders, en dat is op zich nog niet eens zo erg, als het maar goed opgelost wordt, en iedereen kan tenslotte fouten maken... Of denk ik nu weer veel te naief?

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 21:32

Sorry hoor Stef,

Begrijp ik iets nu niet of heb jij het topic gemist waar bovenin naar verwezen wordt?