Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:30

vera schreef:
En Sonja, al wat meer nieuws?

De bestelling is gedaan en Louis heeft de boom besteld.

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:48

Francis schreef:
Ik wacht stiekum met smart op een foto-update van Louis...


Maar even "en-publique"....

Helaas, Francis. Ik heb foto's gemaakt van je tooling maar die foto's laten niet zien, wat ik (en jij) met het oog wel zien.

Even de status:
- De carving (zeg maar de kopie) van de cornerplates op de fenders en front/seat jockeys) is af. Ik ben heel tevreden, ik hoop jij ook. Maar de details zijn zo klein, dat je op een foto enkel de contouren van het uitwerkte leer ziet.
- Seat is bekleed. Hier moet alleen nog de border tooling in geslagen worden, maar we wachten met smart op 2 speciale stempeltjes uit USA. Asl dat gedaan is kan de seat op de onder seat gezet worden.
- Fenders idem. Ook hier de 2 stempeltjes, dan kan de zaak in elkaar.
- De cornersplates -groot- zitten op de skirts. Maandag/dinsdag komen de skirts gereed en onder de boom.
- De cornerplates -klein- worden maandag/dinsdag op de achter jockeys gezet. V name-plate erop.
- De fork is bekleed ZONDER NAAD aan de zijkant (zweet zweet, trek trek) hier moet je me maandag even bellen over carving ja/nee?
- Ik ben nu met de bewerking op de Latigo holder en Girth holder bezig en ga medio volgende week de carving en tooling (weer die stempels !!!) op de sierrand van de Cheyennen rol zetten (van de silver name plate naar zijkant/onder).

En nog 1 ding:
Ik vindt het zadel WERKELIJK mooi worden (ik ga dus niet zo veel naar de badkamer als men denkt).

Groetjes Louis

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 20:09

Wow Louis, hard gewerkt joh!
Ach, geen foto's geeft ook niet, niet direct alles al verklappen...
Maar wel heel slecht voor m'n gemoedstoestand, zo'n beschrijving zonder plaatjes, want ik word nu wel héél nieuwsgierig!! 't Wachten wordt wel steeds moeilijker zo!
Ben wel érnstig benieuwd hoe de fenders geworden zijn, Sabine levert daar toch maar ff een huzarenstukje met dat priegelwerk.. ik vind 't knap. Afbeelding
En fork zonder naad... Afbeelding helemaal geweldig!! (Nee, dan hoeft er verder wat mij betreft geen tooling op, swell-plates zijn dan genoeg.)

Ben wel blij dat je't zelf ook wel mooi vind worden.. dat werkt toch wel een stuk prettiger lijkt me dan wanneer je't zelf maar niks vindt.
Heb je al een naam verzonnen, want die krijgt de mijne nog wel hé... daar stop je daarna maar mee hoor.

Nou... ik wacht rustig (NOT) af en hoor het wel wanneer 'ie klaar is. Ben al lekker aan't longeren en sturen met Dot zodat we straks direct aan de gang kunnen.

Thanks voor de update!

sablou
Berichten: 816
Geregistreerd: 09-08-01

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:53

We hebben het "gepriegel" eerlijk verdeelt. Want ik heb speciaal gereedschap gemaakt ( was ik daar maar nooit aan begonnen, maar wel weer veel geleerd). Dat was pas "gepriegel".

Maar ik ben heeeel blij met het resultaat. Nu nog de grote vlakken onder het silver "inslaan" dan is het helemaal "compleet".

Nu naar de kroeg (voor het eerst in jaren...) want ik heb het helemaal gehad met dat patroontje.... Kan ik daar nadenken over een naam.

Ik zal je van de week even 2 proefjes sturen: 1 zonder en 1 met antiek finish (ik denk dat bij het laatste het patroon beter tot zijn recht komt). Dan kun je me wat laten weten.

MVG Louis

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:54

Francis nog even en dan kun je heerlijk op je nieuwe zadel rijden.
Ik ben heel benieuwt naar het eind resultaat (die is vast heel mooi daar twijfel ik niet aan)

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 23:16

sablou schreef:
We hebben het "gepriegel" eerlijk verdeelt. Want ik heb speciaal gereedschap gemaakt ( was ik daar maar nooit aan begonnen, maar wel weer veel geleerd). Dat was pas "gepriegel".

Maar ik ben heeeel blij met het resultaat. Nu nog de grote vlakken onder het silver "inslaan" dan is het helemaal "compleet".

Nu naar de kroeg (voor het eerst in jaren...) want ik heb het helemaal gehad met dat patroontje.... Kan ik daar nadenken over een naam.

Ik zal je van de week even 2 proefjes sturen: 1 zonder en 1 met antiek finish (ik denk dat bij het laatste het patroon beter tot zijn recht komt). Dan kun je me wat laten weten.

MVG Louis


Nou Louis, dan jij ook bedankt voor het gepriegel! *Francis gaat op zoek naar 'petje af smiley'*Afbeelding (nou, hoedje dan...) Gut zeg, ik heb wel wat te weeg gebracht met m'n patroontje... extra gereedschap bestellen, gereedschap máken... maar blijkbaar toch ook weer positief als je daardoor weer bij hebt kunnen leren... altijd meegenomen toch!?

Neem maar een pilsje van me en bedenk die naam vóór je 3e pilsje, anders rij ik straks voor joker omdat m'n zadel bekend is geworden onder één of andere rare naam die ontsproten is uit dronkemans gelal... Dat zou toch zonde zijn van zo'n kunstwerk...
Gut zeg.. m'n onderschrift is straks dubbel zo toepasselijk... nu slaat het nog op m'n paard (elke Paint is een kunstwerkje op zich hé), straks ook nog op m'n zadel!

Proost Louis!Afbeelding

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 18:14

Ik begin toch echt mega nieuwsgierig te worden naar het eind resultaat hoor~!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 21:12

you and me both Vera!

Wranglerbutt

Berichten: 10387
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:47

Very much ditto!!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 08:11

Nog héél even geduld.. vandeweek een telefoontje gehad van Louis, als de in de US bestelde speciale stempeltjes begin deze week binnen zouden zijn, zou het zadel in de loop van volgende week klaar kunnen. Alles staat of valt met de levering van die stempeltjes, eerder kan hij niet verder. Maar als die er zijn en de laatste tooling is aangebracht is het een kwestie van in elkaar zetten en afwerken...
Als ik hem zo hoorde was hij zelf uitermate tevreden over het resultaat, dat maakt mij dus éxtra nieuwsgierig. Als het goed ik heb ik vandaag twee proefjes in de bus om de kleur van het zadel te bepalen.. die wordt zowiezo 'Natural', maar 't is ff bekijken of dat met of zonder antiek finish wordt.
't Gaat nu dus wel vrij rap! OEH, SPANNEND!!!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 12:08

AArrrggghhh, wat spannend voor je Francis!!!
Kan hij nu niet alvast een stiekem plaatje maken?? Ik ben erg nieuwsgierig hoe het er nu uitziet!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:12

Ja, proef'leertje' is binnen! OH, MOOI wordt't!! En volgens Louis is het op het zadel i.c.m. het zilver nog mooier!
Dit is maar een klein onderdeeltje van de tooling, om precies te zijn is dit de afdruk van het center piece van de cornerplates. De hele cornerplate komt als tooling op de fender en dit is dus het 'middenstukje' er van.
Afbeelding
Hier een afbeelding van de cornerplate, waar ik dus grote en kleintjes van op m'n zadel krijg.
Afbeelding
Ik ga voor de donkere kleur, daar zit dus een antiekfinish op waardoor de tooling net iets beter uit komt... 't zadel krijgt dan de kleur van een zadel wat al vaker geölied en gebruikt is zeg maar... vind ik wel mooi voor bij Dot d'r Chestnutkleurtje.
Helaas de stempeltjes nog niet binnen, dus volgende week gaat niet meer lukken...

__Suzanne__

Berichten: 4296
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:20

Wow wat wordt dat mooi! Ben benieuwd naar het hele zadel

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:54

ik vind dit heel erg mooi, ben ook benieuwd naar het eindresultaat!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 17:13

Wow Francis die wordt echt mooi hoor

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 21:57

Jemig dat ziet er goed uit !!!

Linkse is veel en veel mooier inderdaad , heeft meer "karakter"

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:26

Jij zit ons aardig lekker te maken.....

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:57

wat dacht je van mij dan.... dit is alles wat ik van Louis kreeg dus meer kan ik ook niet laten zien. Meer weet ik zélf nog niet... (ok, weet hoe't zilver er in't echt uit ziet). Ik heb wel in m'n kop hoe we één en ander besproken hebben, maar het uiteindelijke resultaat is voor mij ook een verrassing. En Louis is zelf erg enthousiast, dus dat maakt me alleen maar nieuwsgieriger.

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 00:53

binnenkort dus nog maar 's heenrijden Francis?

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:46

wow dat wordt een prachtig zadel!
Die linkerkant is inderdaad mooier, had ik ook zo gekozen denk ik.
Dat zilver vind ik trouwens ook heel gaaf zo, ben zo benieuwd naar t eindresultaat!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:55

thorretje schreef:
binnenkort dus nog maar 's heenrijden Francis?


Nah... met een beetje geluk is't zadel nu snel klaar, 't is een end rijden om alleen maar ff te kijken... Louis is zelf enthousiast en zeer tevreden met het resultaat. Als ik het proeflapje zie wordt ik al blij en op het zadel in combinatie met het zilver moet het er nog beter uit zien, dus ik vertrouw op Louis' oordeel en laat me over een week of twee verrassen... zo lang houd ik het nog wel vol.... denk ik...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Re: Uitkomst ervaringen met maatwerkzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:10

ziet er sjiek uit. Zondag ga ik naar Louis voor onderhoud aan mijn zadel dus misschien zie ik het wel in het echt.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:16

Oeh, camera mee Natascha, misschien kun jij dan vast een tipje van de sluier oplichten!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 17:45

Francis schreef:
Oeh, camera mee Natascha, misschien kun jij dan vast een tipje van de sluier oplichten!

Ja ja ja!!!!!!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:58

Mooi ontwerp en prachtig zilver Francis! Je hebt niet voor niets zo lang gezocht Die antique finish is inderdaad het mooiste Ben héél benieuwd naar het eindresultaat, dus hoe nieuwschierig ben jij dan wel niet!